RADARELE FIXE ar putea fi reactivate, iar numărul lor dublat. Unde vrea ȘEFUL POLIȚIEI RUTIERE să monteze peste 200 de RADARE și cine va încasa BANII: Ai mei erau slugi

Redactor:
Dan Cărbunaru
RADARELE FIXE ar putea fi reactivate, iar numărul lor dublat. Unde vrea ȘEFUL POLIȚIEI RUTIERE să monteze peste 200 de RADARE și cine va încasa BANII: Ai mei erau slugi
În unele localități erau montate radare din kilometru în kilometru. Nu există un standard european în domeniu, dar... CITEȘTE AICI CONTINUAREA INTERVIULUI

Radarele fixe vor fi reintroduse pe șosele, iar numărul lor s-arputea chiar dubla. Pentru a intra în vigoare, o astfel de măsurăare nevoie însă de cadru legal. Șeful Poliției Rutiere,comisarul-șef Lucian Diniță, a declarat pentru gândul că a propusînființarea unui grup de lucru interministerial, care să realizezeun ordin comun de reglementare în domeniu.

„Atunci când vom avea un cadru legal, vom repune în funcțiune celepeste 120 de radare fixe montate deja de autoritățile locale, aexplicat Diniță. Vrem să evităm situații cum a fost cea a uneifirme de recuperatori care căutau contravenienții acasă, pentru ale cere banii de amendă. Avem nevoie de o legislație clară. Trebuiesă știm exact unde le punem, câte ne trebuie. Aparatele vor fimontate doar în localități”.

Pentru omologare, specialiștii de la metrologie trebuie să îșidea acordul. Apoi, trebuie stabilită și metodologia de achiziție anoilor aparate.

Unele dintre nemulțumirile polițiștilor erau legate de sistemulde lucru. „Ai mei erau slugi, înainte”, îșiamintește șeful Poliției Rutiere. „Lucrau în dispecerate,iar banii ajungeau la administrațiile publice locale. Toată lumeaspunea că radarele fixe sunt o afacere a Poliției Rutiere, daracestea erau gestionate de autoritățile locale. În plus, dacă unșofer din Satu Mare era amendat la Ialomița și plătea când ajungeaacasă, banii rămâneau acolo”.

Pe de altă parte, va fi evitată montarea unui număr prea mare deradare fixe, într-o singură localitate. „Avem nevoie dereevaluarea amplasării. În unele localități erau montate radare dinkilometru în kilometru. Nu există un standard european în domeniu,dar trebuie să evităm abuzurile. Pot pune câte camere desupraveghere vor, dar nu și radare”, avertizeazăDiniță.

De principiu, mai spune oficialul, radarele ar trebui montate acolounde sunt „puncte negre”. Adică, acolo unde au loc frecventaccidente rutiere grave. La nivel național, pe șosele există peste220 de astfel de „puncte negre”. Asta ar însemna achiziționarea acel puțin încă 100 de radare fixe, pentru a acoperi toate zonele derisc.

Potrivit șefului Poliției Rutiere, celor peste 550 de radaremobile aflate în dotarea mașinilor de Circulație, li s-ar puteaadăuga încă 200 de radare fixe, ceea ce ar duce la un total depeste 750 de radare la nivel național.

„Din 2009, în fiecare an am reușit să scădem numărul de accidenterutiere grave”, mai spune Lucian Diniță. „Înainte eram pepenultimul loc la siguranță rutieră, după Malta, acum suntem pelocul 17, pe la mijlocul clasamentului. Până în 2020, avem de atinso rată a scăderii numărului de accidente grave de 55 la sută,scădere asumată la nivelul statelor membre UE. Acum suntem la cotade 10 la sută. Dacă nu vom atinge cei 55 la sută, europenii ne voracuza că nu vor putea respecta ținta fixată din cauza noastră”,precizează oficialul.

Inchide