Secretele turismului românesc de 1 Mai: marșul cameristelor și trenul Soarelui care va face 2 ore în 2015

Secretele turismului românesc de 1 Mai: marșul cameristelor și trenul Soarelui care va face 2 ore în 2015
Publicat: 23/04/2012, 19:19
Actualizat: 24/04/2012, 05:25

De patru ani de zile, de când a fost inaugurată modernizareaunui sector construit, de fapt, în perioada comunistă,Fetești-Cernavodă, autostrada nu a mai înaintat nici măcar cu unmetru, înfundându-se într-un mal de pământ, imediat ce traverseazăpodul peste Dunăre. Contractele de construcție au fost semnate deministrul Radu Berceanu în martie 2009, iar lucrările propriu-ziseau început vara trecută.

Sectorul dintre Cernavodă și Medgidia, în lungime de 19 km, însăcel mai dificil din cauza reliefului, va fi construit de companiafranceză Colas, contra sumei de 180 milioane de euro, și vacuprinde 12 poduri și două pasaje. De la Medgidia și până laConstanța (31 km) va lucra consorțiul Astaldi – Max Boegl, care vaîncasa 168 milioane de euro și va construi patru poduri și șasepasaje rutiere.

„Termenul rămâne vara anului viitor. Sperăm să nu mai avemprobleme cu siturile arheologice”, a declarat pentru Gânduldirectorul Direcției infrastructură rutieră și concesiuni dinMinisterul Transporturilor, Adrian Ionescu.

Până atunci, în fiecare weekend din sezonul estival, dar maiales de 1 Mai, drumul cu o singură bandă pe sens de la Cernavodă laConstanța se va dovedi din nou neîncăpător pentru miile de mașinicare vin de pe autostradă.

INFO PLUS

Continuă întârzierile și pe Valea Prahovei

Și pe Valea Prahovei trenurile vor circula în continuare cuîntârziere, tot din caua lucrărilor de modernizare, începute în2007. În trei ani de zile, austriecii de la Porr au reușit sădeconteze lucrări de numai 73 milioane din fondurile ISPA, rămânând76 milioane care trebuie absorbite în acest an. „Vom încerca săobținem o derogare, astfel încât să putem absorbi bani și în 2011.Vom stabili cu constructorul o variantă pentru a termina lucrărileîn mai anul viitor”, a precizat Radu Sebastian Irimia.

După aproape cinci ani de lucrări de modernizare și investițiide peste 500 milioane de euro, de 1 Mai drumul cu trenul sprelitoral va dura tot patru ore, pe o distanță de 225 km. Motivul: înproiect nu au fost incluse și podurile de la Fetești și Cernavodă.Abia de la anul vom face pe drum tot atât cât în 2005, adică douăore și jumătate, iar timpul călătoriei va scădea sub două ore în2015, când vor fi gata podurile. Nici cu mașina nu se ajunge prearapid, pentru că Autostrada Soarelui se termină brusc la Cernavodă,apoi traficul se înghesuie pe o singură bandă pe sens.

Când, într-un final, vom ajunge la malul mării, aici vom găsimarșuri ale bucătarilor, chelnerilor și cameristelor, pe lângăbolizii care se-ndreaptă spre cluburile de fițe din Mamaia.Ministrul Elena Udrea va „patrula” pe tot litoralul, dar mai alesîn stațiunile din sud, care duc lipsă și de promovare, după cumputeți citi aici.

Drumul spre mare: 650 mil € pentru ca trenul deConstanța să circule ca în 2005

Pentru că la începerea lucrărilor de modernizare a magistraleiferoviare București – Constanța nu au fost luate în calcul șipodurile de peste Dunăre, investiția de 665,2 milioane de euroderulată în ultimii cinci ani nu va reduce, în final, durata deparcurs a trenurilor spre litoral.

Anul viitor, când oficialii CFR SA, compania care gestioneazăinfrastructura feroviară, promit că se vor încheia lucrările,distanța de 225 km dintre București și Constanța va fi parcursă îndouă ore și jumătate.
Adică exact cât făcea trenul în 2005, înainte de începereapropriu-zisă a investiției stabilită prin contractul semnat când laconducerea Ministerului Transporturilor se afla Miron Mitrea. Oîmbunătățire vizibilă se va vedea abia din 2015, când este estimatăa se finaliza consolidarea podurilor de la Fetești și Cernavodă.Lucrarea în valoare de 67 milioane de euro, care va începe în lunanoiembrie a acestui an, este finanțată în proporție de 85% (dinvaloarea costurilor eligibile) din fonduri europene nerambursabile,după cum a declarat pentru Gândul RaduSebastian Irimia, director adjunct responsabil cu proiecteleeuropene în cadrul CFR SA.

Cele două poduri, date în funcțiune în 1987, au prelut fluxulferoviar care până atunci se desfășura pe podurile inaugurate în1895, construite de Anghel Saligny.

În timp însă, degradarea lor a devenit tot mai accentuată, înlipsa banilor pentru întreținere, astfel că acum viteza decirculație pe poduri este limitată la 15 km/oră. Spre comparație,în septembrie 1895, trenul inuagural al podului lui Saligny acirculat cu 80 km/oră.

(Click pe grafic pentru a-lmări)

Citește în paginaurmătoare de ce nu ajungi mai repede nici cumașina

O tânără speranţă a ţării în sport întreţine relaţii intime pentru bani: "Când i-am spus...
Câți lei a plătit un turist pentru o friptură în Mamaia. Când a venit nota,...
FOTO. Roxana Nemeș și Andreea Antonescu și-au etalat busturile generoase la plajă! Cum arată cele...
Zodiile care oferă cea mai toxică iubire: 1. Rac
Nu s-a ales doar cu premiul și trofeul Survivor România 2021, ci și cu un...
Parma i-a stabilit prețul lui Dennis Man! Ce sumă i-a cerut patronul american de la...
Un oraș cu 15 milioane de locuitori riscă să ajungă de nelocuit din cauza apei....
Zeci de cadavre plutind pe râu. Descoperirea macabră ce aduce în atenţia lumii unul dintre...
Cele mai ieftine SUV-uri cu cutie de viteze automată
BANCUL ZILEI – Bătrânel răsfățat de nevasta de 19 ani
Tornadă devastatoare în Belarus, filmată de un șofer prins în mijlocul ei. VIDEO
Câți lei a plătit un turist pentru o friptură în Mamaia. Când a venit nota,...
O TÂNĂRĂ care a mers la bazin cu un costum prea DEOCHEAT a avut parte...
Chinezii au construit un câmp cu rachete nucleare! Cum arată, imaginile sunt ULUITOARE
ȘOC! Inna, aproape DEZBRĂCATĂ pe net! Iubitul Deliric a reacționat incredibil
O chelneriţă a servit mulți ani un bătrân ţâfnos. După ce bărbatul a murit a...
Rezulatete finale Titularizare 2021. Când se anunţă notele după contestaţii pe Edu.ro pentru educatori, învăţători...
RUSIA trimite o UNDĂ DE ȘOC la nivel mondial! Lumea, amenințată de o nouă formă...
Alertă mondială. Viruși străvechi vor fi eliberați. Ce e grupul celor 28?
Un dar otrăvit: Sute de mii de români vor avea pensii mai mici
De pe scenă, în afaceri. Ce business a lansat artistul Vlad Miriţă alături de antreprenorul...