Vezi AICI cele trei variante ale autostrăzii suspendate. O porțiune s-ar putea îngropa sub parcul Herăstrău. Cât costă proiectul

Vezi AICI cele trei variante ale autostrăzii suspendate. O porțiune s-ar putea îngropa sub parcul Herăstrău. Cât costă proiectul
Publicat: 23/04/2012, 19:29
Actualizat: 23/04/2012, 22:07

Inelul median din zona de nord a Capitalei ar putea trece pe subparcul Herăstrău, sub forma unui tunel lung de doi kilometri,restul acestuia, adică încă 14 kilometri, fiind o șosea suspendată.Aceasta este varianta cea mai spectaculoasă proiectată dearhitecți. În această săptămână, primarul general al Capitalei,Sorin Oprescu va trebui să aleagă una din cele trei variante alearhitecților sau o combinație între acestea.

CLICK aici pentru aMĂRI

Autostrada ar putea fi realizată numai la sol, la sol și însubteran sau în subteran pe o porțiune de doi kilometri, restultraseului fiind suspendat. Varianta cea mai simplă, cu tot traseulla sol, costă 500 de milioane de euro, iar cea mai scumpă, cu tunelde doi kilometri și restul construcției suspendate, 1,4 miliarde deeuro.

Trei autostrăzi pe masa lui Oprescu

Inelul median pentru zona de nord a Capitalei va avea o lungimede 16 kilometri. „Traseul autostrăzii rămâne în mare parte acelașiindiferent de varianta propusă. Acesta este Șoseua Colentina,strada Gherghiței, Străpungere A3, Șoseaua Pipera, BulevardulAerogării, DN1- Chitila sau Calea Griviței, BulevardulConstructorilor sau Chiajna cu punct final în Șoseua Virtuții. Dacăva trece prin Chiajna atunci șoseaua va trebui construităsuspendat”, a declarat pentru gândul arhitectul VladCavarnali, membru în Comisia Tehnică de Urbanism și reprezentat aluneia dintre firmele care au câștigat licitația pentru elaborareaPlanului de Urbanism Zonal (PUZ).

Varianta 1 prevede construcția întregului inelmedian pentru zona de nord a Capitalei la nivelul solului, ocolireaparcului Herstrău și construcția de pasaje supraterane înprincipalele intersecții. Realizarea acestei variante costă 500 demilioane de euro.

Varianta 2 prevede trecerea șoselei pe subparcul Herstrău și DN1. În subterană se va intra din zona Aerogăriiși se va ieși în spatele Casei Presei, aproape de stradaTipografilor. „În zona Lacul Morii se ia în calcul fiesupratraversarea caii ferate, dar nu credem că MinisterulTransporturilor își va da acordul, fie construirea autostrăzii pelângă lac”, ne-a precizat arhitectul Vlad Cavarnali.

Varianta 3 prevede construcția unei autostrăzisuspendate și traversarea parcului Herstrău printr-un tunelsubteran lung de doi kilometri. Acestă variantă va costamunicipalitatea 1,4 miliarde de euro.

„Varianta corectă ar fi ocolirea parcului Herăstrău prin zona denord. Inelul să fie paralel cu calea ferată și să se despice îndouă, cu trei benzi către nord și trei benzi către sud. În oricevariantă autostrada va avea mai multe noduri rutiere. Deocamdatănimic nu este stabilit, sunt numai variante din care domnul primargeneral va trebui să aleagă una sau o combinație”, ne-a maideclarat arhitectul Vlad Cavarnali. Acesta a mai precizat că,indiferent de varianta aleasă, lucrările de construcții nu potîncepe decât anul viitor.

Chinezii, interesați să investească în inelulmedian

Cinci firme, SC Ecoterra SRL, SC Proiect București, SC MetroulSA, SC Western Outdoor SRL și Alpha Studio, au semnat cu PrimăriaCapitalei contractul pentru elaborarea Planului de Urbanism Zonal(PUZ) și a studiului de fezabilitate. Pentru PUZ și studiul defezabilitate Primăria Capitalei plătește 15.797.000 de lei,aproximativ 3,8 milioane de euro. Inelul median al Capitalei esteinclus în Master Plan și va trebui finalizat până la sfârșitulanului 2012. De construcția inelului median s-a arătat interesatconsorțiul chinez Shanghai Construction Group. Potrivit primaruluigeneral, Sorin Oprescu investiția consorțiului chinez ar urma săfie de 700-800 milioane de euro, bani ce urmează a fi recuperațidin exploatarea autostrăzii. La întoarcerea din China primarulOprescu a anunțat că „autostrada suspendată se va numi drum expres,din cauză că legea nu dă voie să construiești o autostradă îninteriorul orașului”. Primarul a mai spus că „drumul expres va fiși suspendat, și pe pământ, păstrându-și același traseu”.

Calvar pentru o tânără. Ce a putut să păţească după 10 partide de sex într-un...
Cand se TERMINA pandemia? OMS a facut anuntul
FOTO. Cum arată unica fiică a lui Ion Țiriac! Ioana i-a captat atenția Simonei Halep
Demența la bătrânețe poate fi prevenită, dacă urmezi 5 sfaturi simple
Raed Arafat, anunț cutremurător! Măsura dură care se ia în toate spitalele din România, după...
Ce a vorbit Vlăduța Lupău cu Neymar la Paris! Frumoasa cântăreață a dezvăluit tot: `El...
Când se întoarce frigul în România. Trebuie să ne pregătim deja hainele groase
Criza guvernamentală ucide oameni zilnic. Apelul medicilor: Depolitizaţi deciziile medicale şi haideţi să colaborăm
Românii caută cu disperare aceste ANVELOPE DE IARNĂ. Ce au ele mai special?
BANCUL ZILEI – Două blonde fac nudism. La un moment dat apare un taur…
O nuntă din Botoșani a avut loc fără mire, după ce s-a infectat cu COVID
Cand se TERMINA pandemia? OMS a facut anuntul
Chinezii au LANSAT ceva revoluționar care îi ÎNGROZEȘTE pe americani. „Nu avem nici cea mai...
Averea halucinantă a noului premier al României! 40.000 de euro pensie și venituri grotesc de...
BOMBĂ! Veste uriașă pentru Liviu Dragnea! Totul a fost ținut SECRET, ce s-a aflat ACUM
EXCLUSIV! ȘOFERUL unui AUTOBUZ, luat la PUMNI de un ADOLESCENT. VIDEO
Regina Elisabeta a II-a, jignită? Premiul refuzat: „Găsiți un destinatar mai vrednic”
Vestea ȘOC a momentului în România: A murit. Cum a fost găsit...
România e în doliu! Un mare actor român a murit. A fost găsit mort în...
Iarna 2020-2021 va fi apocaliptică! Meteorologii se uită în arhive, să vadă dacă a mai...
EXCLUSIV. E război total pe piaţa de energie. De ce avem de fapt facturi prea...
Pâinea noastră (scumpă) cea de toate zilele? România, producţie record de grâu în 2021