Camelia Gavrilă, propunerea premierului pentru Educație, despre prioritățile din sistem

Redactor:
Ilinca Nazarie
Camelia Gavrilă, propunerea premierului pentru Educație, despre prioritățile din sistem
Camelia Gavrilă, propunerea premierului pentru portofoliul Ministerului Educației, crede că în perioada următoare trebuie asigurată funcționalitatea sistemului, pentru că „au fost nenumărate schimbări intempestive și necalculate și fără a discuta cu partenerii sociali".

Camelia Gavrilă, propunerea premierului Viorica Dăncilă pentru a prelua portofoliul Ministerului Educației, crede că, având în vedere contextul politic „complex”, importantă este acum asigurarea funcționalității sistemului.

„În condițiile în care ne aflăm la un final de mandat și într-un context politic destul de complex, cred că o abordare rațională este aceea de a asigura o anumită funcționalitate și calitate a sistemului, de a asigura predictibilitatea sistemului educațional pentru că au fost nenumărate schimbări intempestive și necalculate și fără a discuta și cu toți partenerii sociali, fie că vorbim de profesori, de sindicate sau de elevi sau de studenți”, a declarat Camelia Gavrilă, pentru Mediafax. Ea a precizat, cu privire la numirea ei că „vorbim de o ipoteză și de o propunere, deci discutăm totul la modul ipotetic”.

Aceasta susține că o altă prioritate este demararea procedurilor pentru organizarea licitațiilor pentru manualele de clasa a 8-a.

„Pe de altă parte, însă trebuie să privim și spre viitor și aș sublinia câteva urgențe care trebuie să se afle pe o foaie de parcurs pe orizont mediu: o arhitectură curiculară care să se orienteze și spre învățământul liceal, demararea urgentă a procedurilor pentru licitațiile, deci analiza, selecția manualelor și licitația manualelor pentru clasa a 8-a, să sperăm că cele de clasa a 7-a vor ajunge cât mai repede și vor veni și trebuie să pregătim momentul pentru clasa a 8-a. Pe de altă parte, cred că va trebui să ne referim puțin la evaluare, desigur, corelat și cu o legislație a învățământului care va veni puțin mai târziu, cum facem ca aceste noduri – zonele de trecere de la un nivel la celălalt – să fie bine gândite, să asigure o selecție riguroasă a elevilor, dar să fie în timp și pasarelele acelea de trecere. Dacă să spunem un copil optează pentru profesională, dar își dorește mai târziu să meargă spre liceu și își găsesțe o anumită activitate și posibilitatea de a studia mai mult să poată să facă acest lucru sau invers”, a mai spus Camelia Gavrilă.

Ea crede că unele proiecte, deja începute, trebuie generalizate, astfel încât să se uniformizeze calitatea educației în toate școlile.

„Vorbim de profesori, vorbim de ziduri, de infrastructură, de digitalizare, multe lucruri care trebuie făcute, ele fiind o normalitate, în mare parte sunt începute, sunt proiecte începute, dar trebuie treptat generalizate pentru ca egalitatea de șanse și uniformitatea calității educaționale să se regăsească în toate școlile.

 

Inchide