Politicienii promit o Capitală „ca afară”, dar macazul tramvaielor din București se schimbă ca în secolul XIX (EXCLUSIV/FOTO)

Publicat: 20/08/2020, 08:57
Actualizat: 20/08/2020, 13:13

În timp ce politicienii vorbesc despre un București care a intrat pe calea dezvoltării, afișând intens panouri electorale din ce în ce mai sofisticate, tramvaiele își schimbă direcția după o practică specifică secolului XIX, cu ranga. Într-o Capitală împânzită de tramvaie la fiecare mare intersecție, vatmanul coboară pentru a schimba direcția de mers manual. Deși direcția mijloacelor de transport se schimbă de mii de ori pe zi, direcția modernizării acestei practici încă așteaptă.

Lipsa de piese, macazul schimbat cu ranga și tramvaie deraiate

Gândul.ro a vorbit cu un vatman care lucrează pe tramvaiele bucureștene de mai bine de 15 ani pentru a vedea de ce nu se folosesc macazurile automate.Bărbatul ne-a spus că „sunt mcazuri electrice, însă nu funcționează din lipsă de piese”, de aceea, în multe zone din Capitală încă avem macazul manual cu o rangă.

Aceste macazuri nu mai sunt în garanție, a trecut perioada lor și nu mai sunt piese pentru ele. De ce nu mai sunt? Asta nu știm. Spre exemplu, din punctul meu de vedere, cel din intersectția Dristor e pus prost. Problema tramvaiului, în general, e că nu mai face parte din zona de priorități. Acum 10-12 ani tramvaiul făcea parte din zona de priorități. Au fost cazuri cum a fost macazul de la Sebastian care a deraiat, din cauza unor defecte. Iarna se pornește căldura, când se întuneca mai devreme, luminile se deschid, automat se bagă curenți într-o instalație și s-au întâmplat  multe cazuri de deraiere. Sunt și macazuri care te încurcă, așa cum este cel de la Trafic Greu cu sens către Piata Unirii. Acolo macazul e la distanță foarte mare de unde oprește tramvaiul. Și pe de altă parte, sunt macazuri de care tragi foarte tare. Colegele noastre care nu au forță se descurcă din păcate mult mai greu. De multe ori dacă ne întâlnim în același punct le ajutăm noi să-și facă macazul.

Foto: Vatmanul, în intersecția Dristor

Tramvaiele nu sunt o prioritate

Tramvaiele nu sunt o prioritate, iar macazul se schimbă în continuare manual. În multe dintre intersecțiile mari ale Bucureștiului, vatmanii schimbă manual sensul de mers al tramvaielor. Pe timp de zi sau de noapte, în arșiță sau viscol, acestia sunt nevoiți să coboare și să schimbe directia de deplasare cu ajutorul răngilor.

În vestul Europei, acest procedeu este automatizat de zeci de ani. Spre exemplu, tramvaiele care circula prin Budapesta sunt cu zeci de ani mai noi decat cele din București, având și o infrastructură net superioară. În fotografia de mai jos este surprinsă una dintre garniturile care circulă pe o linie din capitala Ungariei, Budapesta.

Foto: Wikipedia-Tramvai Budapesta

Dacă în comparație cu Budapesta am putea spune că vecinii unguri sunt mai dezvoltați decât noi și pot să investeacă mai mult în infrastructura publică, atunci când facem o comparație cu vecinii bulgari nu mai putem invoca niciun fel de scuze.

Mai jos este o fotografie cu unul dintre tramvaiele care circula pe străzile Sofiei. Liniile sunt modernizate, iar tramvaiul este de ultima generație. Potrivit datelor oferite de Banca Mondială, Romania avea în anul 2018 un PIB pe cap de locuitor, cu aproximativ 3000 USD mai mare decât cel al Bulgariei. Astfel, România putea investi în infrastructura publică mai mult decât Bulgaria și alte țări europene, dar asta nu s-a întâmplat.

Tramvaiele noastre au zeci de ani vechime, din când în când deraiază, puține sunt dotate cu un sistem aer conditionat performant, iar directia de mers este schimbată îin multe dintre intersectii tot cu ranga, la fel ca la 1800.

Foto: Tramvai Sofia-capitala Bulgarei

Reporterii au surprins în interscția Dristor mai multe imagini cu tramvaiul 23, în timp ce vatmanul schimba direcția de mers manual. GÂNDUL.ro a contactat STB pentru mai multe clarificări, însă până la ora redactării acestui material nu am primit niciun răspuns.

Ina Stoica
Este absolventă a Facultății de Litere-Limbi și Literaturi Străine din București. Are un masterat în domeniul jurnalismului și cel al comunicării mai mult
Radu Pace
Este licențiat în științe politice la SNSPA. Are un masterat în domeniul politicii europene obținut în urma studiilor urmate la SNSPA și Université mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Unde este Fito? Povestea celui mai notoriu infractor din Ecuador, care a fugit din închisoarea...
Milioane de români rămân fără pensii, în prag de Paşte! Veste teribilă pentru pensionari
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii...
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Au păcălit poporul cu televizorul! Ce înseamnă, de fapt, cifrele scrise de Sorin în baracă,...
Face furori la aproape 60 de ani! Vedeta curtată de toți bărbații are un fizic...
Experiment: un tânăr a devenit om al străzii pentru a demonstra că poate ajunge milionar...
"Am călătorit în timp". Profesorul ieșit din comă a fost în anul 3906 și spune...
Ce spunea Vali Vijelie despre posibilitatea de a-și înșela soția: „Ochii văd, inima cere!”. Dezvăluirile...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
Poate fi anulat ITP-ul dacă mașina scoate prea mult fum?
Compania coreeană Hanwha vrea să înfiinţeze în România un hub industrial pentru Europa
Au editat ADN-ul uman cu Inteligența Artificială! Ce-a urmat este ULUITOR
S-a dat decizia pentru TOATE FEMEILE, inclusiv cele din România. Noile norme vor fi total...
Luna plină din 24 aprilie influențează anumite zodii. Cine va cunoaște succesul după acest fenomen
Când cresc salariile în România! Breaking news
Gabriela Cristea, dezamăgită de lipsa de curaj pentru a-i refuza pe alții! Prezentatoarea TV și-a...
Lovitura dură pentru TikTok! Comisia Europene suspendă noul program al platformei: ”Există riscuri pentru sănătatea...
BANCUL ZILEI. Bulă: - Nevastă, dacă un arab ţi-ar da o mie de parai te-ai...
A fost făcută prima radiografie din lume cu un singur atom