60% dintre românii care au reclamat firmele de asigurări în 2009 au avut câștig de cauză. Unde poți să depui plângerile și cât durează soluționarea lor

60% dintre românii care au reclamat firmele de asigurări în 2009 au avut câștig de cauză. Unde poți să depui plângerile și cât durează soluționarea lor
Publicat: 23/04/2012, 19:21
Actualizat: 26/04/2012, 00:11

Anul trecut, românii au depus peste 6.000 de plângeri împotrivabrokerilor sau a firmelor de asigurare, de trei ori mai mult decâtîn 2008, conform raportului anual pe 2009 publicat la finelesăptămânii de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA),organismul de reglementare și de su-praveghere a pieței deasigurări. În 2008 s-au depus doar 1.974 de plângeri.

Cele mai multe dintre plângeri înregistrate anul trecut, 3.373(55,84%), au fost soluționate de CSA în favoarea petenților. Dintotal, cele mai multe plângeri au avut drept cauză nemulțumireaclienților privind felul în care firmele de asigurări și-au onoratobligațiile contractuale când a venit vorba despre asigurărileauto, fie că a fost vorba despre RCA sau despre Casco. Soluțiinefavorabile au primit 38% dintre petenți, respectiv 2.296 deplângeri.

Majoritatea firmelor de asigurare au birouri proprii de primireși de soluționare a plângerilor. Dacă plân-gerea este făcută însă,la ele nu există un interval clar de timp în care firma esteobligată să dea un răspuns. În cazul Comisiei însă, termenul legalde soluționare a unei plângeri este de 30 de zile.

Asigurătorii și-au redus pierderile scumpind RCA șiCasco

Anul trecut, industria asigurărilor a înregistrat pierderi nete(profituri minus pierderi) de 103,2 milioane de lei, în scădere cuaproape 83% față de cel din 2008, de 583 de milioane de euro.Rezultatul ar putea fi explicat prin faptul că toate firmele deasigurări au scumpit polițele, în special pe cele auto. În unelecazuri, polița RCA s-a scumpit și cu până la 40% anul trecut.
Cele mai mari pierderi au fost înregistrate de Ardaf, 90,5 milioanede lei, BCR Asigurări Vienna Insurance Group, 55,5 milioane de lei,și Fata Asigurări, 41,1 milioane de lei. La polul opus, firmele deasigurări cu cele mai mari profituri au fost ING Asigurări deViață, 77,32 milioane de lei, urmată de Alico, cu un câștig net de69,15 milioane de lei.

Cum explică CSA creșterea numărului deplângeri

Comisia explică, în raportul pe anul trecut, și motivele pentrucare numărul plângerilor a crescut.

Lista motivelor

1. Numărul mare de vehicule asigurate(facultativ și RCA) care compun parcul auto național.

2. Suspiciunile apărute la societățile deasigurare în instrumentarea dosarelor de daună, ca urmare adeclarării unui eveniment rutier în baza formularului de constatareamiabilă de accident.

3. Necunoașterea condițiilor de asigurarefacultativă Casco de către asigurați.

4. Implementarea de către asiguratori asistemelor de evaluare a pagubelor, care a generat dificultăți înînțelegerea acestora din partea asiguraților și a unitățilorreparatoare.

Unde se depun plângerile

Majoritatea firmelor de asigurări au birouri proprii de primireși de rezolvare a plângerilor clienților. Durata de rezolvare însănu este stabilită prin lege, cum este în cazul CSA. În cazul încare un client nu este mulțumit de relația cu asiguratorul, elpoate depune o plângere oficială direct pe adresa de internet aComisiei, respectiv pe www.csa-isc.ro . După intrarea pe paginaoficială se selectează, în partea dreaptă a paginii, butonul”Comisia de Supraveghere a Asigurărilor” care vă direcționează sprepagina oficială a CSA. Pentru a depune plângerea trebuie accesatăopțiunea „Reclamații”, aflată în partea stângă a paginii. După cese dă click, sub butonul „Reclamații” apar două noi opțiuni:”Completare Formular” și „Întrebări”. În urma selectării primeiopțiuni se va deschide o fereastră separată, respectiv formularulpropriu-zis al plângerii. Primul pas este alegerea brokerului deasigurări sau a firme de asigurări „care considerați că v-aprejudiciat”, după cum precizează CSA. După selectarea firmei sau abrokerului se trece la a doua etapă, în care vi se cer, printrealtele, datele de indentificare, numărul dosarului de daună deschisla societatea reclamată, dacă este cazul, și pretențiile financiarepe care le aveți. Plângerea va fi înregistrată automat.

Conform noilor reglementări ale CSA, Comisia este obligată să văcomunice un răspuns oficial în cel mult 30 de zile.

Crima care a speriat ţara! Vedeta de pe Instagram, ucisă şi aruncată în canal. E...
'Irina e o ❗️ Prietenul lui Dragnea, prima reacţie după scandalul cu Irina Tănase
FOTO. Antonia, imagini senzuale topless! Cum s-a lăsat pozată soția lui Velea
Relațiile intime te ajută să fii mai sănătos. 10 motive să fii intim cu cineva
Bancul uluitor pe care Mitică Dragomir l-a spus soților Nicolae și Elena Ceaușescu! Când l-a...
Studiu: Omicron ar avea în componenţa sa fragmente dintr-un alt virus
O bancă din ROMÂNIA vinde un SUV BOMBĂ. Are dotări și un LOOK incredibile
BANCUL ZILEI – Ion, Maria și supozitoarele buclucașe
STUDIU. Riscul de infectare cu coronavirus crește treptat după vaccinarea cu a doua doză
'Irina e o ❗️ Prietenul lui Dragnea, prima reacţie după scandalul cu Irina Tănase
Cele mai perverse OBICEIURI ale oamenilor. „Sunt de-a dreptul ȘOCANTE”
ȘOFERUL care a MERS pe CONTRASENS în fața sediului POLIȚIEI a rămas FĂRĂ PERMIS
TOP 3: Cele mai bune filme de comedie din istorie
Vestea ȘOC a momentului în România: A murit... Un sfârșit cumplit
BOMBA despre Pfizer! Toți cei vaccinați cu două doze trebuie să știe imediat
Imaginea care a cutremurat lumea: Mamă și fiică, găsite îmbrățișate sub dărâmăturile casei. Bilanț tragic...
O poveste fabuloasă de succes. Cum a ajuns un IT-ist din Cluj să facă 100...
Decizia surpriză luată de Bill Gates pentru România. Ţara noastră este în prim-plan