• Publicat:
  • Actualizat:
Știri

„Am vrut să câștigăm timp”. O LICITAȚIE ACCELERATĂ, de 300 MILIOANE DE EURO, pentru TOȚI REGII ASFALTULUI

„Am vrut să câștigăm timp”. O LICITAȚIE ACCELERATĂ, de 300 MILIOANE DE EURO, pentru TOȚI REGII ASFALTULUI
"Regii asfaltului" și-au împărțit o treime din străzile Capitalei. Timp de patru ani aceștia vor asfalta și plomba gropi pe 202 străzi și artere importante ale Bucureștiului

„Regii asfaltului” și-au împărțit o treime din străzileCapitalei. Timp de patru ani aceștia vor asfalta și plomba gropi pe202 străzi și artere importante ale Bucureștiului. Valoarea totalăa contractelor de intreținere multianuală este de peste 300 demilioane de euro. Printre firmele care au câștigat licitațiarestrânsă accelerată organizată de Primăria Capitalei se numărăTehnologica Radion, Euro Construct Trading, Delta ACM sau EuroviaConstruct.

Cinci pachete de străzi se vor asfalta cu 300 demilioane de euro

În luna decembrie, Administrația Străzilor, instituțiesubordonată Primăriei Capitalei, a organizat o licitațierestrânsă accelerată pentru încheierea a șase acorduricadru de întreținere multianuală a 202 străzi și artere importantedin București.Licitația pentru un pachet a fost contestată,valoarea totală a contractului pentru cinci pachete de străzi, timpde patru ani, este de 1,7 miliarde de lei fără TVA adică 287milioane de euro tot fără TVA.

● Primul pachet, în valoare de 281,8 milioane de lei, aproximativ70 de milioane de euro, a fost câștigat de asocierea formată dinTehnologica Radion și Pro Cons XXI. Firma Tehnologica Radion estecontrolat de Theodor Berna, iar la Pro Cons XXI acționar esteFlorentina Corina Bonciog.

● Pachetul doi, în valoare de 270,7 milioane de lei, echivalentul aaproximativ 67 de milioane de euro, a fost câștigat de asociereaEuro Construct Trading 98, RCV Global Group, Swietelsky ConstrucțiiFeroviare și Pro Cons XXI. Firma Euro Construct este deținută deSorin Șerban Vulpescu cu 60 la sută și Dan Besciu cu 40 la sută. LaRCV Global Group asociații principali sunt Naomi Cristina Cristescuși Corneliu Nicolae, fiecare deținând 49,5 la sută. FirmaSwietelsky Construcții Feroviare este parte din grupul austriacSwietelsky.

● Pachetul trei, în valoare de 194,8 milioane de lei, echivalentula aproximativ 48 milioane de euro, a fost adjudecat de asociereaDelta ACM 93, Eurovia-Construct International, Drum Concept șiGlobal Service Proiect. La Delta ACM acționar este Florea Diaconu.La Eurovia acționari sunt sunt Ilie Dan Cristescu cu 9,6 la sută,Alexandra Ioana Stoiculescu cu 12,5 la sută, Daniela NiculinaCristescu cu12,5 la sută, Dănuț Mircea Cazacu cu 37,5 la sută șifirma Mixasphalt cu 17,8 la sută. Societatea Drump Concept estedeținută de Elena Papură cu 51la sută și Anca Ariadna ElenaGrigoraș cu 49 la sută. La Global Srvice Proiect acționar principaleste Adrian Burlacu cu 95,8 la sută.

● Pachetul patru, în valoare de 194,4 milioane de lei, echivalentula aproximativ 48 de milioane de euro, a fost câștigat de StracoGrup și Strabag SRL, Strabag este parte a grupului austriac omonim,iar la Straco Grup acționari sunt Alexandru Horpos cu 35 la sută,Traian Horpos cu 25 la sută, Ioana Daniela Neacșu cu 10 la sută,Vlad Ionel Vameșu cu 20 la sută și Mihaela Șerban cu10 la sută.

● Licitația pentru pachetul cinci a fost contestat în instanță șidupă afirmațiile directorului Administrației Străzilor, Alina Roman”a fost soluționată însă, încă nu s-a semnat contractul”. Domnia sasusține că nu-și mai amintește numele firmei care a câștigatlicitația și nici valoarea contractului.

● Pachetul șase, în valoare de 235 milioane de lei, echivalentul aaproximativ 58 de milioane de euro, a fost adjudecat de asociereaTehnologica Radion – Pro Cons XXI

Alina Roman : „Am vrut să câștigăm timp”

Întrebată de ce a fost nevoie de o licitație restrânsăaccelerată pentru încredințarea unor contracte în valoare de peste300 de milioane de euro, directorul Administrației Străzilor, AlinaRoman a declarat pentru gândul : ” Am vrut săcâștigăm timp. Contractele vechi de întreținere multianuală auexpirat anul trecut în august. În decembrie am organizat licitațiadar nu am luat în calcul și contestațiile. Sunt numai nișteacorduri cadru. Asta însemnă că în funcție de starea drumurilor, deurgențe și banii pe care îi vom avea firmele vor executa lucrările.Până acum singura firmă cu care nu am lucrat este SwietelskyConstrucții Feroviare”.

Directoarea de la Străzi a mai precizat că cele șase pachete destrăzi care vor beneficia de întreținere multianuală conțin drumuriîn aceiași zonă. „Am luat de pe hartă o zonă și s-a făcut unpachet. Nu e normal ca firma de construcții să aibă o stradă înColentina și una în Ghencea. Asta ar fi însemnat costuri mari cudeplasarea utilajelor și a forței de muncă” a mai spus Alina Roman.Printre străzile care urmează să intre în programul de întrețineremultianuală se numără Calea Victoriei, Calea Moșilor, BulevardulTimișoara, Barbu Văcărescu, Calea Dorobanților sau Magheru.Primăria Capitalei are în administrare peste 600 de străzi șiartere importante ale orașului.

Pe ce se duc banii

Potrivit Administrației Străzilor, activitatea de întreținere șiadministrare presupune menținerea străzilor reabilitate la un înaltnivel de servicii și cuprinde mai multe operațiuni, precumreparația fisurilor, crăpăturilor, suprafețelor deteriorate;colmatări, emulsionari, decapări ale îmbrăcăminții rutiere; lucrăriinițiale constând în refaceri ale structurii rutiere inclusivfundații; menținerea planeității și capacității portante conformnormativelor.

Inchide