• Publicat:
  • Actualizat:
Știri

Astra Vagoane Călători ar putea livra 12 tramvaie orașului Cluj-Napoca după ce a contestat licitația

Astra Vagoane Călători ar putea livra 12 tramvaie orașului Cluj-Napoca după ce a contestat licitația
Compania Astra Vagoane Călători Arad ar putea livra 12 tramvaie "Imperio" Primăriei Cluj-Napoca, după ce i-a fost admisă contestația depusă la rezultatul licitației care fusese organizată în acest scop și la care inițial fusese declarat câștigător un producător polonez de tramvaie.

Compania Astra Vagoane Călători Arad ar putea livra 12 tramvaie „Imperio” Primăriei Cluj-Napoca, după ce i-a fost admisă contestația depusă la rezultatul licitației care fusese organizată în acest scop și la care inițial fusese declarat câștigător un producător polonez de tramvaie.

Președintele grupului de firme Astra, Valer Blidar, care este acționarul majoritar al Astra Vagoane Călători Arad, a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX, că a participat la licitația electronică din luna noiembrie a anului trecut pentru livrarea a 12 tramvaie către Primăria Cluj-Napoca, alături de un producător polonez.

Rezultatele licitației au fost anunțate la finele anului trecut, compania din Polonia fiind declarată câștigătoare, însă firma din Arad a contestat acest rezultat, iar Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a decis că oferta desemnată câștigătoare de către comisia de licitație a Primăriei nu este conformă cu prevederile caietului de sarcini.

Valer Blidar a afirmat că tramvaiul polonez nu respectă cerințele din caietul de sarcini, pentru că podeaua nu este complet coborâtă și ușile nu sunt conforme, nefiind toate duble.

„În plus, tramvaiul polonez consumă cu 50 la sută mai multă energie decât cel fabricat de noi în parteneriat cu Siemens. Consider că a plăti timp de 30 de ani, cât este durata de viață a unui tramvai, un consum cu 50 la sută mai mare este un lucru care nu trebuie tratat cu indiferență de Primăria Cluj-Napoca”, a spus Valer Blidar.

Acționarul majoritar al Astra Vagoane Călători Arad a afirmat că prețul oferit de polonezi este cu doar 3,9 la sută mai mic decât cel al tramvaiului românesc „Imperio”, care costă 1.528.000 de euro.

„Un lucru care îmi crează mari suspiciuni este faptul ca polonezii au vândut acest tramvai în Varșovia cu 1.820.000 de euro, iar în Ungaria, la Szeged, cu 1.780.000 de euro, pentru ca acum să vină în România, mai departe și mai costisitor, cu prețul de 1.470.000 de euro, cu foate puțin sub prețul nostru”, a afirmat Blidar.

El a adăugat că „de neexplicat este de ce Comisia de evaluare de la Cluj-Napoca nu a fost interesată să verifice criticile aduse de Astra Vagoane Călători”.

„Comisia s-a limitat la a transmite câteva solicitări către CNSC de a respinge contestația noastră”, a susținut Valer Blidar.

Președintele grupului de firme Astra a declarat că, după ce i-a fost admisă contestația, Primăria Cluj-Napoca ar trebui să cumpere tramvaiele „Imperio”, a căror livrare ar putea avea loc anul acesta.

La rândul său, primarul interimar al municipiului Cluj-Napoca, Radu Moisin, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că municipalitatea a analizat răspunsul primit de la CNSC în urma contestației Astra Vagoane Arad, urmând să fie dat un răspuns.

„Problema a fost faptul că ușa din față din oferta de tramvai a firmei poloneze care s-a clasat pe locul întâi nu era dublă, ci simplă, iar CNSC a considerat că nu este conformă specificațiilor din caietul de sarcini. Noi avem acum de ales între a oferi contractul firmei de pe locul doi, Astra Vagoane Arad, deși prețul pe un tramvai oferit de aceasta este cu 429.000 de euro mai mare decât cel al firmei poloneze, să anulăm licitația sau să atacăm decizia CNSC la Curtea de Apel Cluj. Urmează să luăm o decizie”, a spus Moisin.

Potrivit acestuia, răspunsul primit de la CNSC la contestația Astra Vagoane Arad va întârzia achiziția tramvaielor cu circa 30 de zile.

Tramvaiul românesc „Imperio”, fabricat de Astra Vagoane Călători Arad în parteneriat cu Siemens, a fost prezentat în premieră publicului, în 25 august 2011, când a fost scos pe șinele din centrul municipiului Arad.

 

Inchide