• Publicat:
  • Actualizat:
Știri

Concluzia firmei care face brandul de țară, după ce a cheltuit 400.000 de euro: „Trebuie să inventăm unul”

Concluzia firmei care face brandul de țară, după ce a cheltuit 400.000 de euro: „Trebuie să inventăm unul”
Mai bine de 80% dintre turiștii străini nu au idee ce le poate oferi România. Când vine vorba de știri despre țara noastră, 100% sunt negative. Sub aceste auspicii se lucrează la noul brand de țară, care ar trebui să fie „puternic, robust și diferențiat față de altele".

Mai bine de 80% dintre turiștii străini nu au idee ce le poateoferi România. Când vine vorba de știri despre țara noastră, 100%sunt negative. Sub aceste auspicii se lucrează la noul brand dețară, care ar trebui să fie „puternic, robust și diferențiat fațăde altele”. „Dacă nu găsim un element care să diferențieze brandulRomâniei de al altor țări, trebuie să inventăm unul. De urgență”,spune Eulogio Bordas, consultantul companiei THR la care MinisterulDezvoltării Regionale și Turismului a apelat.

Firma de consultanță a lui Eulogio Bordas a cheltuit 400.000 deeuro pentru o cercetare care a cuprins interviuri cu 9.600 deturiști din Germania, Marea Britanie, Franța, Italia, Rusia,Austria, SUA, Ungaria și România, precum și studii de fezabilitateprivind capacitatea țării noastre de a atrage turiști. Concluzia -România ar putea fi interesantă în toate domeniile turismului, maipuțin cel de pe litoral, unde nu am face față. Au fost, astfel,identificate șase produse competitive: circuitele culturale,turismul verde, turismul rural, City Break, turism de aventură șiturismul de wellness.

Un brand relevant, nu o prostie

În mod indirect, Eulogio Bordas a lăsat să se înțeleagă că „Theland of choice” (meleagul de unde ai de unde să alegi) este unslogan slab. „Este dovedit că oriunde s-a încercat practicarea unuiturism axat pe mai multe oferte, proiectul a eșuat. Trebuie să neaxăm pe un punct concret, pe care să îl comunicăm bine, iar aceaofertă să fie asociată clar cu țara”, spune Bordas, care nu știeîncă în ce va consta brandul de țară al României, dar are o ideeclară despre cum ar trebui acesta să fie.

„România are nevoie de un brand puternic, robust, cu statură…Brandul trebuie să facă România familiară străinilor, aceștia săștie la ce să se aștepte”. Astfel, brandul de țară trebuie asociatcu ceva unic, pe care numai țara noastră îl poate oferi, dar înacelași timp să fie vorba de ceva relevant și nu „o prostie”, dupăcum spune Eulogio Bordas.

România depășește așteptările

Potrivit cercetătorilor care se ocupă de brandul de țară,potențialul României este unul mare și se va putea impune ca odestinație turistică bine delimitată în 3-5 ani.

„Cercetarea a demonstrat că realitatea este mai bună decâtimaginea. Produsul e mai bun decât imaginea turiștilor despre el.Majoritatea celor care au vizitat România au avut așteptărileîntrecute, s-au simțit mult mai bine decât sperau”, spune EulogioBordas, adăugând că cercetarea a arătat ce trebuie schimbat și caresunt punctele tari. De asemenea, Bordas spune că promovarea vatrebui să favorizeze ofertele turistice de nișă, nu ofertelegenerale. Referindu-se și la principala problemă a României, cândvine vorba de atragerea turiștilor, Bordas spune că aceasta estelipsa de comunicare.

„Am constatat că 80% dintre străini nu știu ce le oferă România,nu știu cum să ajungă, nu au idee ce pot găsi acolo și nici nu potgăsi informații care să-i ajute”, spune Bordas.
Pentru crearea brandului de țară se vor aloca două milioane deeuro, iar restul până la 75 de milioane de euro reprezintă fondurieuropene. Strategia de implementare a brandului turistic alRomâniei va fi prezentată pe 24 mai.

Inchide