Cum va arăta Imperio – tramvaiul de 2 milioane de euro care va circula în primăvară pe străzile Capitalei

Redactor:
Maria Manoliu
Primul tramvai Imperio va circula pe străzile Capitalei în luna martie 2012. Tramvaiul va fi colorat în alb și verde, va avea patru corpuri, în total lungimea vehiculului fiind de 36,15 metri. Capacitatea va fi de 300 de locuri.

Primul tramvai Imperio va circula pe străzile Capitalei în luna martie 2012. Tramvaiul va fi colorat în alb și verde, va avea patru corpuri, în total lungimea vehiculului fiind de 36,15 metri. Capacitatea va fi de 300 de locuri. Acesta va fi primul tramvai cu podeaua total coborâtă, va fi dotat cu aer condiționat, camere video, sisteme automate de taxare, uși duble, locuri speciale pentru persoanele cu handicap, monitorizare video a numărului de pasajeri și a traseului parcurs și panouri de informare electronice.

Prețul unui astfel de tramvai este de 2 milioane de euro și va fi fabricat la Uzina Reparații Ateliere Centrale a RATB din strada Doctor Grozovici. Directorul general al RATB, Adrian Criț, a declarat pentru gândul că ” tramvaiul Imperio va fi fabricat în asociere cu Astra Vagoane Arad. În cadrul acestui parteneriat, RATB participă cu spațiile de producție, utilitățile și forța de muncă, în timp ce Astra Vagoane Arad, deținătoarea licenței Siemens și a documentației necesare, contribuie cu investiții în amenajarea spațiilor și retehnologizarea liniei de producție tramvaie din cadrul Uzinei RATB, utilizând în acest demers know-how-ul acumulat în domeniul construcției de vehicule. Pentru fabricarea prototipului de tramvai Imperio lucrează 20 de angajați iar când se va trece la producția de serie numărul acestora va crește la 150″.

RATB va produce 300 de tramvaie Imperio în 10 ani

Prototipul primului tramvai Imperio fabricat de RATB în colaborare cu Astra Vagoane Arad va fi omologat în luna mai 2012. „Omologarea durează doar două luni pentru că o parte dintre componentele Siemens vin deja omologate iar noi doar le-am asamblat. După omologare se va trece la producția de serie. Contractul de asociere cu Astra Vagoane Arad prevede ca în zece ani să fabricăm 300 de tramvaie Imperio. Acestea vor fi vândute atât în țară cât și în străinătate. Prețul de 2 milioane de euro este pentru un tramvai cu toate dotările, dar poate să scadă. Față de prototipul modelului Imperio de la Arad, cel de la București va avea ecartament normal, cu un burduf mai mult și un design modificat atât în privința caroseriei cât și a interiorului”, ne-a explicat directorul general al RATB, Adrian Criț.

Lansarea Imperio la Arad

România are un deficit de 2.000 de tramvaie

În România există un deficit de 2.000 de tramvaie. În București parcul este format din 510 de tramvaie, majoritatea cu o vechime de până la 40 de ani. „Avem și tramvaie fabricate anul trecut dar și foarte multe vechi. Sunt energofage și pentru ele foarte greu mai găsim piese de schimb. Tramvaiele actuale consumă de zece ori mai mult decât tramvaiul Imperio. Asta nu o spun eu, ci specialiștii care au întocmit studiul de fezabilitate”, a adăugat Criț.

În luna august, pe străzile Aradului a circulat primul tramvai Imperio fabricat de Astra Vagoane. Acesta are trei corpuri, o capacitate de 200 de locuri, este extrem de silențios fiind dotat cu aer condiționat, camere video și sisteme performante de taxare. Prețul prototipului fabricat la Arad este de 1,7 milioane de euro.

Inchide