GÂNDUL MULTIMEDIA. TURISMUL MEDICAL arată o altă față a SĂNĂTĂȚII din România: 60.000 de străini au cheltuit 250 de milioane de euro anul trecut ca să se trateze aici

Redactor:
Mădălina Chițu
Redactor:
Octav Ganea
Redactor:
Vlad Mironescu
Străinii care vin în România să își trateze diferite afecțiuni plătesc de două ori mai puțini bani decât în țara natală

Anul trecut, 60.000 de străini au venit să se trateze în România, cheltuind aici 250 de milioane de euro pe servicii medicale, arată datele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism. Potrivit estimărilor, încasările României din turismul medical ar putea ajunge la 500 de milioane euro pe an începând din 2015.

Prețul are un rol determinant în alegerea serviciilor medicale

Franco Falcier, în vârstă de 63 de ani, din Veneția – Italia, este pentru prima dată în România și a venit la o clinică privată din Capitală pentru a beneficia de un implant dentar. „Această clinică mi-a fost recomandată de către o cunoștință, care a venit aici tot pentru a apela la servicii stomatologice. Am ales România pentru calitatea serviciilor medicale, la fel ca în Italia, dar prețul este mai accesibil”, a declarat pentru gândul Falcier.

Străinii vin să își trateze afecțiuni grave

Lucian Claudiu Fătu este unul dintre medicii stomatologi obișnuiți să aibă pacienți străini. „Este un lucru curent ca în cadrul clinicii noastre să avem pacienți din străinătate. Există o serie de factori care îi determină pe străini să apeleze la serviciile medicale din România. În primul rând, calitatea actului medical din România este una care se ridică la nivelul serviciilor din Uniunea Europeană, poate chiar mai sus în unele cazuri. Un alt aspect este legat de partea financiară, în România sunt costuri ceva mai mici decât, în mod normal, în alte țări”, a declarat pentru gândul dr. Fătu.

În ceea ce privește gravitatea afecțiunilor cu care se prezintă străinii la stomatolog, Fătu spune că străinii care practică turismul medical vin să își trateze la noi afecțiuni grave. „Ca și cazuistică, pot să spun că, în general, există asemănări. Pacienții care vin în România vin de regulă cu probleme mai complexe care presupun o abordare multidisciplinară în ceea ce privește tratamentul acestora. Desigur că și accentul pus în alte țări pe prevenție își spune cuvântul, de multe ori, la unii dintre pacienții noștri străini, în sensul că problemele acestora sunt minore. Mulți dintre acești pacienți apelează la serviciile noastre, nu neapărat ca să-și rezolve problemele acute, ci mai degrabă pentru a-și rezolva problemele legate de cosmetica dentară”, precizează medicul.

Medicul stomatolog menționează că pacienții străini au mai multă încredere în medic, spre deosebire de cei români. „Există și o diferență în ceea ce privește modul de comunicare cu pacienții din străinătate, care vin la medicul stomatolog cu sufletul deschis și îi acordă acestuia absolut toată încrederea, spre deosebire de cei din România care mai au reticențe”, conchide dr. Fătu.

Străinii vin în România pentru implanturi dentare

Cele mai căutate tratamente medicale la care apelează străinii sunt cele stomatologice, anti-îmbătrânire, dar și intervențiile medicale estetice.

Managerii de centre stomatologice spun că străinii apelează la serviciile noastre primul rând din motive financiare. „Dincolo de faptul că principalul avantaj al turismului medical îl constituie considerentul financiar, este greu să ne imaginăm că, dacă clinica ar oferi servicii inferioare calitativ, pacienții ar mai veni, s-ar întoarce sau ne-ar recomanda. Serviciile medicale nu sunt >, ci influențează existența clinicii pe toată perioada de funcționare”, a declarat pentru gândul dr. Răzvan Savu, managerul a două clinici stomatologice din România, una în București, deschisă de doi ani, și una în Pitești, deschisă de șapte luni. În 2010, 200 de străini au apelat la serviciile uneia dintre clinicile conduse de el. „În primul trimestru al anului curent, avem o medie de 23 pacienți pe lună„, spune dr. Savu.

Cristi Costăchescu, manager la mai multe spitale cu același profil, spune că un alt factor decisiv îl reprezintă implementarea pe scară largă în țara noastră a tehnologiilor de vârf în domeniul stomatologic. „Aceste tehnologii oferă aceeași calitate a serviciilor, dar la un preț mult mai accesibil față de alte țări. Tot în sprijinul creșterii numărului pacienților străini, vine și numărul tot mai ridicat al companiilor ce au ca obiect de activitate turismul medical”, precizează pentru gândul Costăchescu. În clinicile conduse de acesta, anul trecut s-au tratat aproximativ 720 pacienți cu domiciliul în afara granițelor.

Cele mai solicitate servicii de către străini în domeniul stomatologic sunt implanturile dentare. „90% dintre tratamentele pe care le oferim pacienților străini sunt implanturile dentare și coroanele montate pe acestea. Aceste tratamente reprezintă și serviciile premium din stomatologie”, spune dr. Savu.

Potrivit managerilor, străinii mai vin în România și pentru a beneficia de cosmetica dentară, adică vin să își albească dinții sau să își pună fațete de ceramică.

Cât economisesc străinii care se tratează în România

Potrivit statisticilor, cei mai mulți străini care beneficiază de tratamente la standarde europene, dar la prețuri românești, vin, în special, din Uniunea Europeană, mai exact din Italia, Germania, Franța și Elveția.

CLICK pentru a MĂRI

Vedeți mai multe infografice pe Business Magazin

Specialiștii spun că străinii care vin în România să își trateze diferite afecțiuni plătesc de două ori mai puțini bani decât în țara natală. „Acest lucru apare mai ales în cazul clienților care au nevoie de reconstrucție totală a danturii. Spre deosebire de Elveția, pacientul ajunge să plătească aproximativ o treime din cât l-ar fi costat inițial, cu tot cu cazare și avion. De exemplu, în Elveția un implant dentar costă 4.000 de franci elvețieni (3.400 de euro), iar în România costul corespunde cu 780 franci elvețieni (666 de euro). Diferența este considerabilă”, menționează dr. Savu.

Cum sunt promovate serviciile medicale peste hotare

Clinicile private au strategii bine puse la punct în ceea ce privește promovarea serviciilor medicale. Acestea apelează de regulă la site-uri de profil sau la diferite canale media, accesibile străinilor.

„Politicile de promovare a clinicii sunt concentrate în general pe introducerea informațiilor din domeniul stomatologiei, informații de larg interes pentru pacienți, sub formă de articole scrise sau video, semnate de medicii care lucrează la clinicile noastre, în principalele canale media” spune Costăchescu.

Dr. Savu spune că își promovează clinicile cu ajutorul unui website bine pus la punct. „În plus, departamentul de turism deține instrumente și cunoștințele necesare pentru a face cunoscut în mediul online clinica noastră. Promovarea se face pe site-urile de profil și pe forumurile de specialitate”, spune acesta. Dr. Savu spune că o altă metodă extrem de eficientă de promovare a clinicilor sale constă și în recomandările făcute de foștii pacienți.

FOTO-BOMBA! Nu se aştepta nimeni sa posteze astfel de poze. Vedeta care a rupt netul...
IREAL! Cum arată acum actorul care l-a interpretat pe Iisus din Nazaret. Blestemul care a...
FOTO. Antonia a pozat fără jenă sau inhibiții! Și-a arătat complet trupul într-un body prea...
Oana Zăvoranu, ATAC DUR la adresa familiei Clonda‼ „Ei sunt ceva de groază. Ei doi,...
Drama lui Leonard Doroftei! Fostul campion mondial rupe tăcerea. De ce a plecat, de fapt,...
Partea neștiută a PRO TV-ului. Câți angajați are, de fapt, televiziunea numărul 1 din România
OMS trage un semnal de alarmă privind "super-bacteriile". Bacteriile rezistente la antibiotic ar putea ucide...
BANCUL ZILEI – Un primar află de la nevastă că a fost înșelat
Armata Japoniei se pregătește de război, în urma agresivității Chinei
IREAL! Cum arată acum actorul care l-a interpretat pe Iisus din Nazaret. Blestemul care a...
Un bebeluș cu TREI penisuri ULUIEȘTE medicii. „Asta da intrare în istorie”
Putin s-a răzbunat CRUNT pe americani! Le-a arătat că nu glumește, lumea întreagă TREMURĂ
Samsarii de mașini sunt în culmea fericirii. Ce decizie a luat Parlamentul
Adevărul trist din spatele depozitelor din „Storage Wars”, dezvăluit. Puțini se așteptau la asta
ULTIMA ORĂ! O moarte fulgerătoare. Din păcate, medicii nu au mai avut ce face. Ştirea...
Bicarbonatul de sodiu, pe post de medicament. 7 întrebuinţări de care nu știai
Concedieri MASIVE. Tarom se pregăteşte să dea afară jumătate dintre angajaţi. 700 de oameni sunt...
Povestea uneia dintre cele mai puternice femei de afaceri din România. Ea a creat împreună...
Inchide