• Publicat:
  • Actualizat:
Știri

IMAGINI PANORAMICE CU PASAJUL BASARAB. Cum se vede din elicopter CEL MAI LAT POD HOBANAT DIN EUROPA

Pasajul Basarab a fost fotografiat la inaugurare dintr-un elicopter telecomandat: IMAGINI SPECTACULOASE

Pasajul Basarab a fost fotografiat la inaugurare dintr-unelicopter telecomandat. gândul a intratîn posesia primelor fotografii aeriene realizate de Skycam.
Lângă „cea mai complicată lucrare realizată în România în ultimii30 de ani”-Pasajul Basarab- acum bucureștenii stau la coadă să-șifacă fotografii.

Pasajul Basarab – record național șieuropean

Inaugurat în urmă cu trei zile, Pasajul Basarab reprezintă unrecord național și european. Acesta are cel mai lung podhobanat din România-360 de metri, cel mai lat pod hobanat dinEuropa-43,3 metri, cel mai lung pasaj rutier din București-1,9kilometri și cel mai mare punct intermodal dinRomânia.

Acesta reunește linii de tramvai, autobuze, troleibuze, douăgări de cale ferată, stații de metrou și are spații specialamenajate pentru taxiuri și două autogări pentru transportul internși internațional. Autoritățile estimează că pe Pasajul Basarab vafi un trafic de 32 de milioane de călători pe an.

Deși pasajul Basarab a fost inaugurat înainte de recepțiafinală, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat călegea îi permite și că toate testele au iești bine. „În momentul încare am dat drumul la pod, toate testele, inclusiv unul care a fostcerut de un distins profesor de la Universitatea Tehnică deConstrucții București, au ieșit bine. Ultimul test a fost făcutmiercurea trecută. Noi avem voie să facem acest lucru. Nu eramnebun să permit circulația cu o asemenea încărcătură de oameni șimașini peste un pod doar pentru a-mi face o ambiție. Eu nu amastfel de ambiții”, a declarat Sorin Oprescu. Potrivit primaruluigeneral, la pasajul Basarab s-a făcut până acum un proces verbal depredare-primire, urmând ca la recepția finală să fie chemați șispecialiștii Inspectoratului de Stat în Construcții. Construitpentru a fluidiza traficul, pasajul suprateran Basarab facelegătura între bulevardul Nicolae Titulescu, în apropierea Gării deNord, și bulevardul Vasile Milea, existând și bretele de legăturăcu Șoseaua Grozăvești. Construcția lui a costat peste 200 demilioane de euro.

Pasajul Basarab, început de Băsescu și terminat deOprescu

Pasajul Basarab a fost proiectat de arhitecți încă din 1930.Proiectul a fost abandonat până în 1998, când agenția japoneză Jical-a inclus în master-planul pentru transportul în București. Pentruconstrucția pasajului Basarab, fostul primar general Traian Băsescua obținut un acord de finanțare de la Banca Europeană deInvestiții. Proiectul a fost sistematic boicotat de consilieriimunicipali PSD și a fost aprobat doar când fostul consilier PSDStelică Barna a trecut în tabăra lui Traian Băsescu. Proiectulinițiat de Băsescu a fost continuat de fostul primar al Capitalei,Adriean Videanu, care în 2006 a pus piatra de temelie. Până în2009, lucrările la pasajul Basarab au fost blocate în ConsiliulGeneral al Municipiului București de scandaluri politice, dar șizeci de procese de expropriere.

Inchide