Răzvan Cuc iese la atac: „Nu poți să-ți bați joc de firmele românești, în condițiile în care lucrezi în România”

Răzvan Cuc iese la atac: „Nu poți să-ți bați joc de firmele românești, în condițiile în care lucrezi în România”
Ministrul Răzvan Cuc a verificat vineri stadiul lucrărilor la reabilitarea liniei C.F. Frontieră - Curtici - Simeria, unde a constatat o mobilizare bună a constructorului, dar și faptul că se înregistrează întârzieri în plata subcontractorilor.

Ministrul Răzvan Cuc a precizat că deși există o bună mobilizare a constructorului și sunt respectate standardele de calitate aferente lucrărilor, totuși se înregistrează întârzieri în plata subcontractorilor în condițiile în care plățile realizate de CFR infrastructură către antreprenor sunt la zi.

„Am început inspecția pe loturile 2A și 2B din coridorul IV, de la kilometrul 614. Constructorul este mobilizat, lucrează (…) calitatea lucrărilor e bună, se lucrează cu materiale bune și cu forță de muncă destul de mare pe aceste sectoare, așa cum este normal, dar ei au o foarte mare problemă, și anume plata subcontractorilor români”, a spus Răzvan Cuc.

Ministrul Transporturilor a precizat că a fost contactat de firmele subcontractoare care nu și-au încasat banii pentru lucrări.

„O să am întâlnire și cu subcontractorii nedeclarați, pentru că se lucrează și cu subcontractori nedeclarați, și să văd și eu care sunt motivele întârzierilor la plată a acestor facturi. Firmele care m-au contactat sunt disperate efectiv, fiindcă intră în incapacitate de plată. Deci cât timp lucrează și au facturi de trei – patru milioane neplătite de mai bine de mai bine de 3 – 4 luni în condițiile în care și-au luat avansul, atunci vom avea o problemă”, a declarat Ministrul Răzvan Cuc.

Ministrul a subliniat faptul că în situația întârzierii plăților către subcontractori se va considera că antreprenorul „nu-și execută contractul la timp”.

„Nu poți să-ți bați joc de firmele românești, în condițiile în care tu lucrezi în România. N-ai venit cu utilaje în România, apelezi la utilajele firmelor din România și trec luni de zile în care să aibă o firmă facturi de patru milioane și să fie plătită doar cu 500.000 în condițiile în care are probleme și nu își poate plăti contribuțiile la stat, angajații, leasing-urile la utilaje. (…) Firma Astaldi este o firmă care are foarte multe lucrări în România, dar dacă nu își va plăti subcontractorii, atunci vă spun că voi lua niște măsuri foarte drastice. (…) Nu contest calitatea lucrărilor și mobilizărilor, dar acestea sunt mulțumită firmelor subcontractante, care nu sunt plătite…”, a precizat Răzvan Cuc.

Inchide