Reorganizarea Aeroportului Băneasa pentru zboruri VIP începe cu studii de 450.000 euro

Redactor:
Vlad Mironescu
Reorganizarea Aeroportului Băneasa pentru zboruri VIP începe cu studii de 450.000 euro

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) se pregătește dereorganizarea Aeroportului Internațional Aurel Vlaicu (Băneasa) șicomandă studii cu privire la direcția de dezvoltare a aerogării,pentru care vrea să plătească până la 450.000 euro, fără TVA.

Contractul va avea o valabilitate de un an și va fi finanțat dinsurse proprii ale CNAB, se arată într-un anunț al companiei.

Astfel, firma câștigătoare va realiza un studiu de prefezabilitateși unul de fezabilitate și va întocmi fundamentareaeconomico-financiară aferentă direcției de dezvoltare aaeroportului.

„Având în vedere creșterea continuă a serviciilor financiare și aafacerilor în imediata arie de acoperire, considerând vocația clarăde city airport a AIBB-AV, această infrastructură aeroportuarătrebuie să fie adaptată corespunzător pentru a deservi nișa depiață acoperită de traficul tip business și aviație generală, atâtpentru destinații interne, europene cât și non-Schengen (dinmomentul aderării României la spațiul Schengen). Aviația de afaceriși generală trebuie sprijinită prin facilități dedicate, estimândcreșteri importante ale acestui segment de trafic în viitor”, searată în caietul de sarcini a licitației.

La finele anului trecut, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, adeclarat că Aeroportul Băneasa va fi transformat până în 2012-2013în unitate rezervată zborurilor business și VIP, urmând ca traficullow-cost să fie mutat pe Aeroportul Otopeni.

Termenul maxim pentru realizarea studiului de prefezabilitate estede două luni de la data semnării contractului, pentru fundamentareaeconomică este de o lună, iar pentru întocmirea studiului defezabilitate este de trei luni de la recepția finală afundamentarii economico-financiare.

„Aeroportul Aurel Vlaicu trebuie să se constinuie într-un elementstrategic pentru Capitală, valorificând în permanentă calitatea sade monument istoric și avantajele oferite nișei de piață de aviațiede afaceri și aviație generală, devenind un factor de dezvoltare alzonei geografice deservite și un generator direct și indirect deocupare a forței de muncă”, se menționează în caietul desarcini.

CNAB arată că dezvoltarea aeroportului se va face în strânsăcorelație cu factorii de mediu.

„Un principiu de bază care va fi avut în vedere impune ca operareaaeroportului să se facă într-o manieră în care elementul zgomot vafi ținut sub control și va cauza un impact minim asupra comunitățiilocale, printr-o combinație optimă de mijloace fizice șioperaționale”, se precizează în documnent.

Oportunitățile de dezvoltare a aeroportului vizează realizarea determinale dedicate la standarde internaționale pentru curse VIP șide aviație generală, confort ridicat și flexibilitate înprogramarea curselor pentru sectorul de business aflat în creștere,conexiuni mai rapide, folosind aeronave mici pentru zboruri charterși posibilitatea de a zbura oriunde în Europa, comparativ cudestinațiile limitate ale companiilor aeriene de linie și obținereaunor timpi reduși pentru decolare.

Astfel, actualul terminal de pasageri, sistemul de căi de rulare șiplatformele vor fi reorganizate pentru a dezvolta infrastructuranecesară prelucrării traficului de business, vor fi dezvoltateinfrastructurile adiacente (facilitățile în hangare, alimentarea cucombustibil, zone tehnice) și va fi dezvoltată infrastructura deacces prin realizarea unei stații de metrou și a uneiparcări.

Un element principal al fundamentării economico-financiare esteanaliza de capabilitate în a generara venituri suficiente pentruacoperirea plăților cu cheltuielile de operare și întreținere,plata datoriilor angajate și a altor obligații financiare alecompaniei.

Intenția eliminării zborurilor comerciale pe Băneasa șitransformarea aeroportului într-o unitate dedicată curselorbusiness și VIP a fost anunțată de autorități încă de acum câțivaani, dar nu a fost pusă în aplicare până în prezent.

Lidia Neagu, [email protected]

Inchide