Un deputat cere ca avioanele să ocolească Clujul. Motivele invocate

Redactor:
Corespondenti
Un deputat cere ca avioanele să ocolească Clujul. Motivele invocate
Deputatul Adrian Dohotaru a declarat, marți, că a cerut ministrului Transporturilor și ROMATSA ca avioanele să nu mai zboare peste orașul Cluj, deoarece deranjul fonic și poluarea cu kerosen afectează zeci de mii de locuitori, unii fiind nevoiți să se trezească la ora 6 dimineața, din cauza zgomotului.

Deputatul Adrian Dohotaru a declarat, marți, pentru corespondentul Mediafax, că zeci de mii de clujeni au sănătatea afectată de zborurile avioanelor care trec pe deasupra orașului și din acest motiv a cerut ROMATSA, care se află în subordinea Ministerului Transporturilor, să schimbe culoarul de zbor.

„Am făcut această adresă, până la urmă, și la presiunea a sute de clujeni, pentru că s-a făcut și un sondaj pe un grup local de Facebook și erau sute de clujeni care au declarat că sunt deranjați. Deranjul fonic și poluarea cu kerosen afectează câteva zeci de mii de locuitori. Aeroportul este poziționat în așa fel, și culoarele de zbor, încât străbat tot orașul, iar bineînțeles, cartierele de lângă aeroport sunt cele mai afectate”, a spus deputatul Dohotaru.

El a precizat că a transmis cererea Ministerului Transporturilor și dorește ca, împreună cu grupul de clujeni, să se întâlnească și să discute cu autoritățile despre modificarea culoarului de zbor.

„Am transmis solicitarea și sunt alături și de un grup de clujeni care au propus conducerii aeroportului ca, alături de reprezentanți ROMATSA, să ne întâlnim și să discutăm chestiunea aceasta, a culoarului de zbor”, a mai declarat parlamentarul.

Deputatul Adran Dohotaru a postat și pe pagina sa de Facebook un text în care prezintă motivele pentru care a cerut ca ROMATSA să schimbe culoarul de zbor astfel încât să ocolească orașul.

El consideră că zgomotul generat de zborurile de zi și noapte conduce la scăderea calității vieții, la tulburări psihice și medicale.

„Clujul nu e un câmp de cartofi ca să-l survoleze avioanele zi-noapte, între 400 și 500 de zboruri săptămânal! Zborurile de noapte depășesc considerabil limita legală de 40 de decibeli și ne afectează somnul, care conduce la rândul său la stres, probleme de concentrare, iritare, scădere a performanței și productivității la muncă”, a scris deputatul pe pagina sa de Facebook.

De asemenea, Adrian Dohotaru scrie că cei mai prejudiciați sunt locuitorii din cartierele aflate în apropierea aeroportului, dar zgomotul se aude și în cealaltă parte a orașului.

„Clujenii cei mai prejudiciați sunt cei din Someșeni, cartierul Între Lacuri, Mărăști și Gheorgheni, dar chiar și eu, care locuiesc în Mănăștur, în celălalt capăt al orașului, aud din pat, la 6 dimineața avioanele cum decolează și aterizează. Îmi închipui cât de dificil trebuie să fie pentru clujenii din estul orașului. Și nu trebuie să îmi închipui, mai multe cunoștințe s-au plâns în mod repetat de poluarea fonică, dar și cu kerosen. Le dau dreptate! Cum sunt inițiator al unei campanii pentru realizarea celui mai mare spațiu verde public din Cluj, Parcul Est, al doilea parc natural urban după Delta Văcărești, nu rareori mi s-a întâmplat ca la tururile ghidate să urlăm ca să ne auzim între noi când se apropie avioanele”, a mai scris deputatul.

Nu în ultimul rând, parlamentarul atrage atenția că cele mai multe accidente au loc la decolare și aterizare și „e doar o chestiune de timp până când se va produce prima defecțiune a unui avion deasupra orașului”.

Inchide