Vezi AICI cele trei variante ale autostrăzii suspendate. O porțiune s-ar putea îngropa sub parcul Herăstrău. Cât costă proiectul

Vezi AICI cele trei variante ale autostrăzii suspendate. O porțiune s-ar putea îngropa sub parcul Herăstrău. Cât costă proiectul
Publicat: 23/04/2012, 19:29
Actualizat: 23/04/2012, 22:07

Inelul median din zona de nord a Capitalei ar putea trece pe subparcul Herăstrău, sub forma unui tunel lung de doi kilometri,restul acestuia, adică încă 14 kilometri, fiind o șosea suspendată.Aceasta este varianta cea mai spectaculoasă proiectată dearhitecți. În această săptămână, primarul general al Capitalei,Sorin Oprescu va trebui să aleagă una din cele trei variante alearhitecților sau o combinație între acestea.

CLICK aici pentru aMĂRI

Autostrada ar putea fi realizată numai la sol, la sol și însubteran sau în subteran pe o porțiune de doi kilometri, restultraseului fiind suspendat. Varianta cea mai simplă, cu tot traseulla sol, costă 500 de milioane de euro, iar cea mai scumpă, cu tunelde doi kilometri și restul construcției suspendate, 1,4 miliarde deeuro.

Trei autostrăzi pe masa lui Oprescu

Inelul median pentru zona de nord a Capitalei va avea o lungimede 16 kilometri. „Traseul autostrăzii rămâne în mare parte acelașiindiferent de varianta propusă. Acesta este Șoseua Colentina,strada Gherghiței, Străpungere A3, Șoseaua Pipera, BulevardulAerogării, DN1- Chitila sau Calea Griviței, BulevardulConstructorilor sau Chiajna cu punct final în Șoseua Virtuții. Dacăva trece prin Chiajna atunci șoseaua va trebui construităsuspendat”, a declarat pentru gândul arhitectul VladCavarnali, membru în Comisia Tehnică de Urbanism și reprezentat aluneia dintre firmele care au câștigat licitația pentru elaborareaPlanului de Urbanism Zonal (PUZ).

Varianta 1 prevede construcția întregului inelmedian pentru zona de nord a Capitalei la nivelul solului, ocolireaparcului Herstrău și construcția de pasaje supraterane înprincipalele intersecții. Realizarea acestei variante costă 500 demilioane de euro.

Varianta 2 prevede trecerea șoselei pe subparcul Herstrău și DN1. În subterană se va intra din zona Aerogăriiși se va ieși în spatele Casei Presei, aproape de stradaTipografilor. „În zona Lacul Morii se ia în calcul fiesupratraversarea caii ferate, dar nu credem că MinisterulTransporturilor își va da acordul, fie construirea autostrăzii pelângă lac”, ne-a precizat arhitectul Vlad Cavarnali.

Varianta 3 prevede construcția unei autostrăzisuspendate și traversarea parcului Herstrău printr-un tunelsubteran lung de doi kilometri. Acestă variantă va costamunicipalitatea 1,4 miliarde de euro.

„Varianta corectă ar fi ocolirea parcului Herăstrău prin zona denord. Inelul să fie paralel cu calea ferată și să se despice îndouă, cu trei benzi către nord și trei benzi către sud. În oricevariantă autostrada va avea mai multe noduri rutiere. Deocamdatănimic nu este stabilit, sunt numai variante din care domnul primargeneral va trebui să aleagă una sau o combinație”, ne-a maideclarat arhitectul Vlad Cavarnali. Acesta a mai precizat că,indiferent de varianta aleasă, lucrările de construcții nu potîncepe decât anul viitor.

Chinezii, interesați să investească în inelulmedian

Cinci firme, SC Ecoterra SRL, SC Proiect București, SC MetroulSA, SC Western Outdoor SRL și Alpha Studio, au semnat cu PrimăriaCapitalei contractul pentru elaborarea Planului de Urbanism Zonal(PUZ) și a studiului de fezabilitate. Pentru PUZ și studiul defezabilitate Primăria Capitalei plătește 15.797.000 de lei,aproximativ 3,8 milioane de euro. Inelul median al Capitalei esteinclus în Master Plan și va trebui finalizat până la sfârșitulanului 2012. De construcția inelului median s-a arătat interesatconsorțiul chinez Shanghai Construction Group. Potrivit primaruluigeneral, Sorin Oprescu investiția consorțiului chinez ar urma săfie de 700-800 milioane de euro, bani ce urmează a fi recuperațidin exploatarea autostrăzii. La întoarcerea din China primarulOprescu a anunțat că „autostrada suspendată se va numi drum expres,din cauză că legea nu dă voie să construiești o autostradă îninteriorul orașului”. Primarul a mai spus că „drumul expres va fiși suspendat, și pe pământ, păstrându-și același traseu”.

Lovitură cruntă primită de Anamaria Prodan. La aşa ceva chiar nu se aştepta. Primele declaraţii
Câte clase are Mihai Petre, de fapt. Îți vei schimba radical părerea despre celebrul dansator
FOTO. Nepoata lui Petre Roman, apariție controversată în costum de baie!
Previne demența! Cele 10 porunci pentru un creier sănătos, potrivit unui neurochirurg
Poliția a dat verdictul în accidentul lui Gigi Becali! Lovitură grea pentru miliardar: Ionuț Luțu...
Sfinxul şi Babele sunt în judeţul Dâmboviţa. Prahova a pierdut în primă instanţă procesul ce...
Mașina care seamănă IZBITOR de mult cu Dacia a ajuns pe ALIBABA. Preț + FOTO
BANCUL ZILEI – O blondă dotată, pe plajă la nudiști, intră în vorbă cu doi...
Cercetătorii avertizează China asupra unui focar colosal de COVID dacă va adopta strategia SUA
Cununie-șoc în Iași. Cu cine s-a măritat Valentina, tânăra de 26 de ani din imagine
Cât de MARE trebuie să fie? Răspunsul care îi LINIȘTEȘTE pe mulți bărbați
Un AN de PUȘCĂRIE, după ce a AGRESAT doi POLIŢIŞTI
Au fost prinși cu serialul „Squid Game” în Coreea de Nord. Ce a urmat e...
Carantină obligatorie pentru românii care se întorc din aceste ţări. Noua listă roşie. Se aplică...
Cea mai cumplită veste pentru România a venit acum: "Rezultatele vor fi catastrofale!" Tocmai s-a...
Kamara îl spulberă pe Reghecampf. Dezvăluiri fără perdea despre iubita antrenorului și un apel urgent
Schimbări majore pe piaţa RCA pentru şoferi. Preţurile de acum vor fi istorie
În urmă cu 15 ani, dădea cu mopul într-un Lidl din Germania, iar acum conduce...