• Publicat:
  • Actualizat:
Știri

Vezi AICI cele trei variante ale autostrăzii suspendate. O porțiune s-ar putea îngropa sub parcul Herăstrău. Cât costă proiectul

Inelul median din zona de nord a Capitalei ar putea trece pe sub parcul Herăstrău, sub forma unui tunel lung de doi kilometri, restul acestuia fiind o șosea suspendată VEZI HARTA

Inelul median din zona de nord a Capitalei ar putea trece pe subparcul Herăstrău, sub forma unui tunel lung de doi kilometri,restul acestuia, adică încă 14 kilometri, fiind o șosea suspendată.Aceasta este varianta cea mai spectaculoasă proiectată dearhitecți. În această săptămână, primarul general al Capitalei,Sorin Oprescu va trebui să aleagă una din cele trei variante alearhitecților sau o combinație între acestea.

CLICK aici pentru aMĂRI

Autostrada ar putea fi realizată numai la sol, la sol și însubteran sau în subteran pe o porțiune de doi kilometri, restultraseului fiind suspendat. Varianta cea mai simplă, cu tot traseulla sol, costă 500 de milioane de euro, iar cea mai scumpă, cu tunelde doi kilometri și restul construcției suspendate, 1,4 miliarde deeuro.

Trei autostrăzi pe masa lui Oprescu

Inelul median pentru zona de nord a Capitalei va avea o lungimede 16 kilometri. „Traseul autostrăzii rămâne în mare parte acelașiindiferent de varianta propusă. Acesta este Șoseua Colentina,strada Gherghiței, Străpungere A3, Șoseaua Pipera, BulevardulAerogării, DN1- Chitila sau Calea Griviței, BulevardulConstructorilor sau Chiajna cu punct final în Șoseua Virtuții. Dacăva trece prin Chiajna atunci șoseaua va trebui construităsuspendat”, a declarat pentru gândul arhitectul VladCavarnali, membru în Comisia Tehnică de Urbanism și reprezentat aluneia dintre firmele care au câștigat licitația pentru elaborareaPlanului de Urbanism Zonal (PUZ).

Varianta 1 prevede construcția întregului inelmedian pentru zona de nord a Capitalei la nivelul solului, ocolireaparcului Herstrău și construcția de pasaje supraterane înprincipalele intersecții. Realizarea acestei variante costă 500 demilioane de euro.

Varianta 2 prevede trecerea șoselei pe subparcul Herstrău și DN1. În subterană se va intra din zona Aerogăriiși se va ieși în spatele Casei Presei, aproape de stradaTipografilor. „În zona Lacul Morii se ia în calcul fiesupratraversarea caii ferate, dar nu credem că MinisterulTransporturilor își va da acordul, fie construirea autostrăzii pelângă lac”, ne-a precizat arhitectul Vlad Cavarnali.

Varianta 3 prevede construcția unei autostrăzisuspendate și traversarea parcului Herstrău printr-un tunelsubteran lung de doi kilometri. Acestă variantă va costamunicipalitatea 1,4 miliarde de euro.

„Varianta corectă ar fi ocolirea parcului Herăstrău prin zona denord. Inelul să fie paralel cu calea ferată și să se despice îndouă, cu trei benzi către nord și trei benzi către sud. În oricevariantă autostrada va avea mai multe noduri rutiere. Deocamdatănimic nu este stabilit, sunt numai variante din care domnul primargeneral va trebui să aleagă una sau o combinație”, ne-a maideclarat arhitectul Vlad Cavarnali. Acesta a mai precizat că,indiferent de varianta aleasă, lucrările de construcții nu potîncepe decât anul viitor.

Chinezii, interesați să investească în inelulmedian

Cinci firme, SC Ecoterra SRL, SC Proiect București, SC MetroulSA, SC Western Outdoor SRL și Alpha Studio, au semnat cu PrimăriaCapitalei contractul pentru elaborarea Planului de Urbanism Zonal(PUZ) și a studiului de fezabilitate. Pentru PUZ și studiul defezabilitate Primăria Capitalei plătește 15.797.000 de lei,aproximativ 3,8 milioane de euro. Inelul median al Capitalei esteinclus în Master Plan și va trebui finalizat până la sfârșitulanului 2012. De construcția inelului median s-a arătat interesatconsorțiul chinez Shanghai Construction Group. Potrivit primaruluigeneral, Sorin Oprescu investiția consorțiului chinez ar urma săfie de 700-800 milioane de euro, bani ce urmează a fi recuperațidin exploatarea autostrăzii. La întoarcerea din China primarulOprescu a anunțat că „autostrada suspendată se va numi drum expres,din cauză că legea nu dă voie să construiești o autostradă îninteriorul orașului”. Primarul a mai spus că „drumul expres va fiși suspendat, și pe pământ, păstrându-și același traseu”.

Inchide