CARREFOUR Băneasa rămâne ÎNCHIS, la o zi după controlul ANPC. Pește stricat, tăvi murdare, și carne depozitată în condiții insalubre
Președintele ANPC Cristian Popescu Piedone, alături de inspectorii instituției au efectuat un control în mall Băneasa Shopping City, iar unul dintre magazinele vizate a fost Carrefour, cel mai mare hipermarket din rețea. Reprezentanții de la Protecția Consumatorului au găsit abateri foarte grave de la igienă în zona de comercializare a produselor din carne și lactate, precum tăvi murdare, ulei de gătit neschimbat de două săptămâni, carne și pâine, depozitate în condiții necorespunzătoare, precum și multe alte nereguli. Reporterii Gândul au mers la Carrefour Băneasa și au observat că, la o zi după controlul ANPC, hypermarketul continuă să fie închis.
Cristian Popescu Piedone a descins alături de inspectorii și comisarul de la Protecția Consumatorului în Carrefour Băneasa, după ce mai mulți clienți s-au plâns de condițiile în care sunt păstrate produsele comercializate la raionul alimentar.
Șeful ANPC și reprezentanții instituției au luat la verificat fiecare spațiu, unde sunt ținute produsele alimentare, inclusiv zonele de depozitare și pregătire a mâncării.
La o zi după razia ANPC, reporterii Gândul, care s-au deplasat în mall Băneasa, au observat că hypermarketul Carrefour este închis. Mai mult, la întrebarea jurnalistului referitor la eventuala redeschidere a centrului comerciala, unul dintre angajați a dat din umeri, răspunzând că nu știe când se va întâmpla.
La raionul de panificație, tăvile de la raft pe care era pusă pâinea, erau murdare și pline de fragmente de vopsea.
„Suspendați, retrageți tot ce există la vânzare și care a intrat în procesul tehnologic de fabricație”, a decis Piedone.
De asemenea, la raionul de mâncare gătită și autoservire, alimentele nu erau ținute la o temperatură corespunzătoare care să asigure menținerea în stare proaspătă.
Uleiul în care erau prăjită mâncarea era neschimbat de săptămâni întregi și ars. Comercianții au motivat că aspectul uleiului de consum era cauzat de faptul că prăjiseră pește, cu câteva ore înainte, însă șeful ANPC a reamintit că uleiul trebuie schimbat după fiecare utilizare.
Recipientele unde se prăjea mâncarea erau pline de mizerie și resturi de ulei vechi.
De asemenea carnea congelată era depozitată în același spațiu cu pâinea congelată, legumele și înghețata. Inspectorii au sesizat și faptul că spațiile erau insalubre cu podele murdare și alimente depozitate într-o manieră neconformă, ce poate pune în pericol sănătatea oamenilor.
Tot în hypermarketul Carrefour, șeful ANPC a descoperit pește stricat, iar la calcan și caracatiță scria că data capturii era prezentată ca fiind 18 februarie, adică ziua controlului, dar actele spuneau că de fapt captura s-a făcut zilele trecute, potrivit Libertatea.
În urma acestor constatări, au fost retrase de la comercializare aproximativ 350 kg produse alimentare și 170 echipamente electrice, iar operatorii economici au fost sancționați cu amenzi de 167.000 lei.
Raportul ANPC, după descinderea în mall Băneasa
Raport parțial privind activitatea de control desfășurată astăzi 18.02.2025 până la această oră, raportarea finală urmând a fi comunicată după încheierea tuturor documentele pe de control atât din București cat și în cadrul comisariatelor județene în țară.
Din dispoziției Președintelui ANPC, Cristian Popescu – Piedone, astăzi a fost inițiat un control operativ cu privire la operatorii economici din sectorul 1, în incinta Băneasa Shopping City,Careffour Băneasa, Metro Băneasa, Selgros Băneasa, dar și la nivel național, pentru a verifica respectarea legislației în vigoare de către operatorii economici tip supermarket control care va continua în toată această săptămână.
Controlul în centrul comercial Băneasa a vizat 45 de operatori economici care desfășoară activități de alimentație publică, constatându-se o serie de neconformități, după cum urmează:
• Prezența daunătorilor în blocul alimentar
• Utilizarea de produse și proceduri nesigure în prestarea serviciilor de alimentație publică
• Lipsa igienizării corespunzătoare a echipamentelor de expunere a produselor și a pavimentului
• Agregate frigorifice deteriorate
• Lipsa informării corecte în meniurile scurte și detaliate
• Produse cu data limită de consum depășită
• Produse alimentare fără elemente de identificare și caracterizare
• Lipsa echipamentelor cu verificare metrologică
Ca urmare a acestor deficiențe, au fost aplicate amenzi în valoare totală de 537.000 lei, 2 avertismente, iar 560 kg de produse alimentare au fost retrase de la comercializare. De asemenea, 16 operatori economici au fost sancționați cu oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea neconformităților. Aceștia sunt:
1. CAREFFOUR BĂNEASA
2. POPEYES
3. LA SAFI
4. ART BURGER SRL (HESBURGER)
5. MESOPOTAMIA
6. PEPP&PEPPER
7. SC BLUE SERVICES GT SRL – AVOCADOO
8. SC US FOOD NETWORK SRL – KFC
9. US FOOD NETWORK – KFC – GALERIILE FEERIA
10. SC KUNGFU KING SRL
11. CALIFORNIA FRESH FLAVORS SRL – TACO BELL
12. TOPEXPRESS FOOD – RESTAURANT RUSTIC
13. TOAN’S VIETNAM SRL
14. AM REST COFFEE SRL – STARBUCKS
15. MLS INVEST TRADING SRL – CHOPSTIX
16. SUSHI TERRA
Au fost prelevate probe pentru analize microbiologice și fizico-chimice la diverse produse alimentare în cantitate de peste 400kg, inclusiv la cuburi de gheață și sosuri comercializate în cadrul McDonald’s și la ulei uzat din unitatea Chopstix, pentru a verifica siguranța acestora în laboratoarele de siguranță alimentară autorizate și acreditate iar rezultatele le vom comunica ulterior. “ Deoarece consumatorul trebuie să aibă rezultatul real al etichetei aflată pe ambalaj cu conținutul produsului pentru ca hârtia suportă orice dar pentru siguranța consumatorilor trebuie analizate produsele pentru a ne asigura ca ceea ce scrie pe etichetă se regăsește și în produs. Avem suspiciunea ca producătorii nu trec pe etichete toți aditivii folosiți în produs.”Declarație Președintele ANPC
În cadrul acțiunii de control, au fost verificate și 3 unități tip hipermarket Careffour, Selgros și Metro, unde s-au constatat următoarele neconformități:
• Răsturnări neigienizate cu strat de arsură caramelizată
• Produse alimentare fără etichete de identificare și caracterizare
• Nerespectarea temperaturilor de păstrare a preparatelor alimentare calde
• Agregate frigorifice neigienizate și prezența dăunătorilor
• Produse electrice de joasă tensiune fără traduceri în limba română
• Produse cosmetice fără avertismente și instrucțiuni în limba română
Operatorul economic Careffour Băneasa a fost verificat ca urmare a sesizărilor primite din partea consumatorilor care a reclamat aspecte care au fost confirmate în cadrul controlului spre surprinderea comisarilor ANPC care în trecut au constatat abateri similare la acest operator economic iar acesta a înțeles să nu le remedieze.
În urma acestor constatări, au fost retrase de la comercializare aproximativ 350 kg produse alimentare și 170 echipamente electrice, iar operatorii economici au fost sancționați cu amenzi de 167.000 lei.
De asemenea, la SC Metro Cash and Carry SRL, s-a dispus oprirea temporară a utilizării agregatelor frigorifice până la remedierea deficiențelor. La operatorul economic Băneasa Developments SRL – Băneasa Mall și Feeria, s-au aplicat două sancțiuni contravenționale în valoare de 40.000 lei, iar măsurile de remediere a deficiențelor au fost impuse cu termene.
Neconformitățile identificate includ:
• Paviment deteriorat în zonele de aprovizionare ale unităților de alimentație publică
• Deficiențe în zonele de evacuare a deșeurilor și spațiile de spălătorii
• Depozitare necontrolată de deșeuri
• Infiltrații și deteriorarea hidroizolației în zonele de acces ale centrului comercial
“ANPC va continua monitorizarea și verificarea operatorilor economici pentru a asigura respectarea normelor sanitare și de siguranță alimentară, protejând astfel drepturile consumatorilor.” A declarat Președintele ANPC Cristian Popescu Piedone.
FOTO/VIDEO : Gândul , ANPC
Citește și: