EXCLUSIV | De ce au fost ținuți pasagerii „zborului istoric” aproape două ore pe Băneasa pentru a zbura 21 de minute la Otopeni? Explicațiile Ryanair

Publicat: 11 01. 2024, 19:11
Actualizat: 11 01. 2024, 19:28

Compania aviatică irlandeză Ryanair a explicat, într-un răspuns la solicitarea Gândul, de ce a decis să îi țină pe pasagerii care au decolat, luni, din Veneția cu destinația București, aproape două ore pe pista aeroportului din Băneasa, unde avionul a aterizat în timp ce se curăța de zăpadă pista de la Otopeni, destinația oficială a cursei.

Pasagerii aflați luni după amiază în aeronava operatorului irlandez Ryanair de pe ruta Veneția Treviso – Aeroportul Henri Coandă Otopeni, au aterizat, din cauza condițiilor meteo, pe aeroportul de rezervă din Băneasa, Aurel Vlaicu.

Chiar dacă se afla la doar câțiva kilometri distanță, pasagerii nu au fost debarcați din avion, un Boeing 737-8AS, care are o capacitate de 189 de locuri, ci au fost lăsați să aștepte încă aproape două ore – mai mult decât durata oficială a zborului, de o oră și jumătate, pentru a continua apoi cursa spre Otopeni, un zbor în buclă, care a durat cu totul 21 de minute.

Potrivit comunicatului de luni seara al oficialilor de la Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), aeronava aparținând companiei Ryanair și care efectua un zbor pe ruta Treviso – București Henri Coandă, cu ora programată pentru aterizare 18.30, a solicitat aterizarea pe aeroportul de rezervă, București Băneasa – Aurel Vlaicu.

„După aterizarea efectuată la ora 19.04, compania aeriana Ryanair a luat decizia de a nu debarca pasagerii și a solicitat alimentarea și degivrarea aeronavei în vederea decolării către Otopeni. Facem precizarea că Aeroportul Băneasa era pregătit (atât din punct de vedere al infrastructurii cât și al serviciilor la sol) pentru procesarea pasagerilor. Menționăm că, în vederea îndepărtării depunerilor de zăpadă și tratării antiîngheț a pistei 08R-26L (Otopeni), a fost anunțată închiderea operării pe această pistă pentru intervalul 18.30-19.10”, au transmis reprezentanții CNAB.

Aeronava Ryanair a decolat către Otopeni la ora 20.52, unde a ajuns în siguranță 21 de minute mai târziu.

Ce spune operatorul irlandez

La solicitarea Gândul, oficialii companiei-mamă din Irlanda au transmis, miercuri seara, poziția oficială privind „zborul istoric” de luni.

„Acest zbor de la Veneția Treviso la Aeroportul Internațional București Henri Coandă / Otopeni (OTP) (08 ian) a fost deviat către Aeroportul București Băneasa (BBU) din cauza închiderii neașteptate a pistei de la Otopeni ca urmare a ninsorilor abundente. Întrucât nu existau oficiali vamali disponibili pe Aeroportul Băneasa, pasagerii au rămas la bord pentru o scurtă perioadă (75 de minute) înainte de a continua spre Otopeni, odată redeschisă pista. Ryanair își cere sincer scuze pentru neplăcerile cauzate ca urmare a acestei întârzieri cauzate de vreme”, au transmis reprezentanții companiei, pentru Gândul.

Compania a precizat că, din moment de pasagerii călătoreau dintr-un stat Schengen într-un stat non-Schengen (Italia – România), aceștia ar fi trebuit să treacă de Vama Internațională.

„Aeroportul Băneasa este deschis non-stop și asigură toate serviciile, inclusiv cele de control vamal și de frontieră. Pentru noi, deocamdată, nu contează originea zborurilor internaționale, Schengen și non-Schengen, acestea se procesează identic”, a replicat, la solicitarea Gândul, Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al CNAB.

Citiți și:

VIDEO | Bătaie cruntă într-un avion al companiei Ryanair. Motivul ireal de la care a pornit scandalul

„Cel mai mizerabil avion RyanAir din istorie!” Imagini ireale realizate de o pasageră

VIDEO | Pasager Ryanair, criză de NERVI după ce a ratat o cursă. A agresat personalul din aeroport și a distrus mobilierul