O instanță din Iași a admis daune morale atât pentru mama naturală a unui tânăr musulman mort într-un accident, cât și pentru cea de-a doua soție a tatălui

Publicat: 30 12. 2021, 13:08
Actualizat: 30 12. 2021, 13:34
Imagine cu caracter ilustrativ

După ce un tânăr musulman a murit într-un accident de circulație din România, o instanță de la noi a admis daune morale atât pentru mama biologică a victimei cât și pentru cea de-a doua soție a tatălui, considerată rudă cu tânărul.

Mahomed, un tânăr musulman din Israel, student la medicină, la Iași, a murit, în 2016, alături de piretenul său într-un accident de circulație.

După tragedie, familiile celor doi tineri au solicitat în instanță daune morale în cuantum de 200.000 de euro fiecare.

În primă instanță, Judecătoria Piatra Neamț a obligat firma de asigurare să achite fiecăruia dintre părinții celor doi studenți câte 75.000 de euro daune morale, fraților mai mari – câte 25.000 de euro, iar celor doi mai mici (de 2, respectiv 3 ani) – câte 15.000 de euro, scrie Libertatea.

Ulterior, decizia a fost contestată de cele două familii.

O situație deosebită s-a judecat în cazul familiei lui Mohamed. Tatăl său are două soții și amândouă s-au constituit părți civile cu aceeași sumă. Chiar dacă au admis că între părți au existat sentimente de afecțiune, judecătorii din Neamț au argumentat că mama biologică este una singură, cealaltă nefiind considerată de judecători rudă cu victima, în sensul de mamă.

Instanța: „În cultura arabă nu există nicio diferență între mamele unui copil, fie că este mama naturală sau mama adoptivă”

Totuși, în cazul mamei biologice, judecătorii au decis cu titlul de despăgubire suma de 75.000 de euro, iar în cazul mamei de căsătorie, suma de 25.000.

În apel, magistrații Curții de Apel Bacău au dat câștig de cauză celei de-a doua soții, judecătorii subliniind că „instanța de fond a apreciat în mod greșit că nu este rudă cu victima accidentului rutier”. Astfel, în cazul ei au dispus majorarea daunelor morale de la 25.000 de euro la 45.000 de euro.

„În cultura arabă nu există nicio diferență între mamele unui copil, fie că este mama naturală sau mama adoptivă și în concret, cele două mame nu-și cresc și îngrijesc copii în mod separat și nu acordă atenție mai mare copiilor naturali față de ceilalți, ambele mame sunt înregistrate pe actele de stare civilă ale tatălui și ale copiilor”, au argumentat judecătorii.