Trei contracte pentru furnizarea testelor de salivă în școli, semnate vineri. Primele 10 milioane de teste, distribuite de la începutul săptămânii viitoare

Publicat: 21 01. 2022, 18:27
Sursa FOTO: edupedu.ro. Caracter ilustrativ

Primele 10 milioane de teste pentru salivă vor fi recepționate în cursul zilei de sâmbătă, 22 ianuarie, urmând ca în cursul aceleiași zile să fie transportate, cu camioanele IGSU, către Inspectoratele Școlare Județene/Municipiul București, anunță autoritățile. 

Procesul de achiziție s-a reluat după ce CNSC a respins, vineri, ca nefondată, prin Decizia nr. 154/21.01.2022, contestația depusă de un operator economic.

Astfel, vineri, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU) a invitat, la sediul instituției, cei patru promitenți furnizori în vederea încheierii contractelor subsecvente pentru furnizarea a 18.500.000 bucăți „Teste rapide pentru depistarea virusului SARS-CoV-2 efectuate din probă de salivă”.

Dintre cele patru contracte subsecvente, trei au fost semnate vineri de ambele părți, urmând ca cel de-al patrulea să fie semnat în data de 22.01.2021.

Testele vor fi distribuite conform planului elaborat de Ministerul Educației, astfel încât acestea să fie disponibile în unitățile de învățământ în cursul săptămânii viitoare.

„Până la începutul săptămânii viitoare, vor fi livrate în şcoli 10 milioane de teste pentru preşcolari, elevi şi angajaţi din învăţământ. Ministerul Educaţiei, la solicitarea Inspectoratului General Pentru Situaţii de Urgenţă, a transmis repartizarea pe judeţe pentru primul lot de teste rapide pe baza de salivă (10 milioane de teste) pentru a putea fi utilizate începând de săptămâna viitoare, cea de-a doua săptămâna a semestrului 2. Apreciem deblocarea procesului de achiziţie a testelor, atât de necesare pentru funcţionarea în condiţii de siguranţă sanitară a şcolilor şi grădiniţelor”, a afirmat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu.

Gândul a solicitat de la CNSC informații despre firmele care au depus contestații și termenul de soluționare a acestora.

  • Prima contestație a fost depusă la CNSC pe 4 ianuarie, de SC S&S Groupe Prodimpex SRL.
  • A urmat o a doua contestație, pe 6 ianuarie, formulată de SC Iossocialmedia SRL.
  • Pe 7 ianuarie, SC Best Achiziții SRL a trimis la CNSC o cerere de intervenție voluntară în cazul primelor două contsetații.
  • Pe 10 ianuarie, în ultima zi în care puteau fi făcute contestații pentru Lotul 1 de teste, CNSC a primit alte două contestații, de la SC Doctor Swiss SRL și, din nou, de la SC S&S Groupe Prodimpex SRL, potrivit răspunsului transmis de CNSC pentru GÂNDUL.

În conformitate cu art. 4, alin (2), lit. b) din Ordonanța de urgență nr. 11/2020 privind stocurile de urgență medicală, precum și unele măsuri aferente instituirii carantinei, cu modificările și completările ulterioare, Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate a fost desemnat să achiziționeze în regim de urgență echipamentele și consumabilele prevăzute în Anexa la ordonanță, prin procedura de negociere fără publicare prealabilă a unui anunț de participare.

Totodată, în temeiul art. 4 alin. (3) din OUG nr. 11/2020, stabilirea în anexă de noi categorii de produse, materiale şi echipamente sanitare, inclusiv majorarea cantităţilor prevăzute în anexă, se realizează prin hotărâre a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, la propunerea vicepreşedintelui Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă.

Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate este instituția abilitată pentru organizarea și derularea procedurilor de achiziție, această instituție fiind și cea care încheie acordurile – cadru cu ofertanții desemnați câștigători, iar proiectul de contract subsecvent este parte a documentației de atribuire a achiziției întocmită de ONAC, în baza căreia au fost atribuite acordurile-cadru.

Ulterior derulării procedurii de achiziție de către ONAC, în baza art. 5 alin. (3) din OUG nr. 11/2020, Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate pune la dispoziția Inspectoratului General pentru Situații de Urgență acordurile-cadru atribuite.

În baza art. 5 alin. (4) din același act normativ, monitorizarea acordurilor-cadru și încheierea contractelor subsecvente pentru achizițiile prevăzute la art. 4 alin. (2) din OUG nr. 11 din 2020 se realizează de către Departamentul pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență.