Coronavirusul versus turismul european

Publicat: 18 02. 2020, 18:01
Actualizat: 06 07. 2020, 18:13

Turismul din cele mai vizitate orașe europene este afectat de scăderea vizitatorilor chinezi. De la muzeele și luxoasele magazine din Paris, până la cel mai mare târg de telecomunicații din lume, efectele Coronavirus își fac simțită prezența.

Odată cu creșterea impactului virusului, deci al numărului de persoane infectate, a crescut și expunerea acestuia în presa internațională. Soluțiile luate de autorități nu au întârziat să apară, cumulul acestor elemente ducând la o scădere drastică a turismului pe continentul european.

Temerile turiștilor de a călători au fost amplificate și de recenta știre conform căreia în Franța a decedat primul turist dintr-un stat non-asiatic.

Ca răspuns la scăderea numărului de turiști, guvernul italian a pus în implementare un plan prin care să acorde ajutoare operatorilor de turism. „S-a simțit asemenea unui cutremur, o situație de urgență”, a declarat Mattia Morandi, purtătorul de cuvânt al ministerului Culturii și Turismului din Italia, citată de New York Times.

Pe lângă scăderea înregistrată în rândul turiștilor chinezi, virusul are influențe și în ceea ce îi privește pe turiștii de alte naționalități, aceștia evitând mijloacele de transport aglomerate, precum avionul sau trenul.

Pe lângă scăderea numărului celor care vizitau clasicele obiective turistice, ecourile virusului au condus la decizia anulării celui mai mare târg de telecomunicații din lume, care urma să fie organizat la Barcelona. Conform primarului din Barcelona, târgul aducea peste 100.000 de turiști și venituri de peste 500 de milioane de dolari.

Cu toate că pagubele exacte pe care virusul le-a cauzat turismului european sunt greu de estimat, se poate trage o concluzie succintă doar după evaluarea pierderilor cauzate de anularea conferinței din Barcelona.

Chiar dacă turiștii chinezi nu ocupă primul loc în topul celor care vizitează continentul european, aceștia au influențat sensibil segmentul turismului, foarte importantă fiind și influența indirectă asupra turiștilor de alte naționalități care călătoresc mai puțin.