Cum se pot înscrie pentru vaccinarea anti-COVID-19 persoanele din etapa a doua a campaniei

Publicat: 09 01. 2021, 09:50
Actualizat: 09 01. 2021, 09:50
Cum se pot înscrie pentru vaccinarea anti-COVID-19 persoanele din etapa a doua a campaniei / Sursă FOTO: Shutterstock

Etapa a doua a campaniei de vaccinare împotriva COVID-19 ar urma să înceapă în România în jurul datei de 15 ianuarie, potrivit unui anunț făcut de coordonatorul campaniei, Valeriu Gheorghiță.

Persoanele care se pot înscrie în a doua etapă a campaniei de vaccinare sunt cele cu grad ridicat de risc, respectiv adulți cu vârsta peste 65 de ani și
persoanele aflate în evidență cu boli cronice, indiferent de vârstă, în funcție de indicațiile vaccinurilor utilizate, precum și lucrători care desfășoară activități în domenii-cheie, esențiale. (MAI MULTE DETALII AICI)

Cum se poate face înscrierea pentru vaccinarea anti-COVID-19

  • prin intermediul angajatorului, pentru personalul care desfăşoară activităţi în domenii-cheie, esenţiale;
  • individual, direct pe platforma informatică, pentru persoanele care au vârsta peste 65 de ani (aplicaţia confirmă vârsta prin verificarea CNP-ului introdus la înregistrare);
  • prin intermediul medicului de familie, pentru persoanele care au vârsta peste 65 de ani şi pentru persoanele aflate în evidenţă cu boli cronice, indiferent de vârstă;
  • prin administrator, pentru persoanele cu grad ridicat de risc din centrele medicosociale şi rezidenţiale;
  • prin aparţinători, pentru persoanele care au vârsta peste 65 de ani;
  • prin apelarea call centerelor, pentru persoanele care au vârsta peste 65 de ani şi pentru persoanele aflate în evidenţă cu boli cronice, indiferent de vârstă;
  • prin direcţiile de asistenţă sociale de la nivelul primăriilor, pentru persoanele care au vârsta peste 65 de ani şi pentru persoanele aflate în evidenţă cu boli cronice, indiferent de vârstă.

Instituțiile și companiile care se încadrează pentru a doua etapă de vaccinare trebuie să desemneze și să înregistreze un reprezentant ca utilizator principal pe platforma informatică vaccinare-covid.gov.ro. Ulterior, în funcție de codul CAEN al instituției / companiei, autoritățile verifică dacă într-adevăr desfășoară o activitate esențială.

Reprezentantul îi va înscrie apoi pe toți angajații care doresc să se imunizeze, adăugând și datele lor de identificare. Următorul pas pe care trebuie să îl facă reprezentantul este să facă programările necesar epentru vaccinări și să aleagă centrul de vaccinare.