EXCLUSIV. Autoritatea de Supraveghere GDPR: Existența unui registru de evidență a clienților la terase afectează dreptul la viață privată și la protecția datelor personale. ANSPDCP solicită eliminarea prevederii

Publicat: 03 06. 2020, 12:46
Actualizat: 03 06. 2020, 13:10
Sursa foto - caracter ilustrativ: Silviu Matei - Mediafax Foto

Autoritatea de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal a transmis, printr-un răspuns la solicitarea Gândul.ro, că prevederea din ordinul privind funcționarea teraselor referitoare la existența unui registru cu datele clienților, stocate în perspectiva unei anchete epidemiologice, afectează dreptul la viață privată și la protecție a datelor personale.

Autoritatea de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal a subliniat că nu a fost consultată în elaborarea ordinului comun care reglementează modul în care pot fucționa terasele în această a doua etapă a relaxării măsurilor din stare de alertă, ordin publicat în Monitorul Oficial sâmbătă și care se aplică de la 1 iunie.

Norma trebuie să fie clară, raportat la necesitatea respectării principiilor de protecție a datelor

„Având în vedere exigența stabilită de Curtea Constituțională în jurisprudența sa în sensul că reținerea și păstrarea datelor personale se realizează prin lege, faptul că norma trebuie să fie clară, raportat la necesitatea respectării principiilor de protecție a datelor (în special principiile proporționalității, legalității și necesității), considerăm că prevederile art. 4 alin. (1) lit. l) din Norma privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activităţile de preparare, servire şi consum al produselor alimentare, băuturilor alcoolice şi nealcoolice în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor unităţilor de alimentaţie publică, aprobată prin Ordinul nr. 966 din 29 mai 2020, respectiv Ordinul nr. 1809/2020 și Ordinul nr. 105/2020, afectează dreptul la viață privată și la protecția datelor personale” se arată în răspunsul transmis.

Art. 4 alin. (1) lit. l)  prevede: „existenţa unui registru de evidenţă a rezervărilor clienţilor, astfel încât, în cazul apariţiei unui caz de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul clienţilor unităţii de alimentaţie, să existe date concrete pe baza cărora să poată fi efectuată ancheta epidemiologică”.

„În consecință, Autoritatea de Supraveghere a solicitat Ministerului Sănătății, Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri și Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor eliminarea art. 4 alin. (1) lit. l) din Norma privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activităţile de preparare, servire şi consum al produselor alimentare, băuturilor alcoolice şi nealcoolice în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor unităţilor de alimentaţie publică, aprobată prin Ordinul nr. 966 din 29 mai 2020, respectiv Ordinul nr. 1809/2020 și Ordinul nr. 105/2020”, se arată în documentul transmis.

Această prevedere a fost criticată de unii operatori economici. „Nu mi se pare normal să cer datele clienților, că nu sunt organ de control, dar va trebui să le respect, asta este, nu avem ce face. Dar opinia mea e că nu mi se pare normal, corect”, a luni, la Gândul Live, Tiberiu Tuhașu, adminsitrator de plajă și de terasă/restaurant.

Documentul integral transmis de Autoritatea de Supraveghere conține toate argumentele legale și referiri la jurisprudența Curții Constituționale a României:

Documentul transmis Gândul.ro de Autoritatea de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal by Gandul.info on Scribd