Octavian Jurma, despre campania de vaccinare anti-COVID-19: Guvernul este complet repetent la partea de comunicare! / Vaccinarea este un comportament motivat, avem nevoie de informație, de motivație

Publicat: 21 04. 2021, 09:00
Actualizat: 21 04. 2021, 09:01
Sursă FOTO: Facebook - Octavian P Jurma

Medicul Octavian Jurma este de părere că autoritățile din România gestionează bine campania de vaccinare anti-COVID-19 din punct de vedere logistic. Însă, potrivit acestuia, nu stau deloc bine la partea de comunicare și de a-i convinge pe oameni să se vaccineze.

Octavian Jurma susține că „nu poți să te aștepți că populația va veni să se vaccineze”.

„Din păcate, era un impas la fel de predictibil ca valul trei. Asta se datorează faptului că, în general, vaccinarea este un act activ, nu este un act pasiv, cum sunt măsurile pe care noi le-am adoptat. Nu poți să te aștepți că populația va veni să se vaccineze. Guvernul s-a ocupat foarte bine de partea de logistică, dar este complet repetent la partea de comunicare.

Mai mult decât atât, din cauza faptului că noi încercăm să diminuăm numărul de cazuri asumare oficial, prin scăderea numărului de teste, noi nu putem să oferim niște beneficii specifice celor care se vaccinează fără să mărim numărul de teste”, a declarat Octavian Jurma la B1TV.

Probleme în campania de vaccinare: „Nu avem o strategie de comunicare”

De asemenea, acesta a subliniat faptul că este nevoie de o bună strategie de comunicare astfel încât un număr cât mai mare de oameni să se vaccineze.

„Oferind oamenilor posibilitatea să se relaxeze indiferent dacă se vaccinează sau nu, indiferent dacă se testează sau nu, scădem motivația.

Vaccinarea este un comportament motivat, avem nevoie de informație, de motivație. (…) Motivația trebuie să fie pozitivă. Se încearcă să ai acces la concerte ș.a.m.d., însă dacă toată lumea are acces la concerte, atunci de ce să mă vaccinez eu, când pot să aștept un pic și mi se va da drumul poate cu un mic test de salivă, care este, de fapt, o invitație la a porni valul patru.

Problema de fond este că nu avem o strategie de comunicare. Prin strategie înțeleg niște oameni care să stea și să identifice care sunt segmentele de populație, cum ne adresăm fiecărui segment, care sunt influencerii din segmentul respectiv, pe cine ascultă. Într-un fel comunici cu tinerii care vor să meargă la Untold, altfel comunici cu oamenii mai în vârstă, altfel comunici cu oamenii care au un job și sunt mai îngrijorați pentru job-ul lor sau cei care vor să călătorească”, a mai susținut medicul.

În cadrul campaniei de vaccinare anti-COVID-19 din România au fost imunizate cu ambele doze de vaccin peste 1,6 milioane de persoane, iar aproximativ 1 milion au fost vaccinate doar cu o doză. Premierul Florin Cîțu susține că până la sfârșitul lunii iulie ar trebuie vaccinați 10 milioane de români pentru a putea reveni la o viață normală.