CHINA. Mai mulți clienți ai unui restaurant s-ar fi infectat cu Covid-19, din cauza aerului condiţionat

Publicat: 22 04. 2020, 16:24
Actualizat: 22 04. 2020, 19:22
Mai mulți clienți ai unui restaurant din China s-ar fi infectat cu Covid-19, din cauza aerului condiţionat (FOTO - ilustrativ)

Trei familii aparent sănătoase au fost infectate cu noul coronavirus, în luna ianuarie, după ce au luat masa în acelaşi restaurant din Guangzhou, China.

Cercetătorii care au studiat acest caz susţin că sistemul de aer condiţionat al restaurantului a răspândit picături virale de la o persoană asimptomatică la oamenii din jur. Alte nouă persoane s-au îmbolnăvit ulterior.

Totuşi, restul persoanelor din restaurant, anume 73 de clienţi şi opt angajaţi, nu au fost infectate cu noul coronavirus, au mai adăugat cercetătorii, potrivit Business Insider.

Cu toate acestea, descoperirea făcută de oamenii de știință este îngrijorătoare pentru oamenii care încearcă să păstreze distanţa faţă de ceilalţi.

De asemenea, cercetătorii cred că sursa focarului a fost o femeie de 63 de ani care a prezentat simptome – precum febră sau tuse – mai târziu. Femeia s-a dus la spital şi a fost confirmată mai apoi cu Covid-19.

În decursul a două săptămâni, patru dintre rudele sale se îmbolnăviseră, precum şi alţi cinci oameni din alte două familii, care aparent nu aveau altă conexiune cu ea în afară de timpul petrecut în acel restaurant.

Acest lucru i-a surprins pe cercetători, din moment ce noul coronavirus e transmis prin picături sau particule care nu au tendinţa să se îndepărteze mai mult de 1 metru de sursă, iar familiile erau aşezate la o distanţă mai mare de 1 metru. Oamenii de ştiinţă au concluzionat astfel că aerul condiţionat a răspândit coronavirusul.

„Pentru a preveni răspândirea coronavirusului în restaurante, recomandăm creşterea distanţei dintre mese şi îmbunătăţirea sistemelor de ventilaţie”, au scris autorii studiului, citați de Mediafax.

Pentru restaurantele afectate de criza generată de pandemie, acest caz e dovada că industria serviciilor nu va reveni la normal după sfârşitul crizei, dar există totuşi metode de limitare a răspândirii virusului.

Cel mai probabil, patronii vor putea impune anumite limite asupra timpului pe care clienţii îl petrec în restaurant, acestea vor opera cu o capacitate mai mică, aerul condiţionat sau încălzirea vor trebui oprite, iar angajaţii vor purta măşti.