Condițiile pe care trebuie să îndeplinească elevii și familiile lor, pentru a primi tabletă de la școală

Publicat: 04 08. 2020, 20:00
Actualizat: 04 08. 2020, 22:04
Veste proastă pentru părinți! Este vorba de declarația pe proprie răspundere

Potrivit site-ului Edupedu.ro, pentru a intra în posesia unei tablete pentru noul an școlar, elevii și familiile lor trebuie îndeplinească trei criterii.

Cele trei condiții necesare

Elevii și și familiile trebuie lor trebuie îndeplinească trei condiții pentru a putea benficia de tablete:

  1. Să provină din medii defavorizate (nu neapărat din mediul rural, ci și/sau din familii cu situații dificile, aflate în risc de sărăcie sau monoparentale, cu venituri reduse, aflate în deprivare materială severă)
  2. Niciun membru al familiei (mama, tata, frații) să nu dețină nici măcar un telefon cu acces la internet – părintele este pus să semneze o declarație pe proprie răspundere pentru asta (falsul în declarații are consecințe penale)
  3. S-a întors cu familia din diaspora în acest an și nu are “posibilitatea de a dispune” de un telefon conectat la internet.

Elevii au și obligații

Potrivit Edupedu, familia care ia tableta trebuie să se “îngrijească de conservarea bunului dat în folosință gratuită ca un bun proprietar”, potrivit art. 2.148 din Codul Civil.

Profesoara Cristina Tunegaru: Mai sunt 5 săptămâni și nicio tabletă nu a ajuns la elevi. Suntem la fel de nepregătiți cum eram în martie

Profesoara Cristina Tunegaru subliniază că mai sunt 5 săptămâni până la debutul noului an școlar, iar statul român nu a livrat nicio tabletă elevilor, așa cum a promis. „Suntem la fel de nepregătiți cum eram în martie”, a afirmat profesoara într-o intervenție la postul de televiziune Digi24.

Profesoara trage un semnal de alarmă

Cristina Tunegaru, profesor: „Dacă s-ar rezolva ceva (pentru școala în mediul rural – n.red), ar trebui să înceapă astăzi rezolvarea. Să nu mai amânăm și să căutăm scenarii și să venim cu pretextul acesta al analizei continue.

Am suspendat școala din martie, au trecut cinci luni. Realitățile școlii rurale le știm de ani de zile și cu toate acestea, între timp nu s-a schimbat nimic. În continuare sunt primari care investesc foarte puțin în infrastructura școlară locală, unii deloc, ceea ce este îngrijorător și rușinos.

Pe de altă parte, dacă discutăm despre situația națională a educației, aș vrea să punctez două lucruri care cred că trebuie menționate.