Anunțul InfoCons. Condiții pentru compensații financiare, în cazul zborurilor anulate
Organizația pentru Protecția Consumatorilor InfoCons atrage atenția asupra drepturilor pasagerilor care au avut probleme cu zboruri anulate. Compensațiile pot ajunge până la 600 de euro, în funcție de distanța parcurs, transmite Capital.ro.
Potrivit legislației europene există și excepții în care companiile nu sunt obligate să compenseze pasagerii.
Condiții pentru despăgubiri în cazul unor zboruri anulate
Călătorii care au avut probleme cu zboruri anulate pot solicita compensații între 250 și 600 de euro. Valoarea despăgubirii depinde de distanța totală a zborului, ci nu de prețul plătit pe bilet.
Reglementările se aplică pentru zborurile operate în Uniunea Europeană, dar și în alte situații specifice.
Compensări pentru anularea cursei
- 250 euro (circa 1.250 de lei) pentru distanțe de până la 1.500 km
- 400 euro (circa 2.000 de lei) pentru distanțe între 1.500 km și 3.500 km (inclusiv în interiorul UE)
- 600 euro (circa 3.000 de lei) pentru distanțe mai mari de 3.500 k
Compania aeriană este obligată să ofere pasagerilor o alegere între trei variante în cazul unor zboruri anulate.
Aceste opțiuni sunt:
- rambursarea biletului de avion,
- redirecționarea către destinația finală la prima ocazie sau reprogramarea zborului la o dată ulterioară.
Dacă pasagerul alege rambursarea, poate beneficia și de o despăgubire suplimentară în funcție de durata zborului anulat.
În cazul redirecționării, compensația se calculează în funcție de întârzierea cu care se ajunge la destinația finală, comparativ cu ora inițială.
Când pasagerii nu pot primi compensații pentru zborul anulat
- dacă anularea este anunțată cu cel puțin 14 zile înainte de data plecării.
- dacă pasagerul este informat cu 7-14 zile înainte și i se oferă o redirecționare convenabilă. În această situație, zborul alternativ trebuie să plece cu maximum două ore mai devreme și să ajungă la destinație cu întârziere de maximum patru ore.
- dacă notificarea are loc cu mai puțin de șapte zile înainte, redirecționarea trebuie să aibă un decalaj de cel mult o oră la plecare și o întârziere de cel mult două ore la sosire.
În unele cazuri, compensația poate fi redusă cu 50% dacă pasagerul ajunge la destinație într-un interval de timp rezonabil.
Foto: Envato