Recomandările UNICEF pentru protejarea sănătatii mintale a copiilor şi adolescenţilor, în contextul reînceperii școlilor

Publicat: 15 09. 2020, 17:04
Actualizat: 06 04. 2021, 14:42
Consiliul Elevilor cere ca prima săptămână de școală să fie tot online! „Trei zile de pregătire reprezintă o perioadă nepermis de scurtă”

UNICEF a pregătit o serie de informaţii şi recomandări destinate elevilor, părinţilor şi profesorilor, pentru a răspunde preocupărilor legate de reîntoarcerea la şcoală, în contextul pandemiei de COVID-19.

„Începutul anului şcolar este un eveniment de care ne aducem aminte cu drag: emoţiile începutului, bucuria revederii colegilor şi profesorilor, freamătul din curtea şcolii. Anul acesta, începutul şcolii este diferit. Trăim o perioadă în care incertitudinea pare să fie o constantă. Este firesc să ai întrebări, îngrijorări, frământări legate de reîntoarcerea la şcoală, în contextul pandemiei de COVID-19. Pentru ca incertitudinile acestei perioade să nu ia locul bucuriei la reînceperea anului şcolar, trimitem câteva informaţii şi recomandări pentru întoarcerea în siguranţă în şcoli şi grădiniţe”, este mesajul UNICEF.

 

În contextul în care copiii şi adolescenţii se simt neliniştiţi, izolaţi şi dezamăgiţi, UNICEF emite şase strategii recomandate adolescenţilor pentru protejarea sănătăţii mintale în timpul pandemiei.

Protejarea sănătatii psiho-emoţională

Dr. Lisa Damour, specialistă în psihologia adolescenţei, are câteva recomandări despre ce pot face copiii şi adolescenţii pentru a-şi îngriji şi proteja sănătatea psiho-emoţională:

  • Acceptaţi că anxietatea este absolut normală.
  • Faceţi lucruri pentru voi înşivă.
  • Daţi frâu liber sentimentelor”.

 

  • Părinţii sunt încurajaţi să păstreze legătura cu şcoala pentru a putea lua cele mai bune decizii, astfel încât copiii să îşi continue educaţia în condiţii de siguranţă.
  • Cadrele didactice sunt încurajate să fie cât mai apropiate de copii şi de părinţi, pentru că „o comunicare neîntreruptă între şcoală, părinţi, elevi şi profesori este esenţială pentru a asigura o înţelegere clară” a ceea ce trebuie făcut, de către cine şi cum.

Astfel, părinţii trebuie încurajaţi să stea de vorbă cu cadrele didactice, să comunice clar şi coerent şi să folosească un ton adecvat.