Antreprenorii și-au verificat mai intens partenerii de afaceri în pandemie. Platforma Termene.ro a depășit pragul de 1 milion de euro în vânzări în 2020

Publicat: 13 01. 2021, 16:24

Într-un an în care pandemia de COVID-19 a pus presiuni pe capacitatea de plată a companiilor, managerii din România au devenit mult mai preocupați să cunoască situația financiară și juridică a clienților și furnizorilor deja contractați sau potențiali. Iar asta de vede în datele anunțate de platforma de specialitate Termene.ro, unde numărul verificărilor aproape s-a triplat în contextul pandemiei.

Peste 70.000 de utilizatori au acces zilnic la platforma Termene.ro, care oferă informații actualizate despre datele financiare, fiscale și juridice ale tuturor firmelor din România, iar tendința pe care au observat-o fondatorii este aceea că, în 2020, pe fondul impactului pe care pandemia de COVID-19 a început să îl aibă asupra economiei, antreprenorii și managerii din România au devenit tot mai preocupați de capacitatea de plată și riscul de insolvență pentru toți clienții și furnizorii actuali, dar și pentru cei pe care îi prospectează.

Numărul verificărilor în rândul firmelor din România aproape că s-a triplat în contextul pandemiei. Astfel, de la o medie lunară de 45.000 de verificări în luna februarie 2020, numărul a ajuns la 130.000 de verificări în decembrie 2020, potrivit datelor din platforma Termene.ro. Trendul a fost ascendent începând cu luna martie 2020, ritm care se va menține în 2021 în condițiile în care crește riscul de insolvență al firmelor, au transmis reprezentanții Termene.ro.

Potrivit datelor Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), numărul profesioniștilor intrați în insolvență în primele 11 luni din 2020 a depășit pragul de 5.000, ajungând la 5.144, după ce, în noiembrie, au fost înregistrate 538 de cazuri. Numărul este însă cu aproape 12% mai mic decât cel întregistrat în perioada ianuarie – noiembrie 2019.

Creștere a cifrei de afaceri de peste 40% în 2020

În 2020, Termene.ro a crescut cu peste 800 de clienți, comparativ cu 2019, iar afacerea per ansamblu a crescut cu 43% față de anul precendent, depășind pragul de 1 milion de euro. Estimările pentru 2021 sunt de 1,5 milioane de euro venituri pentru produsele și serviciile actuale, în contextul în care echipa executivă pregătește în prezent și va lansa în acest an o serie de proiecte care au ca fundament instrumente de Inteligență Artificială (AI).

„Suntem o companie de servicii de tip SaaS (Software as a Service sau software ca serviciu), un milion de euro este un prag către maturizare și consolidare. Principalele priorități ale strategiei de business pentru Termene.ro în 2021 sunt dezvoltarea de servicii noi și segmentarea companiei pe divizii de business. Afacerile predictibile și scalabile sunt cele care vor face diferența în 2021, anul în care lansăm mai multe proiecte care au ca fundament instrumente de AI și integrarea mai multor furnizori de servicii”, a declarat Adrian Dragomir, co-fondator al Termene.ro.

Potrivit lui Adrian Dragomir, prin noile produse ce urmează să fie lansate, compania se așteaptă să atragă 3.000-5.000 de clienți noi.

Cum a ajută instrumentele de Inteligență Artificială (AI)

Utilizarea instrumentelor de Inteligență Artificială (AI) a contribuit la creșterea cifrei de afaceri  a Termene.ro în 2020, explică reprezentanții companiei. „AI are nevoie de date pentru a putea detecta obiceiuri și să ajute a în procesul de luare a deciziilor. Noi am folosit AI împreună cu bazele noastre de date pentru a analiza combinat datele financiare ale clienților business pentru a înțelege mai bine cine sunt, ce servicii folosesc și cum putem identifica firmele din piață care nu ne sunt clienți, dar ar avea nevoie de serviciile noastre”, spune Adrian Dragomir.

Astfel, potrivit Termene.ro, tehnologia AI este importantă pentru dezvoltarea businessurilor din România, multinaționale și firme antreprenoriale, în primul rând datorită avantajului competitiv obținut prin utilizarea tehnologiei. Acest avantaj rezultă din trei mari categorii unde poate fi folosit AI: automatizarea proceselor de business, analiza și interpretarea datelor și comunicarea cu clienții și angajații.

Reprezentanții platformei consideră că domeniile care au cel mai mare potențial de adopție a tehnologiei AI în anul 2021 sunt contabilitatea, marketingul online, medicina, asigurările și serviciile financiare.