RAPORT: Cele 21 de tendințe în business life din 2021. Care sunt domeniile ce vor schimba radical fața lumii?

Publicat: 28 01. 2021, 18:21
Actualizat: 06 04. 2021, 14:29

Grăbit de pandemie, de tehnologie sau poate de ambele, cert este că viitorul este deja lângă noi, una dintre primele și cele mai bune dovezi în acest sens este Raportul anual al fundației Social Innovation Solutions (SIS) din România, care a identificat care sunt cele 21 de trenduri în business life din 2021.

Anul pandemiei schimbă radical modelele de afaceri și viața celor opt miliarde de oameni. Care sunt, pe scurt, cele 21 de tendințe din 2021:

Zoan Investițiilor este cea care îi preocupă deopotrivă pe micii și pe marii investitori, indiferent care sunt insturmentele pe care le folosesc ori segmentele pe care le vizează. Cert este că sunt câteva domenii mari care îi vor interesa pe investitori, mai degrabă în 2021:

  • telemedicina
  • comert electronic si mobile banking
  • automatizare agricola
  • cryptomonede
  • economia verde

Work From Anywhere & Business Holidays – munca de oriunde și munca drept vacanță.

  • relocarea către orașe și sate crește
  • majoritatea angajaților Google, Apple sau Microsoft nu vor lucra din birou în 2021
  • piața birourilor va suferi cel puțin la fel de mult ca în 2020.

Mental Health & Work:

  • 90% din angajații din US și UK cred că angajatorii ar trebui să ofere beneficii de sanatate mintală
  • peste 40% consideră că cel mai mare stres e cauzat de relația muncă -viața privată

Digital Recruitment:

  • companiile trebuie să-și flexibilizeze nevoile de a avea angajații în birouri
  • alfabetizare digitală mai mult ca in 2020
  • automatizare în procesarea CV-urilor

Educație:

Educational Technology: Dezvoltare platformelor de meditații si învățare personalizată.

DIY Schools: micro-școli și micro-programe de educație online sau offline, pe care părinții le creează acasă ori în mici comunități, nemaifiind de acord cu sistemul clasic de învățământ.

E-commerce:

Livestreaming Shopping:

  • cumpărăturile direct din live alături de vedete sau influencers, fie în platforme asiatice ca Viya fie direct în Instagram Live Shopping
  • se naște o nouă piața de e-commerce – care vine să completeze piața ”clasică” de cumpărături online.

Revenge shopping: creștere masivă prognozată pentru 2021, în special în Asia, urmare a scăderii consumului de retail din 2020

Phygital reality:

  • intersecția dintre realități fizice și digitale
  • creșterea evenimentelor virtuale și a cumpăraturilor bazate pe XR (VR & AR)

Skinimalism:

  • 3 din 10 femei din UK și-au redus rutina cosmetică
  • din ce în ce mai multe femei cauta produse cosmetice simple, cu un impact scăzut asupra mediului

Luxury homeware: creșterea pieței hainelor de lux în anul post-pandemie. Industria a cunoscut un recul oarecare în anul 2020, dar tendința este de reluare a creșterilor pe acest segment. Nu numai pentru că vechii bogați au devenit mai bogați, ci și pentru că, pe oportunitățile din criză, au apărut noii bogați.

Robotizare si automatizare in retail & fast-food:

  • dotarea cu roboți cu mai mult de o funcție în magazine, în special în dezinfectare
  • creștere estimată globală de peste 130% a roboților autonomi 

Tech:

Telehealth:

  • 35% dintre interacțiunile cu pacienții vor fi digitale în 2021 în US
  • creștere de 7 ori pana in 2025 a telemedicinei

BioTech Revolution: soluții pentru 45% dintre bolile globale prin biotehnologie

e-sports nutrition: Pe piața de e-sports urmează o creștere estimată de peste 20% în 2021, potrivit studiilor SIS.

Urmariți emisiunea Gândul Financiar, cu Ciprian Stănescu, co-fondator al fundației Social Innovation Solutions (SIS), și Andrei Ștefan, co-fondator Oveit, Inc.