Peste 10.000 de români merg de 1 mai în străinătate

Publicat: 16 04. 2015, 12:19
Actualizat: 31 01. 2019, 04:34

Deși majoritatea turiștilor aleg Bulgaria sau vacanțele sub 100 de euro, se remarcă în ultimii ani o nouă categorie de turiști, care caută să îmbine city break-urile cu litoralul, la un preț mult mai mic
decât în plin sezon, arată agenția.

„Vacanța de 1 mai se planifică de cele mai multe ori cu câteva săptămâni înainte și ofertele se selectează dupa preț, în primul rând. Dacă oferim tarife cu 30% mai mici decât în plin sezon, românii sunt tentați să renunțe la Bulgaria, în favoarea unor oferte mai atractive, chiar dacă ceva mai scumpe. Anul acesta am vândut foarte bine sejururile în Roma, Lisabona și Cipru, în ultimele două putându-se face și plajă, pentru că și vremea va permite. Pentru o astfel de vacanță, bugetul ajunge în jur de 500 de euro de persoană”, a spus Daniela Dumitrică, director de marketing la Paralela 45.

Un circuit de 5 zile la Roma, care include transport cu avionul, transfer și cazare la hotel de 4 stele, cu mic dejun inclus și însoțitor de grup și tur, costă 389 euro, fără taxe de aeroport incluse.

Circuitul la Lisabona include 3 nopți de cazare la hotel de 4 stele, cu mic dejun, transport cu avionul și transfer, tur de oraș de jumătate de zi cu autocar și ghid local în Lisabona, precum și însoțitor român de grup, la prețul de 420 euro. Taxele de aeroport nu sunt incluse. În Cipru, ofertele pornesc de la 395 euro pentru un sejur de 7 nopți cu demipensiune, transport cu avionul și transfer.

„Alte circuite care încep să fie căutate sunt în Amsterdam, Helsinki și Sankt Petersburg. Cu 395 de euro, românii pot merge la Amsterdam, pachetul incluzând patru nopti de cazare la hotel de 4 stele cu mic dejun, transport avion, transfer și însoțitor. Circuitul la Helsinki și Sankt Petersburg costă 740 de euro și include 6 nopți de cazare cu mic dejun la hoteluri de 4 stele, intrări la
obiective turistice și transfer cu avionul, precum și însoțitor de grup român”, se mai arată în comunicat.

Paralela 45, înființată în urmă cu 25 de ani, deține o rețea naționala formată din 40 de agenții directe sau în franciză, a încheiat anul trecut cu afaceri de 40 de milioane de euro și are aproape 200 de angajați. Pe lângă turismul individual și cel intern, turism corporate, chartere și bilete de avion, Paralela 45 organizează peste 100 de circuite pe toate continentele.

Pentru anul în curs, agenția și-a propus să atingă un volum al afacerilor de peste 45 de milioane de euro.

Principalii concurenți ai agenției sunt Christian Tour, Eximtur, Mareea, Perfect Tour și Happy Tour.