Româncele care conduc afaceri de zeci de milioane de euro peste hotare

Publicat: 04 03. 2015, 20:33

Zeci de mii de angajați din Europa depind direct de deciziile unor femei manager de origine română. Au avut rezultate atât de bune pe durata mandatului din țară încât șefii de la centru au decis să le promoveze în poziții cheie departe de casă peste afaceri de sute de milioane de euro. Toate au acceptat, scrie Business Magazin.

„Pe termen lung, îmi doresc să ocup diferite funcții în filialele Daimler din alte țări, să acumulez experiență și în alte arii de activitate, ca să îmi pot împlini visul de a prelua conducerea companiei locale.” Asta spunea, în 2013, Ioana Lemnaru, unul dintre pariurile câștigătoare ale revistei Business Magazin, prezentată încă de acum patru ani în catalogul „100 tineri manageri de top”, pe când conducea divizia de vanuri a Mercedes-Benz România, cea care comercializează utilitarele cu gre-utate mai mică de 3,5 tone.

După doar un an, Ioana Lemnaru avea să obțină promovarea mult râvnită, preluând poziția de senior manager al Mercedes-Benz Cars în cadrul grupului Daimler, în departamentul de market management pentru Europa Centrală și de Est și Asia Centrală. Ea coordonează acum, de la Stuttgart, vânzările mărcilor Mercedes-Benz și Smart în aceste regiuni și monitorizează indicatorii de performanță.

” După 11 ani de activitate în cadrul companiei Mercedes-Benz România, unde în ultimii șapte ani am făcut parte din managementul companiei, acest pas a fost logic pentru continuarea carierei mele. Șansa pe care am primit-o, de a lucra într-un context internațional, în special și prin poziția pe care o ocup în prezent este una imensă, care mă motivează în fiecare zi pentru noile provocări”, spune Ioana Lemnaru, cea care a început ca secretară în 2003 și este astăzi una dintre cele mai puternice românce din industria auto la nivel eu-ropean. Prin mutarea la centru, ea a schimbat divizia de vânzări, de la dubițe la autoturisme, noii parteneri de discuție fiind acum distribuitorii generali ai mărcii Mercedes-Benz și Smart.

„Definirea politicilor de vânzare și de preț pentru atingerea obiectivelor de vânzare și financiare sunt în continuare principalele mele responsabilități, dar de data aceasta într-un context internațional.” Ioana Lemnaru spune că procesul efectiv de recrutare pentru o astfel de poziție de management începe cu mulți ani înainte de numirea efectivă, după ce a fost recunoscut potențialul candidatului respectiv și compania a inves-tit în planuri de dezvoltare individuală și în programe de promovare care să îl pregătească pentru anumite funcții. 

Citește integral articolul in Business Magazin