GÂNDUL LIVE. Cristina Chiriac, președinte CONAF: „Cuvântul de bază în 2021 va fi PRECAUȚIE” / „Despre antreprenoriatul feminin: Femeile au suferit în pandemie, fie că vorbim de antreprenoare sau angajate”

Publicat: 16 12. 2020, 13:12
Actualizat: 16 12. 2020, 14:15
GÂNDUL LIVE. Cristina Chiriac, președinte CONAF: „Cuvântul de bază în 2021 va fi PRECAUȚIE” / „Despre antreprenoriatul feminin: Femeile au suferit în pandemie, fie că vorbim de antreprenoare sau angajate”

Cristina Chiriac, președintele Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin, a vorbit, la GÂNDUL LIVE, despre obiceiurile de consum ale românilor, la sfârșit de an, în plină pandemie. Aceasta a mai declarat că este mai bine să avem femei antreprenor decât femei-șomer, în România, în contextul în care și antreprenoriatul feminin a fost afectat de criza COVID-19.

„Este clar că vom cheltui mai puțin, vom sta acasă. Am tot dezbătut subiectul cererii scăzute. Foarte mulți angajați, antreprenori au fost afectați de această pandemie.

„Românii vor cumpăra mai mult, dar ONLINE”

Mâncăm mai puțin, nu mai facem sport, cheltuim mai puțin, nu știm ce vine la anul…Încercăm cumva să trăim pe termen scurt.

Analizam prin perspectiva discuției anterioare… Dacă toate aceste sondaje ar fi și cu grad de îndeplinire 100% ce bine ar fi. Parte din ele sunt cu o doză destul de mare de eroare.

Să știi că românii vor cumpăra mai mult, dar în online, nu neapărat fizic. Foarte mulți dintre noi, cei care urmărim știrile, despre Covid, să știi că suntem conștienți că atunci când mergi într-un loc public cu mulți oameni există riscul să te îmbolnăvești. Oamenii au deprins stilul de a cumpăra online.

Și eu cumpăr online. Anul acesta am învățat să cumpăr mâncare online. Pur și simplu marile hypermarketuri îți livrează acasă tot ceea ce îți dorești tu.

Nu vom mai vedea aceeași aglomerație. Nu cred că nu vom cheltui bani pe mâncare. Stare asta puțin depresivă, pentru că nu suntem unii lângă alții, toate acestea ne vom acorda o recompensă, din păcate, va fi în cumpărăturile alimentare.

Dar trebuie să ne ponderăm, să ne gândim că acest premiu poate să aibă și o doză negativă, trebuie să fim foarte atenți. E clar că vorbim despre o schimbare a comportamentului consumatorului, care are la bază inclusiv necesitățile noastre, dar are la bază coșul de consum. Dacă faci o analiză pe tot ce înseamnă curs valutar, te uiți la bursa de valori, care a închis pe roșu, coroborezi cu știrea că 38% dintre antreprenori nu vor mai investi la anul, îți dai seama că trebuie să fii precaut.

Cuvântul de bază în 2021 va fi precauție. Trebuie să fim sănătoși, în primul rând.

„Zona antreprenoriatului feminin diferă de cea generală”

Suntem diferite față de bărbați. Am fost afectați. De obicei un copil stă cu mama. În consecință, având în vedere toate prerogativele legale… Femeile au fost extrem de afectate din acest punct de vedere, angajate sau antreprenoare. Zona antreprenoriatului feminin, diferită, marea majoritate se situează în zona IMM și a serviciilor. Extrem de multe servicii au fost afectate: zona de cosmetică, confecții etc, toate au fost afectate.

„Antreprenoarele au curaj. Le văd reîntoarse în business-uri”

Femeile sunt determinate. Antreprenoarele au curaj. Le văd reîntoarse. Sper din tot sufletul meu ca România să fie țara în care femeile antreprenor au parte de politici publice care să le susțină activitatea. Sunt o serie de vulnerabilități. Cât timp ești femeie, mamă, nu te vei putea disocia de acel rol niciodată. E mai bine să avem femei antreprenor decât femei șomer!”, a declarat Cristina Chiriac la GÂNDUL LIVE.