GÂNDUL LIVE. Dragoș Răducan, prim vicepreședinte FPTR: E anormal ca un turist la tratament în stațiunea balneară să meargă în pijama și în halat să servească masa pe terasă

Publicat: 30 06. 2020, 14:51
Actualizat: 30 06. 2020, 16:18

This browser does not support the video element.

Prim vicepreședintele executiv al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Dragoș Răducan, a criticat decizia autorităților de a nu permite redeschiderea restaurantelor din hoteluri.

Dragoș Răducan, prim vicepreședinte executiv al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), a detaliat, la Gândul Live, de ce organizația a solicitat autorităților redeschiderea restaurantelor din interiorul hotelurilor și a reclamat lipsa unui dialog real cu decidenții.

Prim vicepreședinte al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Dragoș Răducan, a comentat decizia autorităților de a menține restricția de operare în interior a restaurantelor, și după 1 iulie, făcând precizarea că organizația dorește redeschiderea spațiilot de servire a mesei din hoteluri.

„Am solicitat această deschidere a restaurantelor din hoteluri, pentru că e anormal ca un turist să meargă la tratament în stațiunea balneară, să iasă de la băi și să meargă în pijama și în halat să servească masa pe terasă, dacă există această terasă”, a spus Dragoș Răducan, la Gândul Live.

„Există un dialog al surzilor și muților”

„Suntem singura țară din Europa care nu am permis deschiderea restaurantelor. Există un dialog al surzilor și muților, nu se discută cu noi, nu suntem luați în calcul, ei iau aceste hotărâri fără consultarea mediului de afaceri, care probabil nu contează, nu ne întreabă nimeni nimic”, a reclamat Dragoș Răducan.

Potrivit lui Dragoș Răducan, solicitarea îi vizează pe turiști din hoteluri, care sunt triați, li se ia temperatura, sunt identificați, cât permite regulamentul GDPR, nu turiștii care ar merge în restaurante independente.

„Vom trăi și vom vedea (ce se întâmplă – n.r.), dacă vom trăi. Încercăm să mărim suprafețele teraselor, astfel încât să respectăm instrucțiunile date de protecție, s-au montat dispensere cu dezinfectanți, turiștii sunt anunțați de măsurile care se iau, și cam asta e tot ce putem face. Și, bineînțeles, aștetăm reclamațiile turiștilor care nu sunt mulțumiți de faptul că nu își pot petrece concediul”, apreciază Dragoș Răducan.

La începutul lunii, Federația Patronatele din Turismul Românesc anunța că va acționa în instanță Guvernul dacă restaurantele din hoteluri nu se deschid pe 15 iunie, în contextul în care începând cu această dată peste 500.000 de români și-au achiziționat deja servicii de cazare în țară.