GÂNDUL LIVE. Nansi Lungu, analist comportamental: A cumpăra reprezintă un fel de minimă terapie / Mâncarea, o premiere rapidă și satisfăcătoare. Nu necesită efort deosebit

Publicat: 09 12. 2020, 13:55
Actualizat: 09 12. 2020, 15:33

Nansi Lungu, analist comportamental, a explicat, în cadrul emisiunii GÂNDUL LIVE, motivele pentru care oamenii au tendința de a cumpăra foarte multă mâncare. „Este o premiere rapidă și satisfăcătoare. Nu necesită efort deosebit”.

„În ultima vreme am stat mai mult cu ce apropiați, cu familia noastă, cu bune și cu rele. În mod sigur există premise pentru a avea niște sărbători mult mai apropiate. De cele mai multe ori, a cumpăra reprezintă un fel de minimă terapie, de semnal că suntem stabili, că lucrurile merg bine sau că vrem să ne premiem. Vor conta foarte mult sărbătorile acestea. E greu de spus cum le vor resimți, nu ne-am mai aflat în situația asta. Însă, cu cât perioada de tensiune a fost mai lungă, cu atât vrem ca momentele importante să fie deosebite. S-ar putea să trăim un sentiment de insatisfacție, fiindcă proiectăm o miză foarte mare pe ele”, a declarat Nansi Lungu.

„Mâncarea este o premiere rapidă și satisfăcătoare. Nu necesită efort deosebit”

„Dacă vorbim de bucurii ceva mai complexe, trebuie să se întrunească mai multe condiții. În primul rând trebuie să le cultivi. Pentru lucrul ăsta avem nevoie de disponibilitate, resurse, timp. Poate că pentru o mare parte din populație, care este obosită, s-ar putea ca mâncarea să fie o premiere potrivită. Da, mâncarea reprezintă un semnalizator important în viețile noastre. O putem diminua eventual daca dezvoltăm o paleta mai largă de satisfacții.

Faptul că avem multă mâncare pe masă este un semalizator de stabilitate, de faptul că oricât de rău ar merge lucrurile am unde să ma retrag. În același timp, abundența în general este un semn de satisfacție. În orice activitate umană vom întâlni acest semnalizator de abundență.

În mare măsură, pentru a-ți dezvolta un alt tip de bucruii trebuie să le exersezi. Asta este o chestiune de perioadă mai lungă. Noi nu am avut reflexul de a ne dezvolta dincolo de imediat. Există un număr mic de oameni care consumă altceva. Masa de Crăciun satisface mai multe dimensiuni, are o puternică încărcătură ritualică, ne aducem aminte și de copilărie. Ar fi frumos să fim o societate și cu alte tipuri de activități. În general, în România nu cultivăm hobby-uri, iar asta scade satisfacția”, a mai spus Nansi Lungu la GÂNDUL LIVE.