Scriitoarea Iulia Nani invitată în cadrul evenimentului Încotro cartea românească?: „Tu trebuie să fii cel mai mare fan al tău, asta nu înseamnă să fii lipsit de modestie sau să te crezi cel mai grozav din lume, dar trebuie să ai încredere în ceea ce ai scris”

Publicat: 03 03. 2021, 14:00

Iulia Nani, autoarea cărții „Cine nu e gata”, apărută recent la editura Bookzone, a fost invitata editorului Simona Tănăsescu în cadrul unei noi ediții a evenimentului online „Încotro cartea românească?”. Transmisă în direct pe Facebook, sesiunea de întrebări și răspunsuri susținută de Velvet Story și Gândul.ro a pus în lumină un autor ale cărui abordare de subiect de carte și stil de scriere au stârnit curiozitatea și plăcerea cititorilor.

Întâlnirea cu Iulia Nani a deschis calea unor discuții interesante, pornind de la câteva detalii despre acțiunea cărții sale și ce se ascunde în spatele poveștii, ajungând să se plieze pe interesul urmăritorilor prin sfaturile și realismul dat de experiențele lăsate lucrând într-o corporație. Pe lângă publicarea primei sale cărți, Iulia Nani este și traducător, recunoscând că ideea de a scrie „Cine nu e gata” a venit în urma traducerii unei cărți. Îmbinând un subiect ce pentru unii ar fi putut părea serios și de neînțeles cu umor, autoarea a adus în atenție o poveste corporatistă, încadrată în genul chick-lit, cu o eroină puternică.

„M-am gândit să fac această carte ca pe un experiment, să combin partea de chick-lit, de poveste, pe alocuri amuzantă, pe alocuri poate mai serioasă, dar să încorporez în ea și câteva sfaturi, să spunem, cum ai putea să abordezi anumite situații conflictuale de la locul de muncă”, spune Iulia Nani.

Deși cartea a fost primită de cititori cu bucurie, Iulia Nani afirmă că s-a lovit de refuzurile editurilor, dar a avut încredere în povestea ei.

Menționând un termen interesant, cel al „impostorului”, Simona Tănăsescu a ținut să afle părerea Iuliei, din prisma specialistului, dacă este greșit ca un autor să se promoveze singur.

„Este un lucru foarte bun. Dacă tu nu ai încredere în ce ai tu de vânzare, de ce ar avea încredere altcineva. Tu trebuie să fii cel mai mare fan al tău, asta nu înseamnă să fii lipsit de modestie sau să te crezi cel mai grozav din lume, dar trebuie să ai încredere în ceea ce ai scris. Din punctul meu de vedere, cea mai bună situație este o colaborare, pentru că nu poți să faci lucrurile singur. Una este când ai în spate o echipă care te ajută cu idei, grafică, te promovează în bula ei, când tu te promovezi în bula ta. Eu personal fac asta, am contactat bloguri, le-am propus cartea spre recenzii. Eu cred că este mai multă nevoie ca oamenii inteligenți să iasă în față, să nu se mai teamă de public. Dacă faci lucrurile într-un mod plăcut, nu deranjezi pe nimeni.”

Iulia Nani a împărtășit cu publicul idei interesante de branding personal și practici de promovare și motivare. Interviul integral poate fi urmărit pe pagina de Facebook a editurii Velvet Story sau pe YouTube.