LOVITURA de proporții pe care Orange România le-o pregătește cabliștilor din România: RCS&RDS, Romtelecom și UPC

Publicat: 16 04. 2013, 10:37
Actualizat: 10 01. 2020, 13:26

Orange România se pregătește să intre piața furnizorilor de servicii TV din România. Aceasta este dominată de trei mari jucători: RCS&RDS (circa trei milioane de abonați), Romtelecom și UPC, cu câte un milion de abonați fiecare. 

O sursă de clienți pentru noul serviciu de televiziune prin satelit pe care îl va oferi Orange vor fi abonații nemulțumiți de serviciile celor trei jucători amintiți mai sus.

Potrivit datelor furnizate pentru gândul de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în anul 2012, instituția a înregistrat un număr total de 5.126 reclamații pentru toți cei trei mari distribuitori de servicii TV. Dintre acestea, 2.791 au fost întemeiate, iar 54,44% au fost rezolvate în favoarea consumatorilor (procentul este raportat la numărul reclamațiilor întemeiate; diferența – reclamațiile au fost redirecționate către alte instituții sau nu erau de competența ANPC).

Cele mai multe plângeri, pe piața de furnizori de servicii TV, au avut ca obiect compania RCS&RDS (2.937 de cazuri). Aici precizăm că este normal ca furnizorul să înregistreze mai multe plângeri, fiind lider de piață. Romtelecom ocupă poziția a doua, cu 1.803 de plângeri, iar UPC a înregistrat 386 de plângeri.

Principalele aspecte reclamate la RCS & RDS (Digi) au fost:

– servicii nefuncționale, lipsă semnal, lipsă echipamente – stick internet, decodor HD;

– întârziere montaj, nerespectare clauze contractuale;

– netrimitere facturi la adresele indicate, condiții facturare și încasare, facturi eronate;

– refuz reziliere contract, impunere contracte noi în urma preluării unor furnizori de cablu mai mici;

– modificare grila de programe fără notificarea în prealabil a abonaților, eliminarea unor posturi din grila de programe;

Sursa: ANPC

La Romtelecom (Dolce):

– lipsă semnal, semnal slab;

– întârziere execuție lucrări;

– întârziere la punctele de lucru- facturare;

– refuz reziliere contract, percepere taxă de reziliere;

– facturare eronată;

– scoaterea de programe din grilă;

Sursa: ANPC

La UPC (Focus Sat):

– întreruperi nejustificate ale semnalului;

– calitatea serviciilor, alte probleme tehnice;

– prelungire contract fără acord abonat;

– suspendare abuzivă de serviciu pe motiv de neplată;

– perceperea taxei de reziliere;

– neremediere deficiente în termenul stipulat;

Sursa: ANPC

La jumătatea anului trecut existau 5,92 de milioane de abonați la serviciile TV, din care 3,67 milioane de abonați la serviciile TV prin cablu, 2,21 milioane de abonați la serviciile DTH (satelit) și 35.000 de abonați la serviciile IPTV, potrivit datelor ANCOM.