Reclama interzisă la orice televiziune din România, începând de astăzi! Ce apărea în ea

Publicat: 14 05. 2013, 14:45
Actualizat: 30 07. 2014, 01:51

Un spot publicitar pentru suplimentul alimentar ColonHelp, transmis de Prima TV, a fost interzis de la difuzare, printr-o decizie luată marți de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), care a considerat că respectivul clip încalcă legislația audiovizualului.

CNA a analizat, în ședința de marți, emisiunea „Ajutor! Vreau să slăbesc!”, difuzată pe 21 februarie pe Prima TV. În respectiva emisiune a fost difuzat spotul publicitar la suplimentul alimentar ColonHelp. În urma difuzării emisiunii, CNA a primit o reclamație de la PRISA (Patronatul Român al Industriei Suplimentelor Alimentare), potrivit căreia spotul ColonHelp încalcă legislația audiovizualului.

În legătură cu spotul ColonHelp, CNA a primit și un punct de vedere de la Consiliul Român pentru Publicitate (RAC). „Comitetul Etic al RAC a analizat această plângere și a solicitat ca anunțătorul să modifice această comunicare comercială deoarece nu se face mențiunea ‘Consultați medicul înainte de a urma dieta'”, a spus reprezentanta RAC, Laura Frunzeti, în ședința de marți a CNA.

În urma discuțiilor, membrii CNA au decis, marți, să aplice o decizie de intrare în legalitate în privința spotului ColonHelp, fapt care presupune că acesta nu mai poate fi difuzat pe posturile TV până când nu va fi modificat astfel încât să respecte prevederile legislației audiovizualului.

Decizia a fost luată în baza articolului 133, alineatul 1 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual, potrivit căruia „Publicitatea și teleshoppingul la produsele și tratamentele pentru slăbit ori pentru menținerea greutății corporale trebuie să includă avertizarea, sonoră și scrisă: ‘Consultați medicul înainte de a urma dieta'”, și a articolului 134, alineatul 1, litera c din Cod, conform căruia „Publicitatea și teleshoppingul pentru produsele sau tratamentele pentru slăbit ori pentru menținerea greutății corporale trebuie să respecte următoarele condiții: să nu se adreseze în mod direct persoanelor obeze și să nu includă exemple în care vorbesc sau apar persoane care ar fi fost obeze înainte de a utiliza produsele ori serviciul cărora li se face publicitate”.

EUROVISION 2013. Tot ce trebuie să știi despre competiția EUROVISION 2013