Cu puțin timp înainte de prăbușirea avionului Germanwings, Agenția Europeană de Siguranță a Aviației descoperise o fisură a sistemului german

Publicat: 05 04. 2015, 13:04
Actualizat: 05 04. 2015, 14:38

This browser does not support the video element.

EASA și-a exprimat preocuparea privind „câteva cazuri de nonconformitate” în ceea ce privește regulile de siguranță aeriană, în special referitor la monitorizarea personalului companiilor aeriene, a afirmat sâmbătă Dominique Fouda.

„Pe baza recomandărilor EASA, Comisia Europeană a lansat, la sfârșitul lui 2014, un proces prin care cerea explicații Germaniei”, a adăugat el.

CE a confirmat că EASA a descoperit nereguli în cadrul unei revizuiri de rutină a aplicării regulilor privind siguranța aeriană. „Răspunsurile Germaniei sunt evaluate în prezent”, a declarat pentru Reuters o purtătoare de cuvânt a Comisiei. „Face parte dintr-un sistem continuu de supraveghere: rezultatele sunt urmate de acțiuni corective, similar unui proces de audit”.

„Oficialii UE au afirmat că autoritatea germană de reglementare în domeniul siguranței aviatice se confruntă cu un număr redus de personal, care i-ar putea submina abilitatea de a controla companiile și echipajele, inclusiv de a face controale medicale”, a scris sâmbătă Wall Street Journal.

O purtătoare de cuvânt a autorității aviatice germane (LBA) a afirmat însă că LBA a răspuns la criticile EASA, iar astfel de verificări au loc de câteva ori pe an.

Monitorizarea sănătății și verificarea personalului companiilor aeriene au intrat în atenția opiniei publice după ce un avion al companiei Germanwings, care efectua o cursă de la Barcelona (Spania) spre Dusseldorf (Germania), s-a prăbușit în Alpii francezi la 24 martie, provocând moartea celor 150 de persoane de la bord.

Anchetatorii suspectează că avionul a fost prăbușit intenționat de copilotul Andreas Lubitz, care l-a încuiat pe comandant în afara cabinei de pilotaj. Datele obținute din cea de-a doua cutie neagră a avionului au arătat că Lubitz, în vârstă de 27 de ani, a setat pilotul automat pe o traiectorie descendentă și în același timp a mărit viteza aeronavei.

Procurorii germani au afirmat că Lubitz a fost tratat pentru tendințe sinucigașe și depresie în urmă cu câțiva ani, înainte de a deveni pilot. În plus, procurorii au găsit la locuința copilotului adeverințe medicale care îl declarau inapt pentru lucru, valabile inclusiv pentru ziua tragediei, dar Lubitz le-a rupt și nu și-a anunțat angajatorii. Joi au apărut informații potrivit cărora copilotul Andreas Lubitz a căutat pe Internet date despre sinucidere și despre ușile cabinelor de pilotaj.