SUA investighează Bosch, în scandalul emisiilor Volkswagen

Publicat: 20 11. 2015, 11:21

Procurori federali din Departamentul de Justiție analizează dacă Bosch, cel mai mare furnizor de componente auto din lume, a știut sau a participat la eforturile făcute de VW de-a lungul anilor pentru a înșela testele de poluare din SUA.

Bosch a fabricat componente esențiale ale motoarelor diesel instalate pe șase modele VW și unul al Audi, pentru care grupul german a recunoscut că a înșelat testele referitoare la nivelul noxelor.

Autoritățile federale investighează și cât era de cunoscută înșelătoria la nivelul conducerii VW, potrivit unei persoane apropiate situației.

Investigația se află în fază preliminară și nu există indicii că procurorii au găsit dovezi privind practici incorecte la Bosch, au precizat sursele.

Volkswagen a recunoscut în septembrie că a instalat un soft ilegal pe 11 milioane de automobile ale grupului comercializate la nivel mondial, pentru a reduce nivelul emisiilor poluante în timpul testelor. Din cele 11 milioane de vehicule, 482.000 au fost comercializate pe piața americană.

Un purtător de cuvânt al Bosch a refuzat să comenteze, ca și un purtător de cuvânt al Departamentului de justiție.

Bosch livrează module de control al motoarelor, numite EDC17, și softuri pentru aproape toate automobilele diesel cu motoare cu patru cilindri comercializate în America de Nord, fabricate de Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz. Sistemele respective reglează modul în care vehiculele filtrează noxele emise de motoare, înainte de evacuare.

Volkswagen a modificat softurile motoarelor diesel pentru a declanșa sistemul de control al emisiilor doar atunci când vehiculele sunt testate pentru noxe, în condiții de laborator. Sistemul se închide atunci când vehiculele rulează în condiții normale de trafic, potrivit autorităților americane de reglementare.

Pentru ca autoritățile americane să poată aduce acuzații Bosch trebuie să dovedească faptul că furnizorul de componente a știut că tehnologia sa este folosită de VW pentru a înșela testele, a declarat Daniel Riesel, avocat specializat în probleme de mediu la firma Sive, Paget & Riesel P.C.

Nu este clar care a fost rolul Bosch, cât de mult a colaborat cu VW pentru modificarea softului de control al motoarelor și în ce măsură a avut cunoaștință despre intenția producătorului auto de a încălca standardele de poluare.