Discovery Channel aniversează trei decenii de la lansare, prin aplicația „Curiosity mApp” și inițiative umanitare

Publicat: 17 06. 2015, 16:52

This browser does not support the video element.

Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, Discovery Communications sărbătorește, miercuri, 30 de ani de când John Hendricks a înființat compania, lansând în 1985 Discovery Channel, prima televiziune din lume dedicată satisfacerii curiozității oamenilor în legătură cu lumea care îi înconjoară, prin intermediul programelor de televiziune. De-a lungul vremii, Discovery a adus telespectatorilor istorii și personaje deosebite și i-a purtat în locuri din întreaga lume.

În ultimele trei decenii, Discovery Communications a devenit lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plată, cu o medie de 10 televiziuni în peste 220 de țări, ajungând la aproape trei miliarde de abonați din întreaga lume. Din 1989, când Discovery Channel a devenit prima televiziune de documentare lansată la nivel internațional, oferind programe telespectatorilor din Europa și nu numai, compania s-a extins constant pe noi piețe, prin noi canale, formate și genuri.

În prezent, portofoliul Discovery este alcătuit din televiziuni foarte îndrăgite, precum Animal Planet, TLC, IDx și Eurosport – liderul paneuropean în conținut sportiv.

Potrivit comunicatului, în linie cu obiectivul de a-și păstra poziția de lider pe segmentul programelor de non-ficțiune, Discovery va investi în acest an 2 miliarde de dolari în programe precum „Racing Extinction”, „Life of Dogs” și „Harley Davidson”.

De la momentul 17 iunie 1985, când a transmis primul său program, „Iceberg Alley”, pentru cei 156.000 de abonați pe care îi avea pe atunci în Statele Unite, Discovery Channel a străbătut o cale lungă. În prezent, este brandul de televiziune care ajunge la 450 de milioane de abonați din întreaga lume. În materie de canale de documentare, deși numărul opțiunilor existente pe piața media actuală este mult mai mare față de acum 30 de ani, Discovery Channel este în continuare lider pe segmentul său, în topul preferințelor publicului, nu numai în America, ci și pe majoritatea piețelor internaționale, precizează comunicatul.

În România, Discovery este prezent de peste 18 ani și are un portofoliu de 15 televiziuni pay-TV: Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Science, Discovery World, ID Investigation Discovery, Discovery Showcase HD, Animal Planet HD, Discovery Turbo Xtra HD, Discovery Science HD, ID Xtra, Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2 și Eurosport 2 HD.

Totodată, echipa Discovery din București coordonează operațiunile companiei din Europa de Sud-Est, acoperind 10 piețe, printre care Bulgaria, Serbia, Croația și Slovenia.

„Discovery a inspirat generații întregi de spectatori, de la domeniile de interes, până la modul de a gândi. Mă bucur că fac parte dintr-o echipă care trăiește în continuare sub semnul curiozității și îi inspiră pe cei din jur să facă același lucru. Curiozitatea față de lumea care ne înconjoară, dorința de a o explora și a o înțelege, preocuparea față de viitorul ei sunt lucruri care definesc și astăzi programele Discovery. În plus, pentru a fi permanent în pas cu interesele spectatorilor noștri, ne extindem aria de interes și folosim toate mijloacele de comunicare pentru a spune povești care să răspundă în continuare curiozității fanilor noștri. Lor vrem să le mulțumim la cei 30 de ani de Discovery și pe ei vrem să-i invităm să sărbătorim împreună trecutul, prezentul și viitorul Discovery”, a declarat Ada Roseti, director de programe pentru Discovery Europa de Sud-Est.

Pentru a marca această aniversare în Europa de Sud-Est, Discovery a lansat o aplicație de Facebook pentru fanii săi, inspirată de promisiunea brandului de a satisface curiozitățile telespectatorilor. Denumită „Curiosity mApp”, aplicația poate fi găsită pe pagina de Facebook Discovery România și își propune să identifice și să ilustreze cele mai populare curiozități ale telespectatorilor din cinci țări din regiune: România, Bulgaria, Serbia, Croația și Slovenia. Utilizatorii pot alege un domeniu prestabilit dintr-o listă de zece categorii (explorarea Universului, aventură și supraviețuire, rasa umană, Terra, istorie etc.) și își pot completa propriile curiozități. Pe baza datelor demografice ale utilizatorilor, Discovery va genera o hartă digitală la nivel național pentru fiecare dintre țările participante, ilustrând diferențele în materie de curiozități din regiuni diferite ale aceleiași țări și din țări diferite din Europa de sud-est.

Tot în contextul aniversării, fiecare echipă Discovery din întreaga lume a luat parte recent la „Discover Your Impact Day”, o inițiativă prin care angajații au fost voluntari pentru diverse cauze sociale, în linie cu promisiunea Discovery de a schimba viața oamenilor în bine. La nivel global, astfel de proiecte au fost organizate în jurul a trei teme – pământ (voluntarii au plantat copaci, au făcut curățenie în parcuri etc.); apă (alături de specialiști, angajații au instalat containere cu apă în grădinile comunitare etc.) și oameni (au lucrat cu copiii, au făcut curățenie în școli și la locurile de joacă etc.).

În România, echipa Discovery a luat parte luni, 15 iunie, la continuarea proiectului „Construim împreună pentru comunitate”, lansat în 2012 de Habitat for Humanity, contribuind la construirea a patru case pentru familii defavorizate din Ploiești.

Informații despre evoluția Discovery sunt disponibile și pe site-ul aniversar dedicat, http://www.30yearsofdiscovery.com/.

Discovery Communications este lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plată, care ajunge la aproape 3 miliarde de abonați în peste 220 de țări și teritorii. De peste 30 de ani, Discovery le oferă oamenilor posibilitatea de a-și explora universul și de a-și satisface curiozitatea, prin intermediul brandurilor sale globale de televiziune, în frunte cu Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Investigation Discovery, ID Xtra, Discovery Science și OWN: Oprah Winfrey Network.

În 2014, Discovery a preluat pachetul majoritar al Eurosport, liderul panregional în conținut sportiv din Europa, Asia Pacific, Orientul Mijlociu și Africa.

De asemenea, Discovery este un furnizor de produse și servicii educaționale în școli, prin intermediul Discovery Education, și deține un portofoliu divers de servicii media digitale, printre care Discovery Digital Networks.

În Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Africa, 16 branduri Discovery ajung la peste 503 de milioane de abonați din 108 de țări și teritorii, fiind difuzate în 20 de limbi.