BLACK FRIDAY 2014. Cele mai mari greșeli pe care le pot face retailerii online

Publicat: 11 11. 2014, 17:46
Actualizat: 14 11. 2014, 13:31
BLACK FRIDAY 2023

BLACK FRIDAY 2014. În fiecare an, în timpul pregătirii pentru Black Friday, retailerii fac greșeli și promit să le remedieze pe viitor. Internetul a devenit o platformă uriașă pentru shopping și companiile trebuie să își optimizeze operațiunile.

Unii retaileri online subestimează traficul pe care îl vor înregistra de Black Friday. Ei trebuie să anticipeze numărul de utilizatori și vizitatori ai site-ului, pentru a se pregăti din punct de vedere tehnic. Dacă vor ignora acest aspect, site-ul lor va întâmpina probleme și utilizatorii vor migra spre alte magazine online. Potrivit Aberdeen Group, fiecare secundă de întârziere a încărcării paginilor determină scăderea satisfacției clientului cu 16%. De asemenea, numărul vizualizărilor scade cu 11% și ratele de conversie cu 7%. Retailerii nu pot realiza însă o estimare fidelă a traficului. Cel mai bine ar fi să se pregătească mai mult decât în restul anului. Ei trebuie să dispună de un plan B, pentru cazurile de urgență, scrie inc.com.

Alte magazine online nu sunt optimizate pentru a fi afișate în mod corespunzător pe terminalele mobile. Însă „Vinerea Neagră”, care va debuta pe 21 noiembrie în România, reprezintă un moment de maximă intensitate pentru cumpărători și aceștia vor alege să facă shopping prin intermediul telefonului sau tabletei, pentru a economisi timp.

Cumpărătorii de Black Friday doresc să facă achiziția în siguranță și să meargă mai departe. Dacă procesul de cumpărare este foarte anevoios, aceștia vor abandona intenția de cumpărare. Retailerii trebuie să includă în magazinul online doar informațiile esențiale pentru utilizatori.

BLACK FRIDAY 2014. O altă greșeală a retailerilor ține de modul de abordare a „coșurilor de cumpărături” abandonate. Acei oameni trebuie aduși înapoi pe site. Potrivit unui studiu al Digital Operative, 9 din 10 „cărucioare” virtuale de shopping vor fi abandonate de Black Friday. Cum pot retailerii să-i convingă pe utilizatorii care au introdus mai multe produse în coș și apoi au renunțat la achiziție?

Oricât de intens ar fi Black Friday, retailerii trebuie să ofere reduceri și premii. Dacă un cumpărător achiziționează o pereche de cizme, magazinul l-ar putea „premia” cu un articol vestimentar. Potrivit unui material publicat de gândul, aproape 30% dintre românii din mediul urban vor face sigur cumpărături cu ocazia Black Friday 2014.