BLACK FRIDAY 2014. Vinerea Neagră, o amăgire? Ce spune un expert american

Publicat: 18 11. 2014, 17:07
Actualizat: 14 01. 2020, 19:33

BLACK FRIDAY 2014. „Retailerii au aceleași oferte de Black Friday. Consumatorii ar fi putut profita de ele și în 2013″, a declarat Matthew Ong, analist NerdWallet. Cercetătorii au examinat 27 de reclame pentru Black Friday și au descoperit că 25 din retaileri au promovat aceleași produse la prețuri similare celor din 2013. De exemplu, Office Depot vinde o imprimantă Brother cu 349,97 dolari – aceeași ofertă din 2013, deși tehnologia de fabricație este veche de un an, scrie CNBC.

Alteori, retailerii manipulează ofertele de Black Friday, comparându-le cu prețurile sugerate de producători. Magazinul Sears oferă un televizor Samsung de 55 inci cu 599,99 dolari, față de prețul de listă al producătorului, care ajunge la 1.199,99 dolari. Cercetătorii au descoperit însă că în ajunul Black Friday, același televizor era comercializat cu 807,49 dolari.

Potrivit studiului NerdWallet, 81% dintre bărbați vor face achiziții de Black Friday, comparativ cu 74% dintre femei. „Black Friday se referă în mare parte la produsele electronice, asta caută oamenii”, a spus Ong. Expertul le recomandă consumatorilor să fie atenți la prețurile produselor de Black Friday.