GOOGLE împlinește 16 ani. GOOGLE Doodle pentru cel mai mare motor de căutare din lume

Publicat: 27 09. 2014, 13:45

GOOGLE, cel mai mare motor de căutare in lume, este omagiat sâmbătă, printr-un GOOGLE Doodle, la 16 ani de la ”nașterea” proiectului. În Doodle, literele care formează cuvântul GOOGLE sunt scrise cu un font diferit de cel obișnuit, mai festiv, iar litera G are o ”pălărie” similară celor purtate la petreceri. GOOGLE, al cărei nume provine de la numărul googol, adică 10 la puterea 100, este o corporație americană multinațională care administrează motorul de căutare pe Internet cuacelași nume. A fost fondată în 1998 de către doi doctoranzi de la Universitatea Stanford, Larry Page și Sergey Brin. GOOGLE oferă o metodă simplă și rapidă de găsire a informațiilor pe web, având o bază de date despre peste 8 miliarde de situri web.

Compania a pornit cu o investiție de 100.000 de dolari care a venit din partea unuia dintre cofondatorii companiei Sun Microsystems, Andy Bechtolsheim, care considera că un motor de căutare pe Internet poate revoluționa lumea. GOOGLE dispune și de motoare de căutare pentru imagini, cărți, bloguri, grupuri de știri și directoare web.

La sfârșitul anului 2007, GOOGLE a fost cotat drept cea mai puternică marcă globală, după criteriul valorii în milioane dedolari (86.057 milioane dolari SUA), dar și după modul de percepție de către utilizatori, următoarele locuri fiind ocupate de companiile General Electric, Microsoft, Coca-Cola, China Mobile, IBM, Apple, McDonald’s, Nokia șiMarlboro.

De asemenea, conform unui sondaj realizat de compania Harris Interactive, GOOGLE  a fost declarată  compania americană cu cea mai bună reputație, mai ales datorită modului în care își tratează angajații.

În iunie 2012, GOOGLE a lansat un site, EndangeredLanguages.com, destinat conservării limbilor pe cale de dispariție. Intitulat „proiectul limbilor în pericol”, acesta ia în considerare peste 3.000 de limbi și dialecte pentru care s-au creat înregistrări audio de înaltă fidelitate.

Alte servicii oferite de GOOGLE sunt GOOGLE Earth, GOOGLE Chrome (browser web), Android (sistem de operare pentru mobile), Gmail, GOOGLE Talk (mesagerie instant), GOOGLE Chrome OS (sistem de operare bazat pe Linux), Orkut (rețea de socializare deținută de GOOGLE), GOOGLE Plus (rețea de socializare creată de GOOGLE).

GOOGLE a creat servicii și instrumente atât pentru publicul larg, cât și pentru mediul de afaceri, inclusiv aplicații web, servicii de publicitate și soluții pentru agenți economici. În 2011, 96% din veniturile GOOGLE proveneau din publicitate.

GOOGLE. Cum a soluționat GOOGLE majoritatea solicitărilor primite pentru eliminarea unor linkuri

Gigantul american de internet Google a refuzat majoritatea solicitărilor de eliminare a unor link-uri, primite în baza „dreptului de a fi uitat”, potrivit unui studiu realizat de agenția Reputation VIP în 30 de țări europene, potrivit AFP.

Operatorul celui mai utilizat motor de căutare din lume a înființat un site și o comisie de experți pe 30 mai, pentru a respecta o decizie a Curții Europene de Justiție (CEJ) conform căreia utilizatorii pot cere Google și altor motoare de căutare pe internet să șteargă din rezultatele căutărilor online unele link-uri către știri, decizii judecătorești și alte documente care conțin informații inadecvate, irelevante și care încalcă dreptul la viață privată.

De atunci și până în prezent, Google a primit 135.000 de solicitări de ștergere din căutări a 470.000 de linkuri. Astfel, gigantul de internet a primit, în medie, o mie de astfel de cereri pe zi, potrivit studiului.

Răspunsul reprezentanților Google a fost din ce în ce mai refractar în decursul ultimelor luni, potrivit acestui studiu, realizat pe un eșantion de 15.000 de cereri de eliminare a unor link-uri de pe motorul de căutare: în perioada 23 – 29 iunie, Google a răspuns pozitiv la 57% dintre aceste cereri. Trei luni mai târziu, în septembrie, 72% au fost refuzate.

În ultimele trei luni, Google a refuzat aproximativ 60% din cererile primite, pentru motive diferite, potrivit aceluiași studiu. Cel mai des întâlnit motiv pentru refuz (în 26% din cazuri) a fost acela că Google a considerat că informațiile vizate nu priveau viața privată, ci cea profesională. Un alt motiv invocat de Google a fost acela că persoana care solicita eliminarea unui link era chiar autoarea conținutului pe care îl dorea șters (o fotografie sau un comentariu pe un forum de discuții spre exemplu). Alt motiv pentru refuz a fost acela că informațiile solicitate a fi șterse erau de actualitate, referindu-se la persoane publice (artiști, jurnaliști, prezentatori de televiziune, politicieni, directori de companii etc.).

Compania a primit solicitări de eliminare din căutări a unor linkuri care vizau informații referitoare la caziere judiciare, fotografii care surprindeau persoane în ipostaze jenante, comentarii agasante și injurii, acuzații aduse unor persoane în urmă cu decenii, articole de presă.

În cazul respingerii solicitărilor primite, link-urile respective au continuat să fie indexate pe motorul de căutare.

Intervalul de timp de procesare a solicitărilor este în medie de 24 de zile pentru perioada de trei luni analizată în acest studiu. Din cele 15.000 de cereri de eliminare a unor link-uri, analizate în cadrul studiului, 53% nu primiseră un răspuns până pe 20 septembrie.

Recent, Google a inițiat un turneu european de reuniuni publice despre „dreptul la uitare” și eliminarea de link-uri la cerere, în conformitate cu controversata decizie din luna mai a Curții Europene de Justiție.

Reprezentanții Google, care, la nivel european, primesc zilnic aproximativ 1.000 de cereri de eliminare din căutări a unor link-uri, au spus că vor să găsească prin intermediul acestor discuții un echilibru „între dreptul persoanelor la uitare și dreptul publicului de a fi informat”.

Decizia Curții Europene de Justiție a fost o surpriză pentru Google și alte companii de profil aflate în atenția Uniunii Europene pentru practicile în domeniul respectării vieții private.

Blocul comunitar vrea să extindă prerogativele autorităților de reglementare în domeniul protejării datelor, astfel încât acestea să poată aplica amenzi în cazul nerespectării prevederilor legale.

Dezvăluirile legate de spionarea de către Statele Unite a unor cetățeni ai UE, inclusiv a unor politicieni, între care cancelarul german Angela Merkel, au sporit atenția acordată protejării vieții private.

Directorul general al Google, Larry Page, a avertizat însă că decizia CEJ ar putea încuraja regimurile politice represive să încerce să cenzureze internetul, potrivit unui interviu acordat Financial Times.

Odată cu implementarea deciziei CEJ, Google a eliminat din rezultatele căutărilor articole ale unor instituții de media, între care s-au numărat BBC și The Guardian.

După ce și-a atras acuzații de cenzură, Google a început să reintegreze în rezultatele căutărilor unele link-uri pe care le eliminase în numele așa-numitului „drept de a fi uitat”.

GOOGLE, cel mai valoros brand din lume

Google a devenit cel mai valoros brand din lume, devansând rivalul Apple, care a deținut acest titlu timp de trei ani consecutiv, potrivit unui top al brandurilor la nivel global realizat de firma de publicitate și cercetare Millward Brown.

Valoarea brandului Google a crescut anul trecut cu 40%, la 159 de miliarde de dolari, în timp ce Apple a consemnat un declin de 20%, la aproape 148 miliarde de dolari.

În precedenta ediție a studiului, Google se afla pe poziția a doua.

Brandurile din sectorul tehnologic domină primele poziții ale topului.

Google și Apple sunt urmate în top zece al brandurilor de IBM (107,5 miliarde de dolari), Microsoft (90,2 miliarde dolari), McDonald’s ( 85,7 miliarde dolari), Coca-Cola (80,7 miliarde dolari), Visa (79,2 miliarde de dolari), AT&T (77,9 miliarde dolari), Marlboro (67,3 miliarde dolari) și Amazon (64,3 miliarde dolari).
Unele dintre marile companii din IT nu au reușit, însă, să intre în top zece.

Astfel, brandul Facebook valorează 36 de miliarde de dolari și se află pe locul 21, în urma unei creșteri de aproape 70% față de anul anterior. Creșterea valorii brandurilor Samsung, Yahoo și Siemens a fost mai limitată, de 21%, 44% și 36%.

Printre brandurile intrate în top în această ediție se numără Twitter, pe locul 71, cu o valoare de 14 miliarde de dolari, și LinkedIn, pe 78, cu 12 miliarde de dolari.

GOOGLE. Microsoft a acuzat GOOGLE că citește e-mail-urile utilizatorilor, pentru a le furniza reclame țintite

Microsoft a lansat o nouă campanie în care acuză Google că citește e-mailurile utilizatorilor de Gmail pentru a le furniza acestora reclame bine țintite.

Gigantul software a prezentat și un site – keepyouremailprivate.com – pe care își susține acuzațiile. Potrivit Microsoft, Google folosește un sistem care scanează e-mailurile utilizatorilor pentru a găsi cuvinte-cheie. În funcție de acestea este servită publicitate relevantă.

Microsoft susține că pe platforma sa de e-mail, Outlook. com, mesajele utilizatorilor nu sunt citite sau scanate.

În videoclipul de mai jos Microsoft explică (în engleză) practicile Google.

Un purtător de cuvânt al Google a declarat că nicio persoană nu citește e-mailurile celor care utilizează Gmail, ci că este vorba de un sistem automat care identifică aceste cuvinte-cheie.

„De asemenea, nu livrăm publicitate bazată pe informații sensibile, precum sexul, rasa, orientarea sexuală, religia sau categorii financiare sensibile”, a declarat acesta pentru publicația britanică The Sun.

GOOGLE Doodle sau cum GOOGLE își schimbă de fiecare dată când marchează un eveniment

Doodle-urile sunt reprezentări ocazionale ale logoului afișat pe prima pagină Google (google.ro”>www.google.ro), ce au acompaniat de-a lungul anilor toate căutările online făcute de utilizatorii Google din întreaga lume.

Google, proprietarul celui mai popular motor de căutare pe internet, a lansat în ultimii ani noi servicii pentru atragerea de noi utilizatori și venituri. Fondat în 1998, de absolvenții Universității Stanford Larry Page și Sergey Brin, motorul de căutare Google este în prezent o companie activă pe toate marile piețe globale. Google are sediul central în Silicon Valley și birouri în America de Nord și de Sud, Europa și Asia.

În 1998, fondatorii Google – Larry și Sergey – au participat la festivalul Burning Man din deșertul Nevada. Pentru că au vrut să-și anunțe utilizatorii că vor fi plecați în acea perioadă, au adăugat emblema festivalului în spatele logoului Google. Primul doodle astfel creat a fost unul relativ simplu, dar ideea de a decora logoul companiei cu ocazia unor evenimente extraordinare a fost neașteptat de bine primită de utilizatorii Google, care au apreciat natura jucăușă a acestor modificări.
Doi ani mai târziu, în 2000, Larry și Sergei l-au numit Dennis Hwang managerul echipei Doodle Google.

De atunci Google a creat peste 1.000 de logouri pentru paginile de start Google din întreaga lume, sărbătorind personalități ca Marie Curie, Mahatma Gandhi și personaje ca Batman. Unele dintre aceste logouri sunt publicate la nivel global (pe toate paginile de start locale ale Google), iar altele sunt create special pentru o anumită țară.

Doodle-urile Google au început ca simple ilustrații, dar în timp acestea au evoluat, ca și tehnologia. Astfel, au fost prezentate publicului logouri sofisticate, precum cel dedicat aniversării primei publicări a poveștii lui Pinocchio, și doodle-uri interactive, precum cele ce omagiau opera lui Jules Verne („20.000 de leghe sub mări”) și chitara electrică Les Paul.

În 1995, Larry Page și Sergey Brin se întâlnesc la Stanford. Larry, în vârstă de 22 de ani, absolvent al Universității Michigan, este interesat de universitate, iar Sergey, în vârstă de 21 de ani, este desemnat să îi servească ca ghid. După spusele unora, prima oară când s-au întâlnit, cei doi se contraziceau în aproape toate privințele.

În 1996, Larry și Sergey, care acum sunt licențiați în informatică la Stanford, încep să colaboreze la dezvoltarea unui motor de căutare numit BackRub. BackRub va funcționa pe serverele de la Stanford timp de peste un an, până ajunge să ocupe prea multă lățime de bandă și nu mai este potrivit pentru universitate.

Un an mai târziu, în 1997, Larry și Sergey decid că motorul de căutare BackRub are nevoie de un nou nume. După o perioadă de gândire, aleg numele Google – un joc de cuvinte pornind de la „googol”, un termen matematic pentru numărul reprezentat de cifra 1 urmată de 100 de zerouri. Utilizarea acestui termen întruchipează misiunea lor de a organiza o cantitate aparent infinită de informații de pe web.

În august 1998, cofondatorul companiei Sun, Andy Bechtolsheim, scrie un cec în valoare de 100.000 de dolari pentru o entitate care încă nu există: o companie numită Google Inc.
În luna septembrie a aceluiași an, Google își amenajează spațiul de lucru în garajul lui Susan Wojcicki, la adresa 232 Santa Margarita, Menlo Park. Google solicită înregistrarea în California pe 4 septembrie. La scurt timp, Larry și Sergey deschid un cont bancar pentru compania nou înființată și depun cecul primit de la Andy Bechtolsheim.

Ulterior, Larry și Sergey îl cooptează pe Craig Silverstein ca primul lor angajat; acesta este un coleg de la Facultatea de Informatică Stanford.

În decembrie 1998, PC Magazine scria că Google „are un dar neobișnuit de a afișa rezultate extrem de relevante” și recunoaște Google ca fiind motorul de căutare preferat în clasamentul Top 100 Web Sites (Top 100 de site-uri web) pentru 1998.

În februarie 1999, sediul din garaj devine neîncăpător, astfel că Google se mută în casă nouă la 165 University Avenue în Palo Alto, având numai 8 angajați.

De atunci, Google a început dezvoltarea la nivel internațional, lansând din ce în se mai multe servicii și produse. În octombrie 2006, Google a anunțat achiziționarea site-ului de partajare video YouTube.
În ianuarie 2011, Google a anunțat că Larry Page va deveni director executiv începând din aprilie 2011, iar Eric Schmidt – președinte executiv.

În ianuarie 2012, Google a devenit prima companie importantă de servicii de internet care a obținut certificarea ISO 14001 și OHSAS 18001 pentru toate centrele de date deținute care funcționează în SUA, pentru standarde înalte în ceea ce privește managementul mediului și siguranța forței de muncă.
Potrivit studiului BrandZ Top 100, publicat în mai 2013, Google se situează pe poziția a doua a celor mai valoroase branduri din lume (după Apple), fiind evaluat la 113,67 miliarde de dolari.

În ultima perioadă, Google investește tot mai mult în sectoare străine de activitatea de bază, de IT, publicitate online și servicii pe internet. Fondul de capital de risc al grupului, Google Ventures, a investit deja în mai multe companii din domeniul sănătății. Printr-o divizie de cercetare, compania este implicată și în dezvoltarea de ochelari computerizați și sisteme de navigație autonomă pentru automobile.