Analiză media a Mediafax Monitorizare: Regina Maria, cea mai mediatizată dintre clinicile private

Publicat: 06 03. 2015, 11:48

Astfel, cel mai mare număr de mențiuni în presa centrală, radio și TV l-a înregistrat clinica Regina Maria cu 23% din totalul mențiunilor, urmată de MedLife cu 21% și Polisano cu 18%. Locurile următoare au fost ocupate de Sanador (12,1%), Medicover (8,0%), Medsana (6,5%), Gral (6,4%), Euromedic (1,7%), Synevo (1,5%), Romgermed (0,9%), Anima (0,7%) și Romar (0,4%).

Mediafax Monitorizare a realizat pe parcursul a 14 luni (ianuarie 2014 – februarie 2015) o amplă analiză privind prezența în media a principalelor rețele private de sănătate din România (Regina Maria, MedLife, Polisano, Sanador, Medicover, Medsana, Gral, Euromedic, Synevo, Romgermed, Anima și Romar). Referitor la clinicile private din România au fost înregistrate 1.271 mențiuni pe baza monitorizării a 150 publicații centrale împreună cu suplimente acestora, jurnalele de știri a 8 posturi de radio și jurnalele 13 posturi TV. Au fost înregistrate 1.036 mențiuni în presa centrală, 188 la posturile TV și 47 la posturile de radio.

Numai în presa centrală, dintre cele 1.036 mențiuni referitoare la clinicile private, 237 sunt în legătură cu Regina Maria, 218 se referă la MedLife, 140 la Sanador și 130 la Polisano. Aceste patru clinici private acoperă 70% din comunicarea pe acest subiect, restul de 30 de procente fiind împărțite între ceilalți opt competitori.

Pe parcursul celor 14 luni de monitorizare 97 de publicații au fost preocupate de clinicile private, dar 72% din conținutul referitor la acestea a fost generat de 15 publicații.

Între cele 15 publicații preocupate de clinicile private distribuția mențiunilor este următoarea: Ziarul Financiar (46% dintre mențiuni), Business Magazin (7%), Mami (7%), Click – Sănătate (6%), Forbes România (6%), Femeia (4%), Click (4%), Curierul Național (3%), Ziarul Financiar – supliment (3%), Femeia de Azi (3%), Capital (3%), Click pentru femei (2%), Libertatea (2%), Viața medicală (2%) și Evenimentul Zilei (2%).

Din punct de vedere al profilului publicației, 56% dintre mențiuni au apărut în publicațiile cu profil economic, 14% în cele de specialitate (sănătate&parenting), 11% în cele cu profil generalist-quality, 7% în publicațiile pentru femei, 6% în tabloide și 6% în publicații cu alt profil.

Aceste mențiuni au fost în cea mai mare măsură știri (41%), urmate de prezentări (16%), analize (10%), feature (8%), scrisori către redacție (5%), interviu (4%), portret (4%), reportaj (3%), advertorial (2%), sinteză (2%), comentariu (1%), profil de firmă (1%).

MedLife a avut cea mai bună prezență la radio, cu 40% din numărul aparițiilor, urmată de Gral cu 30% din apariții, Polisano cu 26% și Sanador cu 4%.

În ceea ce privește interesul posturilor radio privind subiectul analizat, ordinea este următoarea (în funcție de numărul mențiunilor): Radio București (47%), Europa FM (21%), RRA (13%), Radio Zu (11%), RFI (4%), Pro FM (2%) și Radio 21 (2%).

Clinicile cele mai prezente în jurnalele TV au fost: Polisano (cu 46% din numărul mențiunilor), Regina Maria (cu 31%), MedLife (14%), Sanador (6%), Medicover (2%), Medsana (1%), Gral (1%), și Euromedic (1%).

Din punct de vedere calitativ putem constata că MedLife a beneficiat de cea mai mare favorabilitate în presa scrisă centrală și radio, iar în cadrul jurnalelor TV de cea mai mare favorabilitate a beneficiat Regina Maria.

La polul opus, de cea mai mare defavorabilitate s-a „bucurat” Polisano în toate canalele media, pe fondul sinuciderii patronului grupului Ilie Vonica și anchetei în dosarul rețetelor false în care a fost implicată soția sa, Ioana Vonica, arestată și ulterior trimisă în judecată.

Astfel, în presa scrisă centrală MedLife are 113 mențiuni favorabile, urmată de Regina Maria (83), Medicover (41), Sanador (41), Gral (40), Euromedic (9), Synevo (8), etc. Cele mai multe mențiuni negative (28) le-a înregistrat Polisano.

La televiziune Regina Maria a avut 50 de referiri pozitive, iar Polisano 146 negative, în timp ce la radio MedLife 19 pozitive, iar Polisano 24 negative.

Mediafax Monitorizare a calculat și vizibilitatea în presa scrisă și în televiziune pe baza unor indici, ținând cont de poziționarea materialului în cadrul paginii, respectiv în cadrul emisiunii și apoi a realizat o analiză de imagine.

Astfel, favorabilitatea articolelor corelată cu vizibilitatea acestora a asigurat clinicilor MedLife, Regina Maria și Sanador o imagine pozitivă atât la televiziune, cât și în presa centrală (MedLife are o imagine mai bună în presa scrisă în timp ce la TV Regina Maria conduce din punct de vedere al imaginii).

În cele 14 luni de monitorizare, valoarea spațiilor media alocate de către presa centrală celor 12 clinici private a depășit 8.300.000 euro, MedLife beneficiind de cea mai mare parte din această sumă (27,52%) urmată de Regina Maria (22,8%) și Sanador (14%).

Business Magazin, Forbes România și Ziarul Financiar, în ordine, au avut cele mai mari alocări din punct de vedere al distrubuției costului echivalent spațiilor publicitare.

(Pentru detalii și infografice suplimentare referitoare la această analiză, inclusiv informații privind modul de calcul al indicilor de vizibilitate și imagine și pentru comandarea altor analize pe care le putem oferi accesați: http://www.monitorizare.mediafax.biz/Site/Pages/Public/contact.aspx.

Ne puteți contacta și prin: e-mail la monitorizare@mediafax.ro sau la numărul de telefon: 031/82.56.152)