Când se deschide integral circulația prin pasajul rutier de la Piața Sudului. Anunțul Primăriei Capitalei

Publicat: 05 05. 2017, 15:43

„Este ultimul termen pe care Municipalitatea îl ia în considerare, în caz contrar vom proceda la rezilierea contractului. Vreau sa fie clar pentru toată lumea că acesta este ultimul termen pe care îl accept! Trebuie să înțelegeți că finalizarea acestui pasaj nu este doar o provocare pentru mine, ci și o responsabilitate pe care o avem cu toții față de bucureștenii care locuiesc în zonă sau tranzitează intersecția de la Piața Sudului. De aceea vă cer să luați toate măsurile necesare pentru a nu mai exista întârzieri în derularea lucrarilor”, a transmis constructorilor Gabriel Firea, Primarul General al Capitalei.

Edilul s-a întâlnit joi, la sediul Municipalităii, cu reprezentanții asocierii Astaldi-Euroconstruct, pentru a analiza graficul de progres al lucrării și a stabili ce soluții se impun astfel încât lucrările la acest obiectiv de investiții să fie accelerate, iar pasajul să fie finalizat. Biroul de presă al Primăriei Capitalei transmite că, în cadrul întrevederii, constructorul a dat asigurări că își va redimensiona corespunzător forța umană și echipamentele, astfel încât pasajul să fie redat integral circulației până cel târziu în data de 28 iulie.

Pasajul de la Piața Sudului a fost deschis parțial circulației pe 28 aprilie, traficul desfășurându-se momentan se pe o singură bandă pe sens, după ce Primarul General amenințase, pentru a doua oară, constructorul că va fi reziliat contractul dacă lucrările nu vor fi încheiate mai repede.

Lucrările la pasajul auto de la Piața Sudului au demarat în luna mai 2014 și ar fi trebuit finalizate în decembrie 2015. Acest termen nu a fost respectat, însă, iar finalizarea pasajului a fost amânată prima dată până la mijlocul acestui an, apoi prelungit încă o dată pentru luna decembrie 2018. După începerea lucrărilor, însă, constructorii au descoperit o serie de conducte de gaze, apă și canalizare care nu erau trecute în planurile de infrastructură ale companiilor de utilități, iar devierea acestora a produs o serie de întârzieri. În plus, greșelile comise de funcționarii publici privind avizarea lucrărilor au produs, de asemenea întârzieri.

Investiția totală se ridică la 127 de milioane de lei, iar trei sferturi din bani ar fi trebuit să vină de la Uniunea Europeană. Dar din cauza întârzierilor și a amânărilor repetate, doar 18 milioane de lei au putut fi decontați la UE, restul banilor pentru finalizarea pasajului urmând să fie asigurați din bugetul Primăriei Capitalei.