Răzvan Cuc, în inspecție pe șantierul autostrăzii Sebeș – Turda: Premierul să mă lase două zile pe săptămână pe șantier

Publicat: 05 09. 2019, 13:49

„Au avansat lucrările, dar într-un ritm destul de mic, din punctul meu de vedere. O să îi solicit doamnei prim-ministru dacă îmi dă voie două zile pe săptămână să stau aici pe loturile astea să văd exact cum se avansează cu mine la fața locului. Văd că de fiecare dată când vin pe șantier parcă se energizează șantierul”, a declarat joi Răzvan Cuc, aflat pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii Sebeș – Turda.

Ministrul a adăugat că are promisiuni din partea constructorului că lotul 1 va fi dat în circulație la sfârșitul anului.

„La lotul 2 s-au modificat într-adevăr în sens pozitiv lucrurile, au început să se miște, am văzut că s-au finalizat mare parte din structuri, ceea ce este îmbucurător, dar lotul 2 este mult mai înapoiat față de lotul 1″, a adăugat Cuc.

Potrivit ministrului, principala problemă pe care o au unii constructori este mobilizarea.

„Eu nu mai fac rabat. Când a venit vorba de termene, am reziliat contracte, când a venit vorba de calitate, am reziliat contracte. Mă voi asigura că își vor face treaba așa cum trebuie”, a afirmat Cuc.

La una dintre vizitele precedente, Cuc a dat un ultimatum constructorului lotului 2 al autostrăzii Sebeș-Turda, spunând „cred că ați confundat lucrarea la autostradă cu lucrarea la un drum național. Dacă nu ajung contractele cu antreprenorul până la final de iunie la CNAIR, reziliez contractul”.

Ulterior, ministrul Transporturilor a anunțat că lotul 2 va fi deschis traficului la sfârșitul acestui an, iar constructorul și-a asumat finalizarea lucrărilor până la acest termen, indiferent de costurile pe care le va avea.

La începutul acestui an, stadiul fizic al construcției la Lotul 2 au autostrăzii Sebeș-Turda era de 49,01%, iar la sfârșitul lunii ianuarie, grecii de la Aktor au raportat un progres de doar 0,02 puncte procentuale.

Autostrada Sebeș-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri și va traversa parțial județele Alba și Cluj, fiind împărțită în patru loturi.

Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeș, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri și se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km și se termină în Turda.

Valoarea lucrărilor, fără TVA, este de 541.739.137 de lei pentru lotul unu, 549.332.393 de lei pentru lotul doi, 420.511.921 de lei pentru lotul trei, 470.004.894 de lei pentru lotul patru, toate fiind finanțate din fondul de coeziune, 85%, și bugetul de stat – 15%.