EXCLUSIV. Expert în aviație, despre tragedia de la Milano: „Niciodată nu se îndreaptă avionul spre o clădire. Asta explică ce s-ar fi putut întâmpla la bord”

Publicat: 04 10. 2021, 11:51
Actualizat: 04 10. 2021, 12:11

Sorin Stoicescu, fostul şef al Aviaţiei Civile din România, a explicat pentru Gândul care ar putea fi cauzele care au condus la accidentul aviatic de duminică de la Milano, acolo unde au murit opt persoane, printre care șapte cetățeni români. Aparatul era pilotat de miliardarul român Dan Petrescu, în vârstă de 68 de ani.

Sorin Stoicescu, expert în aviație, a precizat pentru Gândul care ar putea fi cauzele tragediei de la Milano, acolo unde opt persoane au murit în urma prăbușirii avionului de tip Pilatus PC-12.

Potrivit lui Stoicescu, în anchetă va cântări foarte mult faptul că avionul s-a prăbușit peste o clădire.

„S-a întâmplat ceva la bordul avionului. S-a întâmplat un eveniment care a determinat ca la un moment dat pilotul să piardă total controlul aeronavei, pentru că așa se explică prăbușirea aparatului peste acea clădire. Potrivit procedurilor, dar și potrivit pregătirilor pe care la fac piloții, niciodată nu se îndreaptă avionul spre o clădire în momentul în care aparatul trebuie să aterizeze forțat. Se poate duce pe o tarla, pe o șosea, dar niciodată spre o clădire, și avea destule locuri în zona aceea. Asta înseamnă că a pierdut controlul total al aparatului”, a explicat Sorin Stoicescu pentru Gândul.

Fostul şef al Aviaţiei Civile din România mai spune că este posibil ca avionul să fi lovit un obiect străin sau o pasăre.

„Poate fi și o întreținere neconformă de la sol”

„Este posibil să fi lovit o pasăre, sau un obiect neidentificat, putea fi și un revers de carburant și să se producă o ardere neinițială, adică o ardere neconformă în motor și să-l facă să explodeze. Poate fi și o întreținere neconformă de la sol”, mai afirmă Stoicescu.

Potrivit expertului în aviație, în comisia de investigare a accidentului va fi și un reprezentant din țara noastră.

„Comisia de investigare  a accidentului va fi internațională, cu baza în Italia, și va avea și un reprezentant acreditat de la Autoritatea Aeronautică Română. De asemenea, vor fi reprezentanți de la fabricantul avionului, dar și de la fabricantul motoarelor”, explică Stoicescu.

Potrivit sursei citate, tipul de avion implicat în tragedia de la Milano, Pilatus PC-12, este unul apreciat.

„Dan Petrescu își făcea treaba ca pilot”

„Acest tip de avion este unul foarte bun, care nu a avut prea multe accidente sau incidente, un aparat maleabil, monomotor, destul de căutat și uzitat la nivel de transporturi VIP, mai ales”, afirmă Sorin Stoicescu.

Expertul în aviație mai precizează că Dan Petrescu „știa meserie și își făcea treaba ca pilot”.

Un avion de mici dimensiuni s-a prăbușit duminică peste o clădire din Milano. Dan Petrescu se afla în aeronavă alături de fiul și soția sa, ei călătorind spre Olbia, Sardinia, acolo unde aveau o casă. În aparatul de zbor mai erau încă cinci persoane, toți fiind decedați în urma accidentului.