Mega Image a fost amendată cu două milioane de euro pentru transmiterea de informații greșite privind prețurile la raft. Consiliul Concurenței: „A indus în eroare consumatorii”

Publicat: 28 07. 2022, 17:58
Sursă Foto: Shutterstock - caracter ilustrativ

Consiliul Concurenței a sancționat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei, respectiv aproximativ două milioane euro, pentru furnizarea de informații inexacte privind prețurile unor produse de bază, precum uleiul de floarea-soarelui, a anunțat, joi, autoritatea de reglementare a pieței.

Mega Image a fost amendată după ce autoritatea de concurență a solicitat marilor retaileri, în cadrul unei cercetări de piață, o serie de informații referitoare la prețul mediu săptămânal de achiziție și de vânzare la raft pentru anumite produse de bază și a constatat că există anumite neconcordanțe în răspunsul transmis specialiștilor Consiliului.

Potrivit datelor companiei, Mega Image, parte din grupul internațional Ahold Delhaize, a fost fondat în 1995 și este cel mai mare lanț de supermarketuri din România cu peste 9.000 de angajați si cu o rețea care cuprinde în prezent peste 800 de magazine în București, Constanța, Ploiești, Brașov, Târgoviște, Timișoara, Cluj, Iași și alte orașe din țară.

Amendată pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege

Potrivit Consilliului Concurenței, un exemplu este informarea privind prețului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acestui an, din care rezulta că Mega Image practica cel mai mic preț la raft dintre retailerii analizați, de 3,69 de lei/litru, preț afișat și în aplicația Monitorul Prețurilor. Produsul nu se regăsea, însă, în magazine la prețul indicat.

„Prin transmiterea de informații greșite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurență, dar și consumatorii care folosesc Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi prețurile cele mai mici pentru produsele dorite. Am sancționat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege și, de asemenea, vom fi atenți ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la prețurile corecte transmise de companii”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare este o aplicație online, lansată de Consiliul Concurenței, care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare. Datele din Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare sunt încărcate de lanțurile de magazine care participă la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan.

Decizia de sancționare va fi publicată pe site-ul autorităţii naționale de concurenţă, după eliminarea informațiilor cu caracter confidențial.