Makyol câștigă la CNSC și rămâne pe primul loc la cea mai mare licitație lansată vreodată de CNAIR, Tunelul MESEȘ!

Publicat: 15 03. 2024, 13:14
Actualizat: 15 03. 2024, 13:31

După ce Asocierea MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Leader) – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. i-a „suflat” afaceristului Dorinel Umbrărescu contractul uriaș – aproximativ 7,5 miliarde lei – licitat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR) pentru un segment din Autostrada Transilvania, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis contestația făcută de compania din Turcia în urma unei solicitări a CNAIR prin care s-au cerut explicații referitoare la oferta financiară depusă.

Așa cum Gândul a anunțat, în exclusivitate, încă din data de 24 ianuarie, turcii de la Makyol s-au aflat în pole-position pentru preluarea acestui contract uriaș pentru lotul cu tunelul Meseș Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău.

  • În data de 23 ianuarie s-a încheiat analiza ofertelor tehnice, apoi a început evaluarea financiară, termenul CNAIR fiind sfârșitul lunii februarie.
  • Licitația pentru lotul „Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău” – cu tunel de 3 kilometri la Meseș – a fost lansată în urmă cu un an, în data de 10 februarie 2023.

Asocierea Makyol-Ozaltin ar avut cea mai bună ofertă tehnică, iar în ceea ce privește componenta financiară, prețul ofertei are o pondere de 55 % din punctajul total.

CNAIR a cerut companiei MAKYOL clarificări suplimentare referitoare la preț, oferta fiind sub estimările CNAIR, iar reprezentanții acesteia au depus o contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).

„Solicitarea de clarificări este nelegală și se impune a fi anulată în tot”, au precizat reprezentanții Makyol în contestația depusă la CNCD, transmițând și că această solicitare a CNAIR a fost „neclară” și a conținut ambiguități”.

Makyol rămâne pe primul loc după decizia CNSC

Potrivit informațiilor obținute, în exclusivitate, de Gândul, contestația depusă de Makyol a fost analizată de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, iar decizia este una favorabilă companiei din Turcia.

„Admite contestația și dispune remedierea”, a decis CNSC vineri, 15 martie 2024.

Contractul „Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău”, are o valoare maximă la  8.847.104.999 de lei, fără TVA.

„Obiectul contractului îl reprezintă Proiectarea și Execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău în lungime de aproximativ 41 km, din care aproximativ 2,8 km de tunel, în conformitate cu prevederile contractului de lucrări”, s-a precizat pe site-ul SEAP.

„Vorbim de o lucrare extrem de complexă ce implică execuția faimosului Tunel Meseș (cu două galerii) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens, precum și construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor

Care au fost criteriile de selecție

Conform documentelor oficiale, prețul a fost cel mai important factor de evaluare a ofertei:

  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE PODURI – 4%
  • Prețul ofertei – 55%
  • Algoritm de calcul: Punctajul se acorda astfel: a) Pentru cel mai scazut dintre preturi se acorda punctajul
  • Metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane în corelare cu specificul și complexitatea activităților – 15%
  • Perioada de garanție a lucrărilor – 9%
  • Experiența deținută de MANAGERUL DE PROIECT – 6%
  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE TUNELURI – 7%
  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE DRUMURI – 4%

Citește și:

VIDEO | Ministerul Transporturilor a semnat încă trei contracte pentru construcția a 68 de km de autostradă în zona Transilvaniei

Makyol ar putea construi integral Autostrada Sibiu-Făgăraș. După UMB și WeBuild, compania din Turcia devine al treilea constructor important